منصوریان مربی سفارشی نبود!

هوشنگ نصیرزاده درباره برکناری علیرضا منصوریان از سرمربیگری تیم فوتبال تراکتور اظهار داشت: حتی مدیرعامل باشگاه هم تابع تصمیم هیات مدیره است‌. اعضای هیات مدیره هم تصمیم خود را به مدیرعامل ابلاغ می‌کنند و معاونت ورزشی که من هستم نیز تصمیم گیرنده نیستم. منصوریان مربی خوب و بااخلاقی است که سابقه سرمربیگری در لیگ برتر و مسابقات آسیایی را دارد. به همین دلیل به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد.

وی افزود: با توجه به نتایج کسب شده اگر چه خیلی از تیم ها تا هفته پنجم مشغول تنظیم خودشان هستند اما جایگاه تراکتور رضایت هیات مدیره را جلب نکرده بود و اعضای آن معتقد بودند به دلیل عدم تحقق اهدافی که از پیش مدنظر داشتیم بهتر است سرمربی خود را تغییر داده و به فرد دیگری بسپاریم. مدیرعامل هم این موضوع را اعلام کرد.

معاون ورزشی تراکتور درباره اهداف مدنظر هیات مدیره این باشگاه توضیح داد: وقتی در فوتبال می‌بازید امتیازی به تیم تان تعلق نمی گیرد و زمانیکه برنده می شوید سه امتیاز به این تیم تعلق می گیرد. از قدیم گفته اند اگر سه مساوی بیاورید، انگار دو باخت داشته اید. آنچه در ذهن اعضای هیات مدیره که من هم جزو آنها نیستم هست، این است که باید جایگاه تراکتور با توجه به مخارج انجام شده و هوادارانش بهتر از این باشد.

نصیرزاده افزود: به همین دلیل تصمیم به انجام تغییرات شد. امروز با منصوریان که از دوستان خوب و قدیمی من است صحبت کردم و تصمیم اعضای هیات مدیره برای قطع همکاری از سوی مدیرعامل به وی ابلاغ می‌شود.

وی درباره اینکه آیا موافق نبودن محمدرضا زنوزی در ابتدای فصل با انتخاب منصوریان صحت دارد و وی از سوی جای خاصی سفارش شده است، گفت: این موضوع را نمی‌دانم زیرا در ابتدای فصل در تراکتور نبودم. از این موضوع هم که سفارش شده باشد بی اطلاع هستم اما منصوریان رزومه خیلی خوبی دارد و سرمربی درجه حرفه ای آسیا است‌. فکر نمی‌کنم کسی وی را توصیه کرده باشد بلکه توانمندی و مهارت‌های قبلی خودش عامل انتخاب این مربی بوده اما با توجه به محقق نشدن اهداف این تصمیم اتخاذ شد.

معاون ورزشی باشگاه تراکتور درباره احتمال انتخاب  ساکت الهامی به عنوان جانشین منصوریان توضیح داد: امکان دارد در ذهن هیات مدیره چند گزینه باشند که یکی از آنها ساکت الهامی است‌. تاکنون با گزینه‌ها هم صحبت خاصی نشده و این موضوع هم پس از برگزاری جلسه هیات مدیره صورت می گیرد.

نصیرزاده درباره قرارداد منصوریان گفت: الان وقت صحبت کردن درباره این موضوع نیست زیرا وی قراردادی سه ساله داشت که یک سال آن قطعی و دو سال مشروط بود که باید بین طرفین توافق می‌شد. به دلیل قطع همکاری آن دو سال منتفی است و بحثی که بعداً درباره پرداخت دستمزد منصوریان خواهیم داشت درباره قرارداد همین فصل است‌. البته ممکن است تصمیم دیگری گرفته شود. منصوریان فرد اخلاقمداری است و احتمال دارد با حضور در باشگاه سر مبلغی توافق کند‌.

وی در گفت و گو با رادیو ایران تصریح کرد: حالت دوم هم این است که به این نتیجه برسد بخواهد بحث خود را از طریق فدراسیون فوتبال پیگیری کند. هنوز آثار و تبعات این موضوع نامشخص است.

معاون تراکتور درباره اینکه آیا این باشگاه دنبال بازگرداندن ایمان سلیمی است، خاطرنشان کرد: سلیمی بازیکن خیلی خوبی است. شرط فسخ قراردادش هم این بود که به یک باشگاه اروپایی برود. مبلغی را به حساب تراکتور واریز کرد اما باشگاه اعلام کرد این مبلغ آنچه توافق کردیم نیست و باید پول بیشتری واریز می شد. با توجه به اینکه به تیم اروپایی هم نرفته است با وجود فسخ قراردادش به باشگاه ایرانی هم نمی‌تواند برود.

نصیرزاده افزود: ظاهرا سلیمی با یک باشگاه یونایی قرارداد کوتاه مدتی منعقد کرده است اما به تازگی فیفا اعلام کرده بازیکنانی که با یک باشگاه قرارداد بسته و در ادامه با فسخ آن به باشگاه دیگری می روند یعنی گول زده اند و طبق قانون تا ۱۶ ماه نمی توانند جای دیگری بروند. 

وی ادامه داد: تراکتور جزو باشگاه‌هایی است که مایل به همکاری با سلیمی است و اگر ۵۰ درصد تلاش می‌کنیم وی به تیم ما بیاید، ایمان خیلی باید بیشتر تلاش کند زیرا بازیکن خوب و اخلاقمداری است که حاشیه هم ندارد. امیدوارم با هم به توافق برسیم تا در بازی آینده مان سلیمی را هم در اختیار داشته باشیم.

معاون ورزشی باشگاه تراکتور درباره شائبه محروم شدن سعید واسعی گفت: وی براساس تلقی خودش نامه ای به هیات مدیره باشگاه پیکان می‌زند و می‌گوید ۳۰۰ میلیون طلب دارم و مدت زمان پرداخت هم مشخص است. ظاهراً محاسبات پیکان هم پرداخت ۲۷۰ میلیون تومان بوده است زیرا در قرارداد واسعی آمده بود در صورت باخت این تیم در سه بازی متوالی ۳۰ درصد از قراردادش کسر می شود.

وی ادامه داد: ظاهرا تیم پیکان در سه بازی متوالی شکست می خورد و به واسعی هم می گوید پولی که از ما طلب داری به عنوان جریمه در حساب باشگاه می ماند. نامه ای هم که برای طلب داشتن از این باشگاه نوشته ای اعتباری ندارد. کمیته وضعیت این موضوع را از باشگاه پیکان پذیرفته اما واسعی می خواهد به کمیته استیناف برود و موضوع را به شکلی مطرح کند تا محرومیتش از بین برود.

معاون ورزشی باشگاه تراکتور ادامه داد: این محرومیت متوجه واسعی است‌. ضمن اینکه ما رای دریافت نکرده‌ایم. یکی از مسئولان باشگاه فولاد گفته به حضور واسعی در دیدار با تراکتور  اعتراض می کنیم که من هم می گویم این کار را انجام بدهند زیرا بازی دادن به واسعی با نظر شخص من بود به این دلیل که تاکنون هیچ رایی برای ما و پیکان  ابلاغ نشده است‌. اگر تا بازی با ماشین سازی هم این رای را دریافت نکنیم بار دیگر به واسعی بازی می‌دهیم. مشکلی هم از این لحاظ نداریم.