بازی پرسپولیس - سپاهان؛ ال کلاسیکوی ایران

سید مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال درباره بازی  پرسپولیس  و  سپاهان  اظهار کرد: این بازی به ال کلاسیکوی ایران معروف است و دیدار بزرگ و حساسی به شمار می‌آید. پرسپولیس و سپاهان جزو تیم‌های پرطرفدار هستند.

او ادامه داد: تیم پرسپولیس بعد از فینال آسیا ۲ مساوی در لیگ برتر فوتبال به دست آورد که  خستگی بازیکنان و نبود بشار رسن در این بازی‌ها مشهود بود. تیم سپاهان بازیسازی را از خط دروازه شروع می‌کند. نویدکیا از بازیکنان فانتزی بهره می‌برد تا  با استفاده از عمق دفاع و ارسال از کناره‌ها  برای شهباززاده و کی روش استنلی به گل برسد.

سید صالحی بیان کرد: بازی پرسپولیس و سپاهان تقابل مربیان باتجربه و جوان است. نویدکیا برای اولین بار در لیگ برتر فوتبال مربیگری می‌کند. هر تیمی که کمربند خط میانی خود را قوی‌تر ببندد به طور حتم نتیجه بهتری کسب می‌کند.

کارشناس فوتبال اظهار کرد: نبود مهاجمی همانند آل کثیر باعث شده است که قدرت تهاجمی پرسپولیس کاهش یابد و جدایی بشار رسن هم به مشکلات سرخپوشان اضافه کرده است. عملکرد خط حمله پرسپولیس نسبت به سپاهان ضعیف‌تر بوده است، اما سرخپوشان خط دفاعی  بهتری نسبت به حریف اصفهانی دارند.

او در پایان درباره پیش بینی خود از نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان گفت: نتیجه این بازی به شرایط ۲ تیم از لحاظ روحی و روانی در روز بازی بر می‌گردد و هر تیمی وضعیت بهتری داسته باشد به موفقیت دست می‌یابد.