سهمیه جایگاه کم شد، صدای استقلالی‌ها درآمد!

در آستانه جدال حساس مقابل پرسپولیس ، میان برخی از مدیران باشگاه استقلال و مسئولان در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اختلاف نظر ایجاد شد. براساس برنامه قبلی قرار بود با توجه به اینکه مسابقات بدون تماشاگر برگزار می‌شود و فاصله گذاری اجتماعی باید حتماً در جایگاه ویژه نیز رعایت شود، کلاً ۱۰ صندلی به مدیران دو باشگاه در این قسمت ورزشگاه اختصاص پیدا می‌کند که از این میان، ۶ صندلی متعلق به استقلال (تحت عنوان میزبان بازی) بود و پرسپولیس نیز ۴ صندلی در اختیار می‌گرفت ولی از قرار معلوم، همه چیز تقسیم شده و مقرر شد سهم هر کدام از دوباشگاه در جایگاه ویژه، پنج صندلی باشد! این مسئله صدای اعتراض استقلالی‌ها را به آسمان فرستاد.

چرا صندلی ما را به پرسپولیسی‌ها دادید؟

مسئولان استقلال به شدت نسبت به این تصمیم فدراسیون واکنش نشان داده و معترض بودند.آنها تأکید داشتند وضعیت میزبانی باید به طور کامل رعایت شود و تحت هیچ شرایطی نباید صندلی متعلق به استقلال در اختیار پرسپولیس قرار می‌گرفت چون حالا باید یکی از مدیران ارشد خود را در نهایت شرمندگی از حضور در ورزشگاه آزادی محروم کنند و چنین گزینشی کار دشواری محسوب می‌شود. استقلالی‌ها از این ناراحت بودند که چنین تصمیمی دقیقاً در آستانه مسابقه اتخاذ شده و برنامه‌ریزی آنها را برهم می‌زند.

اسپانسر بدون جایگاه 

نکته دیگری که استقلالی‌ها روی آن تأکید داشتند، عدم اختصاص چند صندلی به اسپانسر باشگاه خود بود. آنها با اشاره به اینکه می‌شد در ورزشگاه آزادی چند صندلی را به حامیان مالی هر دو باشگاه اختصاص داد تا مدیران خود را بیاورند، با اعتراض به مدیران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ می‌گفتند: خود شما مرتب حرف از آوردن سرمایه بخش خصوصی به فوتبال می‌زنید ولی وقتی این افراد می‌آیند، رفتارهایی را می‌بینند که دلسرد می‌شوند. به راحتی می‌شد چند صندلی به اسپانسرهای استقلال و پرسپولیس اختصاص داد ولی چنین کاری نکردید. به‌عبارت‌دیگر، حامیان مالی خرج تیم را می‌دهند اما در مسابقات حساس حتی حق ورود به ورزشگاه را ندارند!