کریمی: به دنبال فوتبال پاک و سالم هستیم

علی کریمی کاندیدای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال بعد از خروج از فدراسیون فوتبال اظهار کرد: اول از همه بابت این که معطل شدید عذر‌خواهی می‌کنم، چون گرفتار کار‌های اداری شده بودم؛ اما خدا را شکر کار‌ها  انجام شدند.

او درباره موانع کار خود در فدراسیون فوتبال گفت: به طور طبیعی از کسانی که بخواهند کمک کنند، استفاده می‌کنیم. البته یک سری از دوستان مطالب را رنگی کرده‌اند، اما وقتی بحث فدراسیون پیش می‌آید رنگ‌ها معنی پیدا نمی‌کنند  و ما به دنبال برنامه‌های رنگی نیستیم. به طور حتم کسانی که بتوانند به ما کمک کنند در کنارمان حضور خواهند داشت و ان شاءالله اتفاقات خوب در فوتبال رخ بدهند.  

او  درباره این که مشکل مهدوی کیا حل شد، گفت: خدا را شکر مشکلش برطرف شده است.  

من به همراه دوستان به دنبال فوتبال پاک و سالم هستیم 

علی کریمی  درباره استقبال فوتبالی‌ها از حضورش در انتخابات فدراسیون فوتبال بیان کرد: بعد از مدت‌ها که شرایط برای حضور  ما در انتخابات فدراسیون فوتبال فراهم شد، تصمیم گرفتیم که شانس خود را امتحان کنیم و  این ثبت نام اول راه ما است. در ۲ ماه باقی مانده فرصت داریم. امیدوارم اتفاقات خوبی برای فوتبال رخ بدهند. فوتبال ما مشکلات برنامه ریزی،  شفاف سازی و اقتصادی دارد و در حال برنامه ریزی هستیم. اگر توانستیم صندلی ریاست فدراسیون فوتبال را به دست آوریم در کنار دوستان سالم  به دنبال فوتبال پاک خواهیم بود. ما به دنبال کار‌های اساسی هستیم که این موضوع زمان بر است و خودتان می‌دانید این مشکلات با یک یا ۲ ماه درست نمی‌شوند. حرف‌های امروز من کمی زود است، اما اول باید انتخاب شویم تا بتوانیم کارهایمان را پیاده کنیم.

اساسنامه فدراسیون فوتبال اجازه ورود من به انتخابات را داده است 

کریمی درباره  تجربه مدیریتی خود و انتقادات از او به خاطر سابقه کم مدیریتی گفت: این موضوع به  اساسنامه  فدراسیون فوتبال برمی گردد و اساسنامه این اجازه را به من و امثال من داده است. به طور حتم اساسنامه را روی اصول نوشته‌ و تاییدش کرده‌اند که ثبت نام کردم. حرف و حدیث همیشه وجود دارد و  یک سری انتقاد می‌کنند و اکثریت هم حمایت کردند؛ نظر همه برای ما محترم است. ما هم باید وارد گود شویم، اما صحبت کمی زود است، ان شاءالله صلاحیت‌ها تائید شوند و بعد مفصل حرف می‌زنیم.

هر کسی به دنبال فوتبال پاک باشد، به ما رای می دهد 

بازیکن اسبق تیم ملی درباره این که با اعضای مجمع فدراسیون فوتبال لابی کرده است، گفت: از روزی که ورود کردیم، تصمیم گرفته‌ایم برنامه‌های خوبی را مهیا کنیم و در روز‌های آتی همه چیز را مفصل اعلام می‌کنیم. هر کسی دوست داشت دنبال فوتبال پاک، شفافیت و فوتبال سالم  باشد به طور حتم به ما رای می‌دهد. هر کسی هم دوست دارد به  فردی دیگر رای بدهد، این کار را می‌کند. برای رئیس جدید آرزوی موفقیت می‌کنم و ان شاءالله بتواند در مسیر پیش رو موفق باشد.  

اکنون درباره بدهی به شستا صحبت نمی کنم 

کریمی درباره بدهی فدراسیون فوتبال به شرکت شستا اظهار کرد: این سوالات را اکنون نباید از من بپرسید. اگر به عقب برگردید گفته‌ام که فدراسیون مشکل اقتصادی و حتی داوری دارد. ما شرایط خوبی را در لیگ مشاهده نمی‌کنیم. هر زمان جایگاه را به دست بیاورم، آن زمان در مورد این مسائل حرف می‌زنم. اجازه بدهید ثبت نام من رسمی شود، شاید اصلا رسمی نشود.

من علاقه ای به کار مربیگری ندارم 

کریمی درباره  این که با  اقدام امروز خود مربیگری را کنار گذاشته است، بیان کرد: من به طور کلی  چند وقت است این تصمیم را گرفته‌ام و ثبت نام من در فدراسیون فوتبال استارت کارم در مدیریت است. با توجه به فاصله‌ای که در مربیگری برایم اتفاق افتاده است، دیگر علاقه‌ای به مربیگری ندارم.

او درباره این که آیا در انتخابات تائید می‌شود یا خیر گفت: خدا کند و ان شاءالله تائید شوم.

بازیکن اسبق پرسپولیس درباره این که ممکن است روزی مدیریت پرسپولیس را قبول کند، گفت: مدیریت پرسپولیس را نمی‌دانم، اما معلوم نیست در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد. اگر شرایط فراهم شود، مدیریت پرسپولیس را قبول می‌کنم. من با مدیران بزرگی در ایران و خارج کار کرده‌ام، اما باید ببینم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.  

من بدون توجه به لابی گری ها وارد انتخابات فدراسیون فوتبال شدم 

کریمی درباره این که  آیا برای این انتخابات لابی‌هایی صورت گرفته است یا خیر، اظهار کرد: یک عده می‌گویند به طور علنی  به ما زنگ زده‌اند و توصیه می‌کنند و نهاد‌های نظارتی  باید به این مسائل ورود کنند. در مجموع  من بدون توجه به این مسائل به انتخابات فدراسیون فوتبال ورود کردم، اما این موضوع سال‌های گذشته اتفاق افتاده است. اگر تا روز رای گیری زنده باشم، در انتخابات شرکت می‌کنم و هر کسی رای آورد برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

او در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است به جز مهدوی‌کیا و دقیقی با افراد دیگری همکاری کند، گفت: به طور حتم همین طور است؛ چون کار کوچکی نیست که با ۲-۳ نفر جمع شود. به طور حتم افراد دیگری هم هستند که به جمع ما اضافه می‌شوند و در آینده اسامی آن‌ها را اعلام می‌کنیم.