یحیی گل محمدی باید در دربی بیشتر تعویض می کرد

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص دربی 94 گفت: در دقایق ابتدایی که گل خوردیم فهمیدم این نوید یک بازی پر گل است .چون خودم تجربه اش را دارم زیرا هر زمانی که استقلال به ما گل می زد یا ما گل می زدیم دقیقا تیمی که زننده گل بود به کار دفاعی می پرداخت تا اینکه یک ضدحمله گیرش بیاید اما در بازی دیروز اینگونه نشد. ‌اگر ما هم به استقلال گل می زدیم نیمه اول برای استقلال می شد. استقلال فقط در ده دقیقه اول فوتبال بازی کرد و دیگر حرفی برای گفتن نداشت.

او ادامه داد : آقای گل محمدی که سه هافبک دفاعی گذاشته بود قصد داشت،  میانه میدان را مال پرسپولیس کند و به این مهم هم دست پیدا کرد، اما موقعیت آنچنانی نداشتیم که تبدیل به گل شود اما در نیمه دوم شرایط خیلی فرق کرد و تعویض های آقای فکری هم به نفع ما شد. بنابراین بچه ها از داشته هایشان استفاده کردند. اگر خود نوراللهی کمی باهوش عمل می کرد من فکر می کنم سنگین ترین شکست استقلال در این بیست سال اخیر رقم می خورد، چون ما هنوز پنج گل به استقلال نزدیم اما ۶ تا و ۴ تا زده ایم! نوراللهی بازی خوبی کرد اما در زدن ضربات آخر بی دقت بود.

پیشکسوت پرسپولیس اضافه کرد: در ۱۵ دقیقه پایانی که تیم استقلال از هم پاشید بچه ها می توانستند نهایت استفاده را بکنند و خیلی هم موقعیت ایجاد کردند، مثل آن صحنه ای که مهدی عبدی موقعیت خلق کرد اما غلامی رویش خطا انجام داد. نقطه تاریک کار داور این بود که غلامی را اخراج نکرد.

وی در ادامه  با اشاره به اینکه کادر فنی پرسپولیس می توانست با تعویض نتیجه را حفظ کند، اضافه کرد:  کادرفنی از دقیقه ۸۵ می توانست دست به تعویض بزند، اما این کار را نکرد؛ می توانستند نوراللهی  را که روز خیلی خوبی هم نداشت تعویض کند و عالیشاه را بیاورد. در دقیقه ۹۰ که اعلام شد ۵ دقیقه وقت اضافه وجود دارد پرسپولیس از نظر نتیجه جلو بود گل محمدی می توانست دست به ۴ تعویض بزند در حالی که فقط رمضانی را جای عبدی آورد. سه تعویض می توانست در سه دقیقه انجام دهد و تمام سرعت بازی را می گرفت اما پرسپولیس رو به بازی جوانمردانه آورد. تنها نقطه تاریک تیم ما عدم تعویض گل محمدی در وقت های اضافه بود.

فنونی زاده در پایان در خصوص صحبت های گل محمدی در خصوص رسولی پناه افزود: آقای گل محمدی بیشتر باید در مورد مسائل فنی صحبت می کرد اما بحث را به هیات مدیره و مدیریت کشاند که بحث جالبی نبود. هر کاری که در باشگاه صورت  می گیرد به مدیر اجرایی باشگاه بر  می گردد، که الان آقای دکتر سمیعی است  و به هیئت مدیره ربطی ندارد. اینکه بشار رسن رفته تقصیر هیات مدیره است؟ این ها بندهایی است که باید در قراردادها لحاظ شود چون او از اول هم گفته بود، نیم فصل جدا می شود که شد؛ مگر بشار نبود بچه ها بد بازی کردند؟ بودن یا نبودن دو، سه نفر در پرسپولیس مهم نیست و فقط اسم پرسپولیس مهم است همانطور که بچه ها در دربی عالی کردند ‌و نشان دادند همچنان پرسپولیس زلزله هستند.