بچه‌ها شاهکار کردند که با این همه مشکلات تا فینال رسیدند

حسن خان‌محمدی در خصوص بازی پرسپولیس مقابل اولسان کره‌جنوبی که منجر  به شکست نماینده ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا(2020) شد اظهار داشت:‌ با توجه به فشار زیادی که روی پرسپولیس پیش از فینال ایجاد شده بود طبیعی بود و معلوم بود که کفه ترازو به نفع پرسپولیس سنگینی نمی‌کند و در واقع این موضوع شرایط را برای حریف بهتر می‌کرد.

وی افزود: بچه‌ها در 20 دقیقه اول استرس داشتند و در کل بازی هم شرایط آرمانی را نداشتند. بازیکنانی مانند امیری، پهلوان و آل‌کثیر را که باید در این مسابقه بازی می‌کردند را در اختیار نداشتیم اما به هر حال فوتبال همین است. از این به بعد باید با داور و همه مسائل دیگر بجنگیم تا برای سومین بار به فینال برسیم و ان‌شاالله این بار به قهرمانی برسیم.

پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به عملکرد این تیم در نیمه اول عنوان کرد: ‌نیمه اول پرسپولیس را می‌توانم به سه وقت 15 دقیقه‌ای تقسیم کنم. این تیم در 15 دقیقه اول تحت فشار بود، در 15 دقیقه دوم بازی متعادل‌تری را به نمایش گذاشت و در 15 دقیقه سوم خیلی راحت‌تر بازی کرد و حتی به گل هم رسید. پنالتی نیمه اول به نظرم 50 ـ 50 بود. داور می‌توانست این صحنه را پنالتی نگیرد اما روی آن حساس شد و اعلام پنالتی کرد.

خان‌محمدی افزود: وقتی بازی یک یک شد شرایط خوب پرسپولیس از دست رفت و فشارهای روحی روانی هم هنوز در تیم وجو داشت. ضمن اینکه سرمربی جایگزین خوبی هم برای تعویض در نیمه دوم نداشت  همه این مسائل دست به دست هم داد تا فشار روی پرسپولیس باقی بماند. مهدی شیری اشتباه کرد اما هر بازیکن دیگری هم ممکن بود این اشتباه را انجام بدهد. به هرحال فشارها باعث شد پنالتی بدهیم. در فوتبال امروز اجازه اشتباه کردن نداریم و سیستم VAR‌  کمک می کند که ضریب اشتباهات داور کم شود.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد اینکه آیا این تیم مستحق برد در فینال بود، گفت: تیم حریف کامل‌تر بود البته پرسپولیس هم با این داشته‌ها خیلی خوب و با تمام توان بازی کرد. بعضی از بازیکنان هم در حد خودشان نبودند که طبیعی بود چون در بازی سنگینی بودند. بازیکنانی که ما از آن‌ها توقع داشتیم بهتر و راحت‌تر بازی کنند، استرس باعث شد آن راحتی را در ساقشان نبینیم. دیدیم که سیدجلال در این بازی چقدر با تجربه خودش بازی و تیم را کنترل می‌کرد اما یک سری اشتباهات باعث شد پرسپولیس نتواند به قهرمانی برسد.

وی در خصوص تعویض‌های گل‌محمدی گفت: ما اصلا در تمرینات نبودیم که مثلا بدانیم کمال باید بازی می‌کرد یا سرلک. به هرحال تفکر سرمربی است و در مورد آن نمی‌توانیم صحبت کنیم. گل‌محمدی، شجاعی را آورد چون تفکری برای مساوی کردن داشت. سرمربی همه پیش بینی‌ها را انجام می‌دهد. برای تعویض‌ها از داشته‌هایش خوب استفاده کرد. ما در آن شرایط بازی را باخته بودیم. رمضانی را آورد که با ارسال بلند و سانتر از کناره‌ها، از قدرت سرزنی او استفاده کند. از تمام راهکارها استفاده کردند اما به هرحال واقعا توان پرسپولیس هم تحلیل رفته بود. حریف هم 5 تعویضش را انجام داده بود و با تمام نیرو دفاع می کرد.

وی در مورد اینکه آیا بهتر نبود پرسپولیس زودتر به بازی مستقیم روی می‌آورد، اظهار داشت: در این نوع بازی هم موفق نبودیم. اگر این کار انجام می‌شد بیشتر شانس دخیل بود. ما روی این نوع بازی هم موقعیت آنچنانی نداشتیم که بگوییم باید زودتر انجام می‌شد. از داشته‌هایی که موجود بودند استفاده کردیم. اگر در 5 دقیقه آخر نیمه اول پرسپولیس گل نمی‌خورد شرایط بهتری پیدا می‌کرد و اگر با نتیجه یک بر صفر به رختکن می‌رفت می‌توانست در نیمه دوم عملکرد بهتری داشته باشد و فشار کمتری را تحمل می‌کرد.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص رفتار تماشاگران در فضای مجازی عنوان کرد: بچه‌ها شاهکار کردند که با این همه مشکلات، تغییرات مدیریتی و یک تیم تکه و پاره تا اینجا رسیدند. هواداران باید تیم را تشویق کنند و حامی آن باشند. به نظر من همین که بازیکنان تا اینجا آمدند قهرمان بودند. این تیم با تیم‌های دیگر آسیا قابل قیاس نیست. آن‌ها شجاعانه و با تمام وجود جنگیدند و بازی کردند تا به فینال برسند. اگر قهرمانی را به دست می آوردند خیلی خوشحال می‌شدیم اما با اینحال چیزی را از دست ندادیم.