مهاجم پرسپولیس:صفحه اینستاگرام خودم را غیرفعال کردم

در خبرها داشتیم مهدی عبدی صفحه اینستاگرام خود را غیرفعال کرد. گفته شد این مهاجم پرسپولیس برای دوری از حواشی و متمرکز شدن روی تمرینات، به طور موقت دست به غیرفعال‌سازی صفحه خود در فضای مجازی زده تا در آستانه فینال لیگ قهرمانان آسیا  تمام تمرکز خود را به بازی سرنوشت‌سازی که پیش‌رو دارد، معطوف کند. در همین ارتباط بد ندیدیم با خود مهدی عبدی در این رابطه صحبت کنیم‌. 

ماجرای غیرفعال کردن صفحه شخصی‌ات در اینستاگرام چه بود؟

راستش پس از مشورت با برخی از دوستان و مشاوران خودم چنین تصمیمی گرفتم. 

چرا؟

ما بازی بسیار حساسی در فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش‌رو داریم و باید تمام فکر و ذهن خود را روی این بازی متمرکز کنیم. 

فعالیت در اینستاگرام ممکن است تمرکز تو را برهم بزند؟

شاید این‌طور باشد. این یک تصمیم مهم در آستانه مهم‌ترین بازی زندگی ورزشی‌ام بود که گرفتم و...  

به نظر ما هم تصمیم خوبی است. پرسپولیس بازی بسیار سخت و دشواری در پیش دارد که شاید تو هم به عنوان گلزن تیم نقش مهمی درآن داشته باشی. با تمرکز بیشتر و بی‌توجهی به فضای مجازی می‌توانی در فضای حقیقی بیشتر به پرسپولیس کمک کنی. 

ان‌شاءا...  که همین‌طور باشد. باید با تمرکز کامل به این بازی بروم و تمام هم‌وغم من و بقیه بازیکنان پرسپولیس قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیاست. به سختی به این بازی رسیدیم و نمی‌خواهیم دست خالی از قطر برگردیم. 

تو توانستی گل حساس پرسپولیس در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا را به آن زیبایی و با ضربه سر درون دروازه النصر عربستان بفرستی اما در لیگ برتر هنوز نتوانستی گلی بزنی. به نظرت دلیل این موضوع چیست؟

قبل از جواب دادن به سؤال شما می‌خواهم از آقایحیی و کادر فنی پرسپولیس تشکر کنم که همیشه از من حمایت کرده‌اند. خوشحالم توانستم با کمک همبازیانم آن گل را به النصر بزنم و در نهایت در ضربات پنالتی به فینال صعود کنیم. بعد از آن ما بلافاصله وارد لیگ‌برتر شدیم و در اولین بازی برابر سایپا خودم خیلی بدشانسی آوردم. 

البته اکبر منادی گلر سایپا هم یکی از بهترین بازی‌های خودش را برابر پرسپولیس به نمایش گذاشت؟

یک ضربه من به تیرخورد و اگر گل می‌شد شاید الان این صحبت‌ها مطرح نمی‌شد. یکی هم زدم که هنوز مانده‌ام اکبر منادی چگونه مهار کرد؟ یک گلزن باید خوش‌شانس هم باشد و شاید من لیگ برتر امسال را با بدشانسی شروع کردم و انتقاداتی هم مطرح شد. 

این انتقادات روی عملکرد تو چقدر تأثیر گذاشت؟

خدا را شکر همان‌طور که گفتم ما کادر با تجربه‌ای داریم. از آقایحیی بگیرید تا آقاحمید و آقاکریم که اجازه نمی‌دهند یک بازیکن درگیر چنین مسائلی شود. همیشه به من روحیه داده و می‌دهند و امیدوارم بتوانم لطف آنها را جبران کنم. 

مشابه اتفاقی که برای تو رُخ داد برای آرمان رمضانی در بازی با شهرخودرو پیش آمد. او نتوانست و دو موقعیت صددرصد گلزنی را هدر داد تا انتقادات زیادی را به جان بخرد.

آرمان رمضانی یک مهاجم خوب و زحمتکش است. من و آرمان می‌دانیم درتیم بزرگی توپ می‌زنیم و به هرحال همه از مهاجمان پرسپولیس توقع گلزنی دارند. به نظر من انتقاد سازنده می‌تواند بسیار مفید باشد اما بعضی از انتقادات غرض‌ورزی است و نباید به آن توجه کرد. 

یحیی گل‌محمدی در مصاحبه‌ای گفته بود با شما مهاجمان پرسپولیس تمرین اختصاصی انجام می‌دهد؟

بله، آقایحیی و مربیان پرسپولیس خیلی برای ما زحمت می‌کشند و تمرینات ویژه‌ای در نظر می‌گیرند. تازه شروع لیگ است و ان‌شاءا...  ما مهاجمان پرسپولیس در بازی‌های آینده با گلزنی جواب زحمات کادر فنی را خواهیم داد. 

از بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا؟!

(‌می‌خندد) ان‌شاءا...! البته در فینال لیگ قهرمانان آسیا زننده گل مهم نیست بلکه برد پرسپولیس اهمیت دارد. 

اما فراموش نکن اسم گلزن بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا تا ابد در تاریخ پرسپولیس و فوتبال ایران ثبت خواهد شد خاصه آنکه با قهرمانی همراه باشد. قبول نداری؟

گلزنی درفینال آسیا که آرزوی هر بازیکنی از جمله خود من است اما قهرمانی پرسپولیس هم به نام همه ما ثبت خواهد شد. این افتخار بزرگی برای یک تیم باتعصب و جنگنده است که با تلاش و فداکاری به این مرحله رسیده است. 

اگر در فینال لیگ قهرمانان آسیا گل بزنی چه‌جوری شادی خواهی کرد؟

باور کنید تا به حال به شادی گل این بازی فکر نکرده‌ام. فقط می‌خواهم درصورت صلاحدید آقایحیی و بازی کردن در دیدار فینال، بهترین عملکرد خودم را نشان داده و بازیکن مفیدی برای پرسپولیس باشم. 

فکرش را می‌کردی اولسان هیوندای بتواند ویسل‌کوبه ژاپن را پشت ‌سر بگذارد و حریف شما در فینال شود؟

اولسان تیم خوبی است اما برای ما هیچ فرقی نمی‌کرد مقابل کدام تیم قرار بگیریم. هر تیمی که به فینال برسد قدرتمند است چون توانسته تیم‌های قدرتمند شرق آسیا را ببرد.

ولی فرصت رویارویی با اینیستا را از دست دادید؟

باور کنید اصلاً به این مسائل فکر نمی‌کنیم. مهم پرسپولیس و قهرمانی ماست و با چنین تفکری به دوحه آمدیم و می‌خواهیم به یک افتخار تاریخی دست پیدا کنیم. شکی نیست اینیستا بازیکن بزرگی است که از اسطوره‌های باشگاه بارسا به شمار می‌رود ولی اینجا بحث جام گرفتن در فینال آسیا ست. ما خوشحالیم که توانستیم با شایستگی تیم‌های قدرتمندی از غرب آسیا را شکست بدهیم و به فینال برسیم. حالا احساس می‌کنیم فقط یک قدم تا انجام کامل مأموریت خود فاصله داریم و فقط و فقط به برد مقابل اولسان هیوندای کره فکر می‌کنیم. 

عیسی آل‌کثیر به دلیل محرومیت 6 ماهه و طبق قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا نتوانست تیم شما را در فینال همراهی کند. در این رابطه صحبتی نداری؟

ما برد بازی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا را هم به عیسی آل‌کثیر تقدیم کردیم. او خیلی برای پرسپولیس در بازی‌های غرب آسیا زحمت‌کشید و جایش در بازی فینال خالی است. دوست داشتیم عیسی را کنار خود داشتیم اما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم دل آل‌کثیر و همه هواداران پرسپولیس را شاد کنیم. طرفدارانی که با عشق و محبت و تمام وجود از پرسپولیس حمایت کرده و می‌کنند.