شهریار مغانلو پرسپولیسی می شود؟

شهریار مغانلو در فصل گذشته لیگ برتر ایران که جزو برترین گلزنان نیز بود در برنامه ای پرسپولیسی بودن خود را اذعان کرد و بسیاری فکر می کردند که مغانلو پرسپولیسی خواهد شد اما شهریار مغانلو در پایان لیگ راهی تیم سانتاکلارا پرتغال شده و هفته گذشته هم اولین گل اروپایی‌اش را به ثمر رساند؛ گلی که با درخواست VAR از سوی داور مدعی است ثانیه‌های دلهره‌آوری تا زمان پذیرش آن تجربه کرده است.

شهریار مغانلو درباره مصدومیتی که باعث شد مدتی دور از ترکیب باشد گفت: دستم از روز اول بهتر است اما درد دارد و فکر کنم این درد با من بماند. سر تمرین ناگهان چهار انگشتم برگشت که دو تای آن شکست و مدتی دور از میادین بودم و تمرینات اختصاصی را پشت سر می‌گذاشتم و الان مشکلی ندارم.

مغانلو که اولین گل اروپایی خود را هفته گذشته به ثمر رساند در اینباره می‌گوید: خدا را شکر که اولین گل را زدم. در این چند وقت خیلی اذیت شدم. با توجه به اینکه اینجا را انتخاب کردم سعی کردم تلاش بیشتری داشته باشم و خدا را شکر که گل اولم را زدم و امیدوارم این مساله ادامه داشته باشد. تیم ما در چند بازی اخیر خوب نتیجه گرفته اما در آخرین بازی باختیم. تیم خوبی داریم، از کادرفنی تا بازیکنان شرایط خوبی داریم و امیدوارم بتوانیم تا پایان فصل به نتایج خوبی برسیم.

نکته جالب توجه در زمان گلزنی این بازیکن، درخواست VAR و احتمال خطای او روی گلر حریف بود: در آن شرایط سعی کردم در دوئلی که داشتم برنده باشم و سعی دارم عملکردی خوبی در هر بازی داشته باشم. خدا را شکر که در آن صحنه بالاتر از گلر حریف توپ را بزنم که خدا را شکر تبدیل به گل شد. بعد از اینکه به وی ای آر رفتم خیلی ترسیدم و استرس داشتم. بدترین ترسی بود که داشتم. اما ته دلم مطمئن بودم که گل قبول می شود چون برخوردی با گلر نداشتم اما اگر سختیگرانه تصمیم می گرفت شاید گلم مردود می شد که خدا را شکر اینطور نشد.

مهاجم ایرانی سانتاکلارا درباره سطح کیفی لیگ پرتغال گفت: اگر نسبت به فوتبال ایران بررسی کنیم اینجا سطح بالایی دارد. ما هر سه روز یک بار بازی می کنیم و ریکاوری خوبی داریم. امکاناتی داریم که به راحتی ریکاوری انجام می‌شود و این کمک می کند تا به شرایط بازی بعدی برسیم. فشار زیاد است ولی با این امکانات قادر خواهیم بود سرحال آماده بازی بعدی شویم. هدف بزرگی دارم و امیدوارم به آن برسم که هدف اصلی ام تیم ملی است. انتخابی که داشتم اولویت اولم این بود که به تیم ملی برسم. مهاجمان بزرگی داریم که همگی آنها در اروپا حضور دارند و کار سخت است. من دوست داشتم در تیم ملی حضور داشته باشم و به همین دلیل حضور در فوتبال اروپا را انتخاب کنم.

وی با اشاره به عملکرد مهدی طارمی در لیگ پرتغال و تیم پورتو گفت: اینجا خیلی صحبت از مهدی طارمی است. برای مهدی خیلی خوشحالم و امیدوارم بهترین از این هم برای او اتفاق بیفتد و در تیم‌های بزرگتر حضور داشته باشد چون لیاقتش را دارد. جلوی تیم ما هم خیلی خوب بازی کرد و تیم ما را اذیت کرد. باعث افتخار یک ایرانی است که اینجا همه درباره او صحبت می کنند. با مهدی هم بعضی اوقات صحبت می‌کنم ولی با علی  (علیپور) بیشتر در ارتباط هستم. این دیدگاه اینجا شکل گرفته که بازیکنان ایرانی اینجا می‌توانند موفق باشند.

مغانلو هدف خود را ادامه حضور در فوتبال اروپا می‌داند و در این زمینه می‌گوید: فضای جدید را ترجیح می دهم. امیدوارم اتفاقی بیفتد که فصل آینده در تیمی بهتر حضور داشته باشم. یک سال اینجا حضور خواهم داشت و امیدوارم پیشنهاد خوبی از تیمی بهتر و یا کشور بهتر شکل بگیرد.

مهاجم سابق پیکان درباره احتمال پیشنهاد دوباره پرسپولیس به وی برای حضور در این تیم گفت: سوال حاشیه‌ای نپرسید! من از فردای خودم خبر ندارم. ولی پرسپولیس تیم بزرگی است و مهاجمان بزرگی دارد. آرمان یکی از بهترین بازیکنان است و یک مقدار زمان می خواهد تا به شرایط خوب برسد. تمرکز من بیشتر حضور در فوتبال اروپا است و تلاشم این است که بتوانم مثمرثمر باشم و به تیم‌های بهتر راه پیدا کنم و اگر یک روز ببینیم نمی‌توانم مطمئنا به ایران بازخواهم گشت و باید ببینیم چه پیشنهاداتی وجود دارد.

وی درباره دیدار هفته آینده تیمش گفت: این هفته با ریوآوه بازی داریم. فاصله بین بازی‌ها خیلی کم است. یک بازی حذفی هم با براگا داریم و باید ببینیم کادرفنی چه برنامه ای خواهند داشت. اگر بازی کنم چه یک دقیقه و چه فیکس تلاش می کنم تا نمایش خوبی داشته باشم و نظر کادرفنی را جلب کنم.

مغانلو در پایان درباره انگیزه‌اش برای ادامه حضور در اروپا گفت: انتخابی که برای حضور در فوتبال اروپا داشتم به این دلیل بود که بتوانم در تیم ملی حضور داشته باشم. تمام سعی و تلاشم این است که بتوانم به این کیفیت برسم و دیگر همه چیز بستگی به خدا و کادرفنی و تصمیم آنها در این زمینه خواهد داشت. امیدوارم مسیری که انتخاب کردم را با موفقیت تا انتها بروم و بازیکن خوبی در اروپا برای ایران باشم.