کارشناسی داوری بازی استقلال و آلومینیوم اراک/ پنالتی آلومینیوم گرفته نشد؟

حسین عسگری کارشناس داوری در خصوص داوری دیدار دو تیم استقلال و آلومینیوم اراک اظهار داشت: بازی، بازی پربرخوردی بود و خطاهای متفاوتی در آن رخ داد. داور بازی فرصتی داشت که یک بازی مهم را سوت بزند اما داوران باید از ثانیه اول آمادگی لازم برای هر اتفاقی را داشته باشند.

وی ادامه داد: وقتی بازی شروع شد صحنه‌ای در محوطه جریمه استقلال اتفاق افتاد که داور علاوه بر اینکه زاویه مناسب برای دیدن نداشت، حدود ۲۵متر هم فاصله داشت. داوران باید بدانند از اول بازی ممکن است هر اتفاقی بیفتد و گرفتن پنالتی در ابتدای بازی نیاز به آمادگی ذهنی کافی دارد.

کارشناس داوری فوتبال با اشاره به صحنه دقیقه یک این بازی که مهاجم آلومینیوم در محوطه جریمه استقلال سرنگون شد، گفت: در این صحنه باید برای آلومینیوم پنالتی گرفته می شد. بازیکن استقلال می خواست توپ را بزند اما مهاجم آلومینیوم سریعتر به توپ ضربه زد بنابراین پای او جای توپ را گرفت و وقتی مدافع پای خودش را پرتاب کرده بود تا توپ را بزند دیگر کنترلی نداشت و درست به پای مهاجم ضربه زد.

عسگری ادامه داد: در صحنه دیگری هم باید برای استقلال (دقیقه۲۹) پنالتی گرفته می‌شد. وقتی او قصد تصاحب و کنترل توپ را داشت از پشت تنه خورد و شارژ شد.

کارشناس داوری فوتبال در مورد سرنگونی قائدی در دقیقه۷۸ مسابقه در شلوغی محوطه جریمه آلومینیوم گفت: در این صحنه اتفاقی رخ نداد و تصمیم داور درست بود.

وی با بیان اینکه دو صحنه برخورد توپ به دست در محوطه جریمه آلومینیوم در نیمه اول  این بازی رخ داده، اظهار داشت: یکبار توپ شوت شده به دست مدافع آلومینیوم برخورد کرد که حالت طبیعی داشت و هند نبود. در همین نیمه هم یکبار توپ به دست مهاجم استقلال د محوطه جریمه حریف خورد. اگرچه در این صحنه مدافع آلومینیوم توپ را دفع کرد اما داور باید به سود این تیم هند می‌گرفت.

عسگری در مورد برخورد توپ به دست شیخ دیاباته در اواخر نیمه دوم عنوان کرد:‌ در دقیقه ۸۵ هم روی ارسال کرنر، توپ در محوطه جریمه استقلال به دست دیاباته خورد که باید خطای هند اعلام می‌شد. قانون جدید می‌گوید زمانیکه توپ پس از برخورد به بازیکن نزدیک (چه خودی و چه غیر خودی) به دست مدافع برخورد کند هند نیست اما این قانون شامل این صحنه نمی‌شود چون دست دیاباته قبل از رسیدن توپ در حالت غیرطبیعی بود و بعد از اینکه توپ به سر بازیکن خودی خورد و به دست او برخورد کرد، داور باید برای آلومینیوم پنالتی می گرفت.