نگاهی بر هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران

در چارچوب هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران روز شنبه ابتدا گل گهر سیرجان از ساعت ۱۵ میزبان تراکتور خواهد بود و پس از آن استقلال از ساعت ۱۶:۴۵ مقابل سایپا قرار خواهد گرفت.

گل گهر سیرجان - تراکتور/ شنبه ساعت ۱۵

تیم‌های فوتبال گل گهر سیرجان و تراکتور تبریز در حالی باید روز شنبه در چارچوب هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف هم بروند که این بازی برای هر ۲ تیم از حساسیت بالایی برخوردار است.

سیرجانی‌ها با یک بازی کمتر نسب به تراکتور و با ۱۵ امتیاز در رده هشتم جدول رده بندی قرار گرفته اند و تبریزی‌ها با ۱۶ امتیاز در جایگاه چهارم ایستاده اند.

رویارویی مسعود شجاعی و امیر قلعه نویی  در قامت مربیان ۲ تیم، می‌تواند به جذابیت این دیدار بیش از پیش بیفزاید.

تراکتور در دیدار هفته گذشته خود شکست سنگینی را مقابل استقلال متحمل شد و پرشور‌ها (لقب تراکتور) باید مقابل گل گهر به پیروزی دست یابند تا از کورس رقابت برای عنوان قهرمانی نیم فصل نخست لیگ برتر عقب نمانند. از طرفی گل گهری‌ها در ۳ دیدار قبلی خود در لیگ برتر بر خلاف شروع خیلی خوبی که در ابتدای مسابقات داشتند، نتوانسته اند بردی را کسب کنند و از ۹ امتیاز ممکن فقط ۲ امتیاز کسب کرده اند.

این ۲ تیم در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر تاکنون ۲ بار به مصاف هم رفته اند که سیرجانی‌ها هنوز نتوانسته اند طعم برد را مقابل سرخپوشان تبریزی بچشند.

جدا از رویارویی شجاعی و قلعه نویی، رقابت مهاجمان ۲ تیم هم برای کسب عنوان آقای گلی می‌تواند به زیبایی این بازی بیفزاید. گادوین منشا مهاجم نیجریه‌ای گل گهر تاکنون توانسته است برای سیرجانی‌ها ۹ گل به ثمر برساند و در حال حاضر در کنار سجاد شهباززاده به عنوان بهترین گلزنان لیگ برتر شناخته می‌شوند. محمد عباس زاده مهاجم مازندرانی تراکتور هم با ۶ گل زده، بهترین عملکرد را نسبت به سایر بازیکنان این تیم داشته است و یکی از مدعیان کسب عنوان آقای گلی لیگ برتر است.

استقلال تهران - سایپا/ شنبه ساعت ۱۶:۴۵

استقلال  که هفته گذشته در یک بازی خارج از خانه برابر تراکتور به یک برد شیرین دست یافت و با نتیجه ۳ بر یک شاگردان مسعود شجاعی را مغلوب کرد؛ این هفته تیم سخت‌کوش سایپا را پیش رو خواهد داشت. آخرین برد سایپا مقابل استقلال در لیگ برتر به سال ۹۶ برمی‌گردد. سایپا در آن دیدار با تک گل محمد عباس زاده، آبی پوشان تهرانی را مغلوب کرد.

فصل گذشته استقلال در بازی رفت با نتیجه ۴ بر صفر سایپا را شکست داد. در آن دیدار عارف غلامی، محمد دانشگر، وریا غفوری و سجاد آقایی برای استقلال گلزنی کردند. بازی برگشت هم با تساوی یک - یک به پایان رسید. مسعود ریگی گل استقلال را زد و فرشید باقری به اشتباه دروازه آبی پوشان را باز کرد.

در جدول رقابت‌های این فصل، استقلال با ۲۲ امتیاز صدرنشین است و سایپا با ۱۳ امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد. سایپا در لیگ بیستم متخصص کسب تساوی بوده؛ به شکلی که ۷ بازی شاگردان ابراهیم صادقی با تساوی به پایان رسیده اند. استقلال هم در کسب پیروزی بهترین عملکرد را داشته است و با ۶ برد در کنار صنعت نفت، موفق شده از این حیث به رکورد برسد.

یکی از نگرانی‌های  محمود فکری  وضعیت مصدومان استقلا‌ل بود که طی آخرین شنیده‌ها مرادمند، رضاوند و خاقانی شرایط بازی را پیدا کرده‌اند و می‌توانند استقلال را در بازی با سایپا همراهی کنند. شیخ دیاباته و شجاعیان هم که با مصدومیت روبه‌رو بودند در بازی با تراکتور از ابتدا به میدان رفتند و اتفاقا بازی خوبی هم به نمایش گذاشتند.

استقلال پس از باخت هفته دوم مقابل فولاد، هیچ باختی نداشته است. شاگردان محمود فکری در ۴ بازی اخیر خود، حداقل یک گل را زده اند و سایپا در ۴ بازی اخیر خود، حداقل یک گل را دریافت کرده است. استقلال با ۱۶ گل زده، دومین خط حمله رقابت‌ها را در اختیار دارد؛ در حالی که سایپا با ۷ گل زده صاحب ضعیف‌ترین خط حمله رقابت‌ها است.

احمد موسوی به دلیل مصدمیت از ناحیه زانو یکی از غایبان تمرینات این روز‌های آبی پوشان است و نمی‌تواند استقلال را مقابل سایپا همراهی کند. هروویه میلیچ هم که ایران را ترک کرده، هنوز با مسئولان استقلال به توافق نرسیده و در این دیدار غایب است.