نگاهی بر هفته هفتم لیگ برتر فوتبال /تلاش آبی پوشان برای حفظ صدر

نیم فصل اول بیستیمن دوره‌ لیگ برتر فوتبال کشورمان به نیمه راه خود نزدیک شده و در حال حاضر فاصله امتیازی بسیار کم است و تیم‌ها به یکدیگر بسیار نزدیک هستند. در پایان هفته ششم، تیم فوتبال استقلال تهران موفق شد به صدر برسد و حضور صنعت نفت آبادان در مکان دوم جزو نکات قابل توجه مسابقات لیگ است. البته تیم فوتبال پرسپولیس قهرمان ۴ دوره اخیر مسابقات، ۲ بازی کمتر نسبت به رقبا انجام داده و دیدارهایش مقابل تیم‌های نساجی و ذوب‌آهن به تعویق افتاده است. بازی این هفته پرسپولیس مقابل سپاهان اصفهان نیز به علت حضور این تیم در فینال لیگ قهرمانان آسیا لغو شده است.

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال کشورمان با برگزاری ۲ دیدار در روز پنج‌شنبه ۲۷ آذرماه آغاز خواهد شد و ۵ دیدار دیگر روز جمعه ۲۸ آذر ماه برگزار خواهد شد.

آلومینیوم اراک- صنعت نفت آبادان/ پنج‌شنبه ۲۷ آذر/ ساعت ۱۵

نماینده شهر اراک در اولین فصل حضورش در لیگ برتر با رسول خطیبی بعد از آغاز نه چندان خوب توانسته روند رو به جلویی را تا هفته ششم مسابقات در پیش بگیرد. شاگردان خطیبی برای هفته هفتم آزمون سختی مقابل تیم خوب این فصل لیگ برتر، صنعت نفت آبادان خواهند داشت. نفتی‌های آبادان روز‌های خوبی را پشت سر می‌گذارند و با شکست تیم صدر نشین هفته ششم به طور موقت به صدر جدول رده بندی لیگ بیستم رسیدند.

ذوب‌آهن- استقلال؛ تلاش استقلال برای حفظ صدر/ گل‌گهر- شهرخودرو؛ شکایت قضایی استاد و شاگرد به دعوای چمنی تبدیل شد

این ۲ تیم سال ۱۳۹۴ در لیگ دسته اول ۲ بار با یکدیگر رو به رو شده اند که هر ۲ بازی با نتیجه تساوی به اتمام رسیده است. شرایط این ۲ تیم در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با یکدیگر متفاوت است. آلومینیوم به عنوان یک تیم تازه راه یافته به لیگ برتر هدف اصلی اش ماندن در این مسابقات برای فصل بعدی است و تیم پر هوادار صنعت نفت آبادان با توجه به عملکرد خوبی که داشته است به عنوان یکی از نامزدهای کسب سهمیه و حضور در بالای جدول رده بندی از آن اسم برده می‌شود. آلومینیوم با ۶ امتیاز در مکان سیزدهم و صنعت نفت با ۱۱ امتیاز در مکان دوم جدول رده بندی لیگ برتر حضور دارند.

نساجی مازندران- مس رفسنجان/ پنج‌شنبه ۲۷ آذر/ ساعت ۱۵

تیم فوتبال نساجی مازندران  یکی از تیم‌های با اصالت و قدیمی فوتبال کشورمان است و هفته هفتم در شرایطی باید به مصاف تیم فوتبال مس رفسنجان برود که هفته ششم را با شکست سنگین ۴ بر صفر مقابل تیم فوتبال سپاهان اصفهان پشت سر گذاشته است. دیدار هفته پنجم این تیم با پرسپولیس به علت کاهش احتمال ابتلای بازیکنان پرسپولیس به کرونا و مصدومیت شان در زمین چمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی در آستانه فینال لیگ قهرمانان آسیا لغو شد. سرخ پوشان مازندرانی با ۷ امتیاز از ۵ بازی در مکان دهم جدول رده بندی قرار دارند.

