پشت پرده تاخیر یک روزه بازی پرسپولیس و ذوب آهن

برنامه ریزی جدید سازمان لیگ فوتبال ایران با هجمه‌های زیادی طی روزهای اخیر از سوی باشگاه‌های مختلف مواجه شده و برای بسیاری و به خصوص علاقمندان به فوتبال در اصفهان، ابهام اصلی در مورد تاخیره یک روزه در میزبانی پرسپولیس از ذوب آهن است که در واقع به نوعی اجرای درخواست یحیی بود که تاکید داشت پیش از بازی برابر ذوب آهن 6 روز باید به تیمش استراحت داده شود.

سهیل مهدی در گفتگوی با یکی از برنامه های ورزشی شبکه اصفهان در پاسخ به سوال احسان بعیدی مجری برنامه در این رابطه و اینکه آیا این تاخیر به دلیل رسیدگی بهتر به پرونده بوده، اینطور توضیحاتش را آغاز کرد: خب همانطور که خودتان توضیح دادید، چون پرونده به مرحله ای رسید که کمیته انضباطی به زمان بیشتری برای راستی آزمایی مدارک و ارائه رای نیاز داشت، موظف شدیم یک روز بازی را با تاخیر برگزار کنیم تا ابلاغ رای بشود و به میزبانی برسیم.

موضوع بعدی از سوی مجری اینطور مطرح شد:« اگرچه این بی نظمی‌ها در شرایط خاص دنیا وجود دارد و در سایر لیگ ها هم دیده می شود، ولی در واقع این تصمیمات به اعتبار شخصی شما لطمه می زند لطمه وارد می‌کند.»

سهیل مهدی در ادامه و در واکنش به این درخواست که تلفن خود را به روی مقامالات بالادستی ( اشاره به مصاحبه جواد نکونام که گفته بود سهیل مهدی به او گفته، دستور لغو دیدار پرسپولیس از بالا بوده است)  که قصد تغییر برنامه ریزی بازی ها را دارند، جواب ندهد، بیان کرد: البته خوشبختانه اگرچه پیشنهاداتی بوده ولی هیچ وقت فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تحت فشار از این نظر نبوده اند و با تماس از بیرون اعمال نظر نشده است. همیشه پیشنهادهایی از سایر تیم ها هم بوده است. وقتی پرسپولیس به فینال رفت، دو بازی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا لغو شد، وگرنه که ما مشکلی نداشتیم و بازی ها با شرایط خوبی در حال لغو شدن بود. بازی پرسپولیس با استقلال تهران و سپاهان به همین دلیل معوقه شد و تنش در جدول ایجاد شد. اما کسانی که با ما برای لغو بازی پرسپولیس تماس گرفتند، مدیران و مسئولان ما در ستاد ملی مبارزه با کرونا و ارکان قضایی ما هستند. کسی از جای دیگر با ما تماس نگرفته است. این یک بحث داخلی و در حوزه فوتبال است. ما مجری هستیم و لغو دو مسابقه به ما ابلاغ شد. می دانیم که تیم ها ناراحت هستند و ما هم درک می کنیم. ولی دو سه هفته دیگر تنش ها جمع خواهد شد.

سوال بعدی از مهدی در مورد درخواست پرسپولیس برای لغو بازی نساجی مازندران و بازی کردن با پرسپولیس بود و مهدی در پاسخ به این سوال که در رفتار پرسپولیس تناقض دیده می شود، توضیح داد: بازی با  ذوب آهن در آستانه برگزاری بود ولی به واسطه کاهش ریسک ابتلا این بازی لغو شد و از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به ما ابلاغ شد. در مورد نساجی مازندران هم همینطور بود و از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به ما ابلاغ شد.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ سپس در مورد قانون 1+15 کرونایی که منجر به لغو یک بازی می شود، عنوان کرد: بعد از اینکه در مسابقات بین المللی قانون 1+11 اجرا شد  الهلال مجبور به بازی شد و شکست خورد، برای اینکه تیم های ما با شرایط وفق پیدا کنند، قانون 5+11 بازیکن را در نظر گرفتیم که تیم ها بتوانند وارد مسابقات شوند. این را هم به مسئولان اجرایی ابلاغ کرده ایم.