سرخ پوشان پایتخت به دنبال صعود به صدر جدول /آنالیز تیم پرسپولیس و آلومینیوم اراک

 در چارچوب هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران فردا (دوشنبه ۶ بهمن) تