طلسم شکنی به سبک دیاباته در استقلال

با اینکه آخرین دیدار  استقلال  و تراکتور به فینال جام حذفی گذشته باز می‌گردد که با پیروزی تراکتور و قهرمانی این تیم همراه بود، اما آخرین حضور استقلال در تبریز به هفته نهم از لیگ نوزدهم باز می‌گردد که آبی‌پوشان با استراماچونی موفق شدند تیم دنیزلی را با نتیجه سنگین ۴ بر ۲ شکست دهند.

در آن دیدار  شیخ دیاباته  بهترین گلزن فصل گذشته لیگ برتر ۳ بار پشت سر هم در دقایق ۴۰، ۶۵ و ۶۹ دروازه تراکتور را باز کرد تا با هت‌تریک در این بازی ستاره این دیدار لقب گیرد.

در فصل قبل دیاباته در حالی مسافر تبریز شد که تا پیش از دیدار مقابل تراکتور موفق به گلزنی نشده بود و زیر تیغ تیز انتقادات هواداران و رسانه‌ها قرار داشت، اما از دیدار برابر تراکتور و هت‌تریک مقابل این تیم عیارش را نشان داد و سرانجام با اتکا به همین سه گل بعد از سال‌ها عنوان ارزشمند آقای گلی را برای آبی‌پوشان پایتخت به ارمغان آورد.

بازگشت به ورزشگاه یادگار امام تبریز برای ماشین گلزنی استقلال خوش یمن و تداعی کننده خاطرات خوب گذشته بود چراکه طلسم گل‌نزنی‌های شیخ در لیگ بیستم شکسته شد تا نه تنها اولین گل خود را در این فصل به ثمر برساند، بلکه دبل هم کند.

از سوی دیگر مهاجم بلند قامت آبی پوشان در دقیقه ۳۹ دیدار مقابل تراکتور موفق به گلزنی شد تا هم طلسم این فصل خودش را شکسته باشد و هم نشان دهد چارچوب دروازه ورزشگاه یادگار امام تبریز را خوب بلد است.

آخرین باری که دیاباته برای استقلال گل زده بود در بازی مقابل الاهلی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بود و حالا بعد از ١١٧ روز و به عبارتی دیگر ٣ ماه و ٢۶ روز بار دیگر پای مهاجم زهردار آبی‌ها به گلزنی باز شد.