شجاع یک بر هیچ پرسپولیس را برد

کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال درخواست رسیدگی باشگاه پرسپولیس به پرونده مربوط به فسخ یکطرفه قرارداد شجاع خلیل زاده با این باشگاه را رد کرد و رسیدگی به آن را در اختیار فیفا قرار داد.

ترانسفر شجاع خلیل زاده به الریان قطر، دلیل عدم رسیدگی کمیته تعیین وضعیت به نحوه جدایی این بازیکن بوده است چونکه باشگاه مقصد تیمی غیر ایرانی است و رسیدگی به آن از حیطه وظایف کمیته‌های داخلی فدراسیون فوتبال خارج است.

روندی که باشگاه پرسپولیس در قرارداد با خلیل زاده برای رسیدگی به دعوای حقوقی در نظر گرفته بود. بندی مشابه با آنچه در سایر قراردادهای پرسپولیس با بازیکنان نیز وجود دارد.

نکته جالب توجه اینکه در طول سالیان گذشته باشگاه پرسپولیس هرگز نتوانسته است از چنین تبصره‌ای در پیروزی‌های حقوقی خود استفاده کنند و تنها روی برگه قرارداد نوشته شده است.

بر هیچکس پوشیده نیست دادگاه رسیدگی به چنین فسخ ها و جدایی‌های ناگهانی، فیفا است اما سرخ‌ها همچنان اصرار به کشاندن بازیکنان سابق خود به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال داشتند. اصراری که اگر به سود پرسپولیس نیز حکم صادر می‌شد حالت اجرایی برای سایر فدراسیون‌ها نداشت.

باشگاه پرسپولیس در حالی وارد دعوای حقوقی با مدافع ملی پوش فصل گذشته خود شد که حدود ۶ ماه پیش نیز همین مسیر را در قضیه جدایی ناگهانی آنتونی استوکس نیز طی کرد اما راه به جایی نبرد.

تیمی که در آستانه دومین حضور خود در فینال لیگ قهرمانان آسیا در سه سال گذشته قرار دارد اما همچنان در پرونده‌های حقوقی اش یک بازنده تمام عیار است.

باشگاه پرسپولیس در حالی قصد پیگیری پرونده‌های اینچنین خود را در فیفا دارد که هنوز به تسویه با مربیان و بازیکنان قدیمی خود نظیر ماریو بودیمیر و گابریل کالدرون نرسیده است.