ذوب‌آهن- استقلال؛ تلاش استقلال برای حفظ صدر/ گل‌گهر- شهرخودرو؛ شکایت قضایی استاد و شاگرد به دعوای چمنی تبدیل شد

پیروزی هفته قبل تیم مس رفسنجان در مقابل نفت مسجد سلیمان اتفاقات خوبی را برای این تیم به همراه داشت. رفسنجانی‌ها موفق شدند بعد از ۴۹۲ روز اولین گل خود را در لیگ برتر فوتبال به ثمر برسانند و نام اسلامی خواه به عنوان اولین گلزن این تیم در لیگ برتر به ثبت رسید. در نهایت شاگردان ربیعی با پیروزی ۲ بر صفر مقابل نفت مسجد سلیمان اولین پیروزی خود را در لیگ برتر کسب کردند تا کمی از حاشیه‌های به وجود آمده در ابتدای مسابقات فاصله بگیرند. تیم مس با ۵ امتیاز از ۶ بازی در مکان چهاردهم جدول لیگ قرار دارد و با توجه به اختلاف کم بین تیم‌ها با پیروزی می‌تواند به میانه جدول برسد.

سایپای تهران- ماشین سازی تبریز/ جمعه ۲۸ آذر ماه/ ساعت ۱۵

تیم فوتبال سایپا به همراه بازیکنان و مربی جوان خود در این فصل از رقابت‌ها به راحتی شکست نمی‌خورد، اما هفته قبل در شهر اهواز مقابل تیم فولاد خوزستان با نتیجه ۳ بر صفر شکست خوردند تا یک تیم از تیم‌های بدون شکست لیگ کم شود. نارنجی پوشان با ۴ تساوی بیشترین تعداد مساوی را در بین تیم‌های لیگ دارد و در ۶ بازی که انجام داده با کسب ۷ امتیاز در مکان یازدهم جدول رده بندی قرار دارد. تیم سایپا در هفته هفتم باید به مصاف تیم ماشین سازی تبریز برود که هنوز از شوک استعفای وحید بیاتلو سرمربی خود خارج نشده است.

ذوب‌آهن- استقلال؛ تلاش استقلال برای حفظ صدر/ گل‌گهر- شهرخودرو؛ شکایت قضایی استاد و شاگرد به دعوای چمنی تبدیل شد

هفته قبل بعد از اینکه خبر برکناری علیرضا منصوریان در رسانه‌ها منتشر شد، بعد از چند ساعت خبر استعفای سرمربی دیگر نماینده شهر تبریز مورد توجه اهالی فوتبال قرار گرفت. ماشین سازی که فصل قبل رقا‌بت‌ها موفق شده بود خود را در لیگ نگه دارد این روز‌ها چندان اوضاع خوبی ندارد و با یک امتیاز از ۶ بازی در قعر جدول ۱۶ تیمی لیگ برتر فوتبال قرار دارد. ماشین سازی برای فصل جدید تغییرات زیادی را تجربه کرده است و هزینه‌ کمی که برای این تیم شده است، سبزپوشان تبریزی را به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی سقوط به لیگ یک معرفی کرده است. سعید اخباری به شکل موقت هدایت این تیم را بر عهده گرفته است و در بازی هفته ششم مسئول امور فنی این تیم در دربی تبریز مقابل تراکتور بود که این دیدار با برتری یک بر صفر سرخ‌پوشان تبریز همراه بود تا ماشین سازی اوضاعش بدتر از قبل شود.

گل‌گهر سیرجان- شهرخودرو مشهد/ جمعه ۲۸ آذر ماه/ ساعت ۱۵

تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان با هدایت امیر قلعه نویی یک از مورد توجه‌ترین تیم‌های لیگ بیستم است. این تیم سیرجانی در ابتدای لیگ با کسب نتایج بسیار خوب از هفته دوم تا پنجم لیگ در صدر جدول حضور داشت، اما ۲ شکست پیاپی مقابل تیم‌های پیکان و صنعت نفت آبادان این تیم را به مکان چهارم جدول کشاند. البته این موضوع را باید دانست که این تیم با اینکه در ۲ بازی اخیر شکست خورده است، اما تیم برتر زمین بوده و با فرصت سوزی‌های پیاپی مهاجمان نتوانست نتایج لازم را کسب کند. گادوین منشا مهاجم نیجریه‌ای تیم گل‌گهر تا پایان هفته ششم لیگ با ۶ گل بهترین گلزن مسابقات بوده است و توانست رکورد بهترین عملکرد گلزنی در ۶ هفته ابتدایی از لیگ دوازدهم تا الان را به نام خود ثبت کند.

ذوب‌آهن- استقلال؛ تلاش استقلال برای حفظ صدر/ گل‌گهر- شهرخودرو؛ شکایت قضایی استاد و شاگرد به دعوای چمنی تبدیل شد

تیم فوتبال شهرخودرو که در چند سال اخیر همیشه در کورس قهرمانی و جزو تیم‌های بالای جدول بوده است، در این فصل با از دست دادن چند بازیکن کلیدی خود و همچنین هزینه کمی که مالک باشگاه برای جذب بازیکنان جدید کرده است کمی از بالای جدول دور شده اند. به نظر می‌رسد شاگردان مهدی رحمتی و حتی خود این سرمربی فشار زیادی را برای حضور در بالای جدول تحمل نمی‌کنند و رحمتی بعد از هر شکستی این موضوع را عنوان می‌کند که به همراه تیم شهرخودرو یک برنامه بلند مدت را دنبال می‌کند که در سال سوم نتیجه خواهد داد. چنین برنامه ریزی و هدف گذاری در تیم‌های فوتبال کشورمان کم دیده می‌شود و این تیم مشهدی اگر بتواند برنامه اش را عملی کند می‌تواند به عنوان یک الگو برای باقی تیم‌ها باشد. البته تیم شهرخودرو در شهر مشهد و استان خراسان رضوی هواداران زیادی دارد و باید دید مسئولان باشگاه و تیم چگونه می‌خواهند آن‌ها را راضی نگه دارند. از دیگر نکات قابل توجه این دیدار اولین رقابت امیر قلعه نویی و مهدی رحمتی در سمت سرمربی تیم‌های متفاوت است. رقابتی که حتما تداعی کننده اتفاقات و حواشی روابط نه چندان خوب این ۲ نفر خواهد بود.

ذوب‌آهن اصفهان- استقلال تهران/ جمعه ۲۸ آذر ماه ساعت ۱۵

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان روز‌های سخت و عجیبی را پشت سر می‌گذارد و در هفته هفتم مسابقات لیگ برتر باید به مصاف تیم صدرنشین مسابقات یعنی استقلال برود. رحمان رضایی اولین تجربه سرمربیگری خود را در شرایطی پشت سر می‌گذارد که در هفته‌های ابتدایی به مسائل داوری اعتراض شدیدی داشت و اوج بد شانسی‌های این سرمربی در هفته پنجم مسابقات بود که جواب تست کرونای ۱۸ بازیکن این تیم مثبت اعلام شد، اما به علت قوانینی که سازمان لیگ وضع کرده بودند دیدار این تیم مقابل شهرخودرو لغو نشد و در نهایت این دیدار با شکست ذوبی‌ها همراه بود. دیدار هفته ششم ذوب‌آهن مقابل پرسپولیس لغو شد تا پرسپولیسی‌ها که در آستانه دیدار حساس فینال لیگ قهرمانان آسیا قرار داشتند با مشکلی رو به رو نشوند. شاگردان رضایی با ۳ امتیاز از ۵ بازی در مکان پانزدهم جدول رده بندی قرار دارند و هنوز نتوانسته اند پیروزی کسب کنند.

ذوب‌آهن- استقلال؛ تلاش استقلال برای حفظ صدر/ گل‌گهر- شهرخودرو؛ شکایت قضایی استاد و شاگرد به دعوای چمنی تبدیل شد

بازیکنان تیم فوتبال استقلال با پیروزی خوبی که مقابل تیم شهرخودرو کسب کردند موفق شدند خودشان را به صدر جدول رده بندی لیگ برسانند. آبی پوشان پایتخت در هفته‌های چهارم و پنجم مقابل تیم‌های پیکان و صنعت نفت آبادان به تساوی رسیدند و فوتبال چندان تماشاگر پسندی ارائه ندادند و همین موضوع کافی بود تا هواداران استقلال که به جز قهرمانی به چیز دیگری فکر نمی‌کنند شروع به انتقاد از محمود فکری کنند. فکری نیز در حاشیه تمرین پیش از دیدار مقابل شهرخودرو گفته بود بدترین استقلال را تحویل گرفته ام و برای بهبود شرایط نیاز به زمان است. با پیروزی هفته قبل شرایط در اردوی آبی پوشان بهتر از قبل به نظر می‌رسد، اما همچنان تعداد بالای مصدومان این تیم و حواشی که در مورد فرشید اسماعیلی به وجود آمده بود، باعث نگرانی مسئولان و هواداران تیم است.

تراکتور تبریز- پیکان تهران/ جمعه ۲۸ آذر ماه/ ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه

مسئولان تیم فوتبال تراکتور در اقدامی عجیب و ناگهانی علیرضا منصوریان را سمت سرمربیگری تیمشان برکنار کردند و علت این موضوع را نرسیدن به اهدافی که در قرارداد منعقد شده بود مطرح کردند. این اتفاق در شرایطی رخ داد که تراکتور با ۶ امتیاز از ۵ بازی در میانه جدول قرار داشت و اختلاف امتیازش با تیم صدرنشین فقط ۴ امتیاز بود. بعد از برکناری منصوریان، مسعود شجاعی به عنوان سرمربی موقت این تیم انتخاب شد. بازیکنان این تیم در دیدار هفته ششم موفق شدند در دربی تبریز تیم ماشین سازی را با یک گل شکست دهند تا شرایطشان در جدول بهبود یابد. سرخ پوشان تبریز با ۹ امتیاز در مکان هفتم جدول رده بندی قرار دارند.

ذوب‌آهن- استقلال؛ تلاش استقلال برای حفظ صدر/ گل‌گهر- شهرخودرو؛ شکایت قضایی استاد و شاگرد به دعوای چمنی تبدیل شد

تیم فوتبال پیکان با هدایت مهدی تارتار تا به اینجای لیگ عملکرد خوبی داشته است و بعد از شکست در هفته اول مقابل صنعت نفت در باقی مسابقات باختی نداده است. تارتار که بیشتر تمرکز تیمش را در کار‌های تدافعی گذاشته است، موفق شده تیم استقلال را متوقف کند و هفته پنجم نیز موفق شدند تیم صدرنشین آن روز‌ها یعنی گل‌گهر سیرجان را شکست دهند. پیکانی‌ها در ۶ بازی که انجام داده اند موفق به کسب ۹ امتیاز شدند و در مکان ششم جدول رده بندی قرار دارند.

نفت مسجد سلیمان- فولاد خوزستان/ جمعه ۲۸ آذر ماه/ ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه

نفت مسجد سلیمان هفته پنجم موفق شد اولین پیروزی خود در لیگ بیستم را مقابل تیم سپاهان جشن بگیرد، اما این خوشحالی چندان ادامه دار نبود، چون این تیم جنوبی هفته ششم مقابل تیم مس رفسنجان که هنوز پیروزی در لیگ برتر نداشت شکست خورد. مسجدسلیمانی‌ها در چند فصل اخیر حضورشان در لیگ همیشه در تلاش بودند که در لیگ بمانند و نتوانسته اند خودشان را در بالای جدول نشان دهند. در این فصل نیز عملکرد نفتی‌ها تا به اینجا تعریفی نداشته است و از ابتدای مسابقات پایین جدول حضور داشتند و در حال حاضر با کسب ۶ امتیاز از ۶ بازی در مکان سیزدهم جدول رده بندی قرار دارند.

ذوب‌آهن- استقلال؛ تلاش استقلال برای حفظ صدر/ گل‌گهر- شهرخودرو؛ شکایت قضایی استاد و شاگرد به دعوای چمنی تبدیل شد

تیم فوتبال فولاد خوزستان جزو تیم‌هایی است که ثبات داشته و هزینه‌ قابل توجهی برای نگه داشتن بازیکنان قدیمی و جذب بازیکنان جدید انجام داده است. جواد نکونام در دومین فصل حضورش روی نیمکت فولاد خوزستان عملکرد قابل قبولی داشته است و در ۶ بازی ابتدایی هنوز شکستی را متحمل نشده است. پیروزی مقابل تیم استقلال در اهواز از امتیازات مهمی بود که این تیم کسب کرد. فولادی‌ها در هفته ششم موفق شدند تیم سایپا را با درخشش برادران حردانی، فرشاد احمد زاده و موسی کولیبالی با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهند. این تیم جنوبی با ۱۰ امتیاز از ۶ بازی در مکان سوم جدول رده بندی لیگ قرار دارد.