«مهدی شیری» را نباید زیر فشار بگذاریم

رضا ترابیان  درباره شکست  پرسپولیس  مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی در فینال لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: فکر می‌کنم قبل از بازی همه فکر می کردیم که قرار است مقابل تیمی بسیار قدرتمند بازی کنیم و حتی در ۱۰ دقیقه اول هم تحت تاثیر این مسئله بودیم اما هرچه بازی رو به جلو رفت بچه‌ها به خودشان آمدند و اعتماد به نفس گرفتند. حتی ما به گل هم رسیدیم اما بعد از گل کمی احساسی شدیم و آن پنالتی را به اولسان دادیم. پنالتی دوم هم واقعا آماتور گونه بود. اگر ما گل اول را نمی‌خوریم در نیمه دوم می توانستیم گل‌های بیشتری هم بزنیم.

وی ادامه داد: پرسپولیس در شرایطی به فینال رسید که واقعا دست کادر فنی روی نیمکت خالی بود اما باز هم خوب بودند و اگر آن دو اشتباه رخ نمی‌داد پرسپولیس قهرمان آسیا میشد.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس افزود: اشتباه جزیی از فوتبال است و نباید دیگر بیشتر از این « مهدی شیری » را زیر فشار بگذاریم. غیر از آن صحنه پنالتی شیری بازی خوبی انجام داد اما یک زمان مغز و عضله با هم هماهنگ نیستند و کارهای انجام می شود که شاید یک فوتبالیست در صد بازی دیگر هم انجام ندهد.

ترابیان خاطرنشان کرد: پرسپولیس در شرایطی به مرحله گروهی رفت که کسی هم فکر نمی‌کرد از گروهش صعود کند.  با وجود اینکه بازیکنان زیادی از تیم جدا و بازیکنان جدیدی هم اضافه شده بودند و البته زمان هماهنگی هم نبود پرسپولیس بهترین نتیجه را گرفت. در همین فینال هم سه بازیکن اصلی پرسپولیس در خط حمله حضور نداشتند. به نظرم بازی با اولسان تمام شده و همه باید از پرسپولیس حمایت بکنند تا با اضافه شدن بازیکنان جدید هم امسال به قهرمانی برسد و هم با تجربه خوب به فصل بعدی لیگ قهرمانان برود.

وی تاکید کرد: همانقدر که ما در زمین تیم‌های خوبی هستیم و در آسیا روی ما حساب می‌کنند در بیرون از زمین فوتبال و در نهادهای تصمیم گیرنده در فوتبال آسیا ضعیف هستیم. به خاطر همین می شود که به ناحق بهترین بازیکن پرسپولیس را محروم می‌کنند و دستمان به جای بند نیست.

پیشکسوت پرسپولیس درباره جدایی بشار رسن از این تیم و نوع قراردادی که او با پرسپولیس بسته گفت: متاسفانه سال‌هاست که پرسپولیس از مدیریت ضربه می خورد. افرادی به مدیریت پرسپولیس اضافه می‌شوند که فوتبالی نیستند و فقط به خاطر شهرت می‌آیند که چنین اتفاقات عجیب و غریبی رخ می‌دهد و چنین قراردادهایی بسته می شود. این تصمیمات عجیب و غریبی است که باعث می‌شود تیمی مثل پرسپولیس به بحران برود.