ماجرای اختلاف فرشید اسماعیلی و استقلال و واکنش پیشکسوت آبی پوشان

​فریبا در خصوص بی انضباطی در تیم استقلال که در چند سال اخیر کم نبوده است اظهار داشت:« این مشکل فقط برای استقلال نیست در تیم های زیادی این اتفاق رخ می دهد. در پرسپولیس هم این اتفاق در زمان برانکو افتاد و او بازیکنانی را از تیم کنار گذاشت. مشکل امروز استقلال این است که چرا هنگام عقد قرارداد چرا تکلیف پولی که به فرشید اسماعیلی پرداخت شده را روشن نکرده اند. برخی ها فکر می کنند بازیکنان ایرانی فقط به خاطر تفاوت قیمت دلار و ریال از ایران می روند اما اینطور نیست بازیکن وقتی به خارج می رود قراردادی مشخص می بندد و می داند در تاریخ مقرر دستمزدش را دریافت می کند.»

وی ادامه داد:« فرشید اسماعیلی می گوید این پول را به عنوان هدیه دریافت کرده و باشگاه می گوید نه آن رقم بخشی از قرارداد بوده است. حالا یک سوال دارم چه کسی با اسماعیلی قرارداد بسته است؟ خب همه می دانند سعادتمند آن زمان مدیرعامل استقلال بوده و باید در مورد این موضوع توضیح بدهد.»

پیشکسوت استقلال در مورد واکنش اسماعیلی در تمرین استقلال نسبت به مددی گفت:« فشار روی بازیکن بوده و از قدیم گفتند در دعوا حلوا خیرات نمی کنند. در حال حاضر روی مدیریت و بازیکنان استقلال فشار زیادی وجود دارد و اما سوال دیگر من این است چرا این موضوع درون خانواده استقلال حل نشد و رسانه ای شد؟ جلسه می گذاشتند و مشکلات را حل می کردند تا این اتفاقات موجب ناراحتی هواداران نشود.»

بهتاش فریبا در مورد سبک بازی و روند امتیازی گیری استقلال مدل فکری خاطرنشان کرد: «روند استقلال در امتیاز گیری بد نبوده است اما باید واقعیت را دید که استقلال زیبا بازی نمی کند. همه می دانیم که فکری مدت زمان بیشتری در پیش فصل نیاز داشت تا تیم را آماده کند اما حدود20 استقلال را تمرین داد و سپس وارد بازی ها شد. مصدومیت بازیکنان استقلال مشکل دیگری است که نمی شود آن را نادیده گرفت در برخی پست ها بازیکنان جایگزین خوب بوده اند اما به طور مثال غیبت دیاباته که آقای گل فصل گذشته است باعث شده تا شرایط به ضرر استقلال تمام شود. دیاباته بازیکنی است که جایگزین ندارد.

وی افزود:« مصدومیت بازیکنان استقلال از ناحیه همسترینگ بیانگر این موضوع است که این تیم آماده سازی خوبی نداشته و در ادامه این مصدومیت ها ممکن است بیشتر هم شود.»

«در مورد کمیته فنی استقلال که شما عضو آن هستید هفته گذشته صحبت هایی مطرح شد. خبری از سمت باشگاه و کادر فنی برای تشکیل جلسه نشد» سوال دیگری بود که از فریبا پرسیدیم و او در پاسخ به آن گفت: « درخصوص کمیته فنی بی اطلاع هستم و خبری از دوستان نشد.»

مربی اسبق استقلال در مورد وضعیت خط میانی استقلال افزود:« نکته ای که هافبک های استقلال باید رعایت کنند این است که باید فاصله خود را با خط حمله کمتر کنند تا گلزنی کنند. زمانی که من در پست هافبک چه هجومی چه دفاعی بازی می کردم در هر بازی 4-5شوت می زدم اما هافبک های امروز استقلال شوت زنی نمی کنند. مهدی مهدی پور در بازی قبلی کیفیت خوبی از خودش نشان داد و می تواند در استقلال جای علی کریمی را بگیرد. در مورد فرشید باقری باید بگویم او بازیکن بدشانسی است مثلا یک خطا می کند و آن خطا تبدیل به یک موقعیت خطرناک برای حریف می شود. باقری در زمان حضور ما در استقلال هم نشان داده بود بازیکن خوبی است اما باید شرایط روحی و روانی خوبی داشته باشد.»

فریبا در مورد برکناری علیرضا منصوریان از هدایت تراکتور بیان کرد:« به نظرم مدیران تراکتور کار غیر حرفه ای انجام دادند چون 5 هفته فرصت کمی برای یک مربی محسوب می شود ضمنا منصوریان در نفت، استقلال و ذوب آهن نشان داده بود که در هفته های ابتدایی مشکل دارد و رفته رفته تیمش بهتر می شود.»

پیشکسوت استقلال در خصوص بازی شهرخودرو و استقلال گفت:« شهرخودرو تیم دونده ای است و پر تلاش بازی می کنند علاوه بر این بازیکنان شوت زنی دارد که خط دفاع و دروزاه بان استقلال باید مراقب باشند اما خط دفاع این تیم قابل نفوذ است و استقلالی ها می توانند به گلزنی و پیروزی امیدوار باشند.»