انگیزه‌های شیرین یحیی گل‌محمدی

یحیی گل‌محمدی که در مراحل قبل توانست پای تیمش را به فینال لیگ قهرمانان آسیا بکشاند، حالا روزهای جذابی را پشت‌ سر می‌گذارد. شاید خیلی‌ها تصور کنند با توجه به مشکلات عدیده تیم فوتبال پرسپولیس از جمله کمبود بازیکن، مسائلی وجود داشته باشد که یحیی را آزار دهد، در کنار اینها اما حال او خوب به نظر می‌رسد. گل‌محمدی این روزها در تمام آیتم‌های تمرینی پرسپولیس شرکت دارد و در فضای اردویی، با بازیکنانش می‌گوید و می‌خندد.

روحیه‌بخشی به سبک گل‌محمدی
 او که مدافع پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان بود و سال‌ها برای پرسپولیس در بالاترین سطح بازی کرده، در اکثر دقایق تمرینی نفس به نفس بازیکنانش حضور دارد. در همین هفته قبل بارها مقابل مهاجمان پرسپولیس در تمرینات تاکتیکی ایستاد تا آنها ترغیب شوند که از یحیی عبور کرده و گلزنی کنند. حتی در تمرینات قدرتی نیز، گل‌محمدی را کنار بازیکنان می‌بینیم تا آنها بتوانند به خاطر تمرین در کنار سرمربی خود، انگیزه‌های بیشتری بگیرند. تصور کنید در جلسات تمرینی، با کریم باقری و یحیی گل‌محمدی رقابت کنید؛ چه رؤیای شیرینی است برای بازیکنان جوان!

دغدغه گلزنی برای سرخ‌ها
او این روزها بیش از هر چیز دیگر، دغدغه خط حمله را دارد. مرد محبوب سرخ‌ها تلاش می‌کند تا با استفاده از بازیکنان باتجربه خط دفاعی، دروازه تیمش را بسته نگاه دارد. یکی از اعضای کادر فنی در این مورد به ما گفت: «حضور در فینال آسیا واقعاً سخت و پیچیده است اما اگر بتوانیم مثل مراحل قبلی دروازه خود را بسته نگه داریم، برای گلزنی فقط به یک موقعیت خوب نیاز داریم و ما می‌خواهیم این کار را انجام بدهیم؛ یعنی تیم‌مان را در شرایط حمله نگه داریم ولی حواس‌مان به خط دروازه هم باشد. اگر این اتفاق رخ دهد تردید نکنید که پرسپولیس به سمت قهرمانی می‌رود.» دغدغه مهم کادر فنی، بزرگ‌ترین استرس را برای هواداران ساخته هر چند تجربه بازی مقابل شهر خودرو، تا حدی نگرانی خط حمله را کاهش داد.

حساب و کتاب روی تجربه
گل‌محمدی تجربیات جالبی از دوران بازی و مربیگری همراه خود دارد. او سال‌ها فوتبال بازی کرده و در سطح ملی و باشگاهی به اوج رسیده است، از این‌رو می‌تواند با تجربیاتش به پرسپولیس کمک کند. در حال حاضر تعدادی از بازیکنان هستند که تجربه کافی برای حضور در فینال را ندارند اما یحیی نگران این مسائل نیست زیرا به خود و کادر فنی اعتقاد دارد. از سوی دیگر روی نیمکت تیمش افرادی را می‌بیند که در لحظات حساس توانایی کمک به سرخپوشان را دارند.

آقاکریم برگ برنده سرخ‌ها
کریم باقری برای جمع کردن حواشی داخل رختکن و همچنین روحیه دادن به بازیکنان جوان یک گزینه مناسب است. ویدیوهای زیادی از تأثیرگذاری کریم در بحث فنی و روانی بازیکنان در فضای مجازی وجود دارد و وقتی او در کنار تیم و روی نیمکت باشد، خیال یحیی هم راحت است زیرا باقری زبان صحبت با فوتبالیست‌ها را می‌داند و یک وزنه اساسی برای پرسپولیس به حساب می‌آید.

مطهری‌؛ بهترین دستیار
حمید مطهری این کیفیت را دارد که در هر لحظه از زمان بازی، بهترین تصمیم را بگیرد و در مواقع بحرانی، بیشترین مشاوره مثبت را به سرمربی تیم بدهد. یکی از دلایلی که همکاری او با گل‌محمدی باعث پیشرفت پرسپولیس شده، همین موضوع است. می‌توان حتی مطهری را بهترین دستیار یک سرمربی در لیگ بیستم قلمداد کرد و این در حالی است که اکثر مربیان جوان که به تازگی فوتبال خود را کنار گذاشته‌اند و قبای مربیگری به تن کردند، دستیاران قدرتمندی ندارند اما شرایط برای مطهری کاملاً متفاوت است. او هر لحظه از بازی را آنالیز می‌کند و به یحیی انتقال می‌دهد. این ترکیب عالی به پرسپولیس و موفقیتش کمک می‌کند.

فنایی با کارنامه جالب
از سوی دیگر داود فنایی هم آنجا، روی نیمکت تیم است. او برای خود یک فرمول جالب دارد؛ کار و باز هم کار. فنایی از حامد لک یک دروازه‌بان ششدانگ ساخته که بخشی از این موضوع به خاطر عشق و علاقه غیر قابل وصف حامد به پرسپولیس است. لک در این مدت تمام حواشی گذشته خود را کنار گذاشته و کاملاً در اختیار کادر فنی است. او همچنین رابطه صمیمانه‌ای با هواداران برقرار کرده و حالا دیگر همه می‌دانند پوشیدن پیراهن پرسپولیس حق واقعی‌اش بود که به آن رسید اما در این مسیر، فنایی هم کمکش می‌کند تا با تمرینات متنوع در اوج آمادگی قرار داشته باشد.