پیش بازی پرسپولیس و سپاهان/ تقابل بهترین خط حمله با بهترین خط دفاع

 آیا پرسپولیس می‌تواند با پیروزی مقابل سپاهان ، آماده دربی شود؟ این سوالی است که یحیی گل‌محمدی و هواداران تیمش امیدوارند پاسخش مثبت باشد. نتایج پرسپولیس در این 6 هفته چندان خوب نبوده و مدافع عنوان قهرمانی فقط در 2 بازی‌اش پیروز شده منتهی یحیی و شاگردانش اعتقاد دارند که این مساله چندان نگران کننده نیست و آنها قطعا در ادامه لیگ می‌توانند نتایج مورد نظرشان را کسب کنند.

به یاد دیداری که برگزار نشد: این بازی جدا از تمام حساسیتهایی که دارد، به یک دلیل دیگر هم حساس است. اگر خاطرتان باشد بازی برگشت دو تیم در فصل گذشته  در ورزشگاه نقش جهان اصفهان، به دلیل عدم حضور بازیکنان سپاهان در میدان برگزار نشد و کمیته انضباطی نتیجه آن بازی را 0-3 به سود پرسپولیس اعلام کرد و این دیدار برای اصفهانی‌ها جنبه انتقامی هم دارد.

سپاهانی‌های پرسپولیس: به جز سعید آقایی که به دلیل محرومیت دیدار مقابل تیم سابقش را از دست داده، سیدجلال حسینی و میلاد سرلک هم سابقه بازی در سپاهان را دارند.

پرسپولیسی‌های سپاهان: سروش رفیعی که ابتدای فصل گذشته از تیم گابریل کالدرون کنار گذاشته شد، با پیراهن سپاهان برای اولین بار روبروی پرسپولیس قرار می‌گیرد. شایان مصلح هم سابقه بازی در پرسپولیس را داشته است. ضمن اینکه علیرضا مرزبان مربی سپاهان هم سابقه حضور در کادر فنی پرسپولیس در دوران سرمربیگری افشین قطبی را داشته است.

تقابل بهترین خط حمله با بهترین خط دفاع: سپاهان با 14 گل زده در کنار گل‌گهر صاحب بهترین خط حمله لیگ است و پرسپولیس با 2 گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ را دارد و باید دید تقابل مهاجمان سپاهان با مدافعان پرسپولیس برنده خواهد داشت یا نه.

نکته آماری: محرم نویدکیا سرمربی سپاهان، با 24 بازی، رکورد دار بازی در دیدار های سپاهان و پرسپولیس است.

غایبان: سعید آقایی، مهدی کیانی، رسول نویدکیا و رضا دهقانی در بازی فردا حضور ندارند.

نتیجه هفته گذشته: پرسپولیس با نتیجه 1-1 مقابل ذوب آهن متوقف شد و سپاهان هم در یک بازی پرگل، با ماشین سازی به تساوی 3-3 رسید.

وضعیت در جدول: پرسپولیس با 10 امتیاز از 6 بازی در رده نهم قرار دارد و سپاهان 14 امتیازی تیم چهارم جدول است.

سه شنبه 16 دی ۹۹

*معوقه هفته هفتم

پرسپولیس  و سپاهان ساعت 16.30

تیم داوری: اشکان خورشیدی – حسن ظهیری – فرهاد مروجی – مهدی عالیقدر