مربی پرسپولیس: بازی با سپاهان را فدای دربی نمی‌کنیم

حمید مطهری در نشست خبری قبل از بازی معوقه هفته هفتم لیگ برتر بین تیم‌های پرسپولیس و سپاهان اظهار داشت:‌ ابتدا باید به خانواده دارایی غم بزرگ درگذشت هوادار پرسپولیس را تسلیت بگویم در روز بازی فینال آسیا یکی دیگر از هواداران‌مان یعنی خورشیدیان را هم از دست دادیم که قلب ما را به درد آورد.این هواداران جان خود را برای تیم می‌گذارند باید متعهدتر باشیم و به وظایف خود بهتر عمل کنیم تا پاسخگوی هواداران باشیم آنها از جان برای پرسپولیس مایه می‌گذارند و قلب ما به درد می‌آید که دلیل شکست پرسپولیس جان خود را از دست می‌دهند باید تا سرحد توان برای شادی دل آنها تلاش کنیم.

وی افزود: دیدار پرسپولیس و سپاهان همیشه بازی‌های بزرگی بوده  و حتی از آن به عنوان دربی ایران یعنی کلاسیکو ایرانی یاد می‌شود همیشه بازی‌های جذاب و خیلی خوبی از آب در می‌اید و هر دو تیم دنبال این هستند فوتبال و تفکرات تاکتیکی را به  نحو احسن در زمین اجرا کنند. ما هم برای داخلی خوب تدارک دیده‌ایم و می‌خواهیم به بهترین شکل کارهای تاکتیکی در زمین انجام بدهیم.

مربی پرسپولیس تصریح کرد: سه امتیاز این مسابقه برای ما اهمیت زیادی دارد و دنبال ارائه بازی خوب هستیم از زوایای مختلف تیم سپاهان را شناسایی کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم نتیجه این مسابقه را برای خودمان کینم ضمن اینکه بچه‌های ما همیشه نشان داده‌اند کارهای بزرگ و خیلی سختی را به سرانجام می‌رسانند تعجب می‌کنم چرا پس از دو تساوی انتقادی از بازیکنان ما مطرح می‌شود در حالی که همیشه جنگجو بوده‌اند.

حمید مطهری تصریح کرد: در لیگ قهرمانان آسیا دیدید با چه وضعیت و کمبودهایی به فینال رسیدیم و .توانمندی خود را نشان دادیم بچه‌های ما با تمام وجود کار می‌کنند و بارها نشان دادند توانمند و قوی هستند. این موضوع را  در آینده خواهید دید

وی تصریح کرد:‌یکبار از مایکل شوماخر پرسیدند راز موفقیت شما چیست که وی اشاره کرد آن زمان که سر پیچ‌ها همه ترمز می‌زنند من گاز می‌دهم این واقعا جمله قشنگی است و ما هم شروع به گاز دادن می‌کنیم با تلاش بیشتر ان‌شاءالله بتوانیم نتیجه خوبی مقابل سپاهان کسب کنیم.

وی درباره اینکه با توجه به اهمیت دیدار دربی احتمال دارد کادر فنی سرخ‌پوشان از بازیکنان تیم بخواهد در دیدار با سپاهان مراقب باشند توضیح داد: این موضوع امکان ندارد هیچگاه بازی با سپاهان را فدای دربی نمی‌کنیم این مسابقه سه امتیاز حساس دارد و بردن حریف اصفهانی برای ما خوب و جذاب است ضمن اینکه باید بگویم مساوی کردن‌های ما در این دو دیدار حال خودمان را هم بد کرده است. وقتی تیم‌مان در یک بازی به تساوی می‌رسد یحیی گل‌محمدی و تیم ما حالت باخت را دارند. به همین دلیل سه امتیاز مسابقه با سپاهان برای ما حیاتی است و برای آن تلاش می‌کنیم. بازی با سپاهان جذابیت خودش را دارد و آن را فدای دربی نمی‌کنیم.

وی درباره ضعف گلزنی مهاجمان پرسپولیس   عنوان کرد: چندین هفته درباره موضوع از ما سوال می‌پرسند این بچه‌های جوان تحت فشار هستند کادر فنی مسؤولیت گل نزدن مهاجمان را برعهده می‌گیرد و آنها هیچ مشکلی نخواهند داشت شرایط تیم باید به شکلی باشد بتوانیم گل‌های بیشتری بزنیم اینکه بخواهیم مسؤولیت گلزنی را روی دوش مهدی عبدی و سایر نفرات جلوی خط خود بگذاریم زیبا نیست باید از آنها حمایت کرد تا دیدارهای آینده توانمندی خود را نشان دهند.

وی درباره اینکه آیا کادر فنی پرسپولیس به دلیل تساوی در دو بازی اخیر این تیم تا دیدار با استقلال اولتیماتوم گرفته توضیح داد: در این زمان علیرضا اشرف (مدیر رسانه پرسپولیس پاسخ داد این سوال حاشیه‌ای است) افرادی که با فضای فوتبال آشنا هستند می‌دانند این مدل سوال‌ها جهت‌دار است همیشه نگاه ما مثبت است و نمی‌خواهم درباره فردی که چنین سوالی می‌پرسد صحبت کنم یا جبهه بگیرم اولتیماتوم کادر فنی تیمی که به فینال آسیا رفته و سال گذشته با 14 امتیاز اختلاف قهرمان شده و در حال حاضر هم تنها تیم بدون باخت لیگ است خیلی سطحی است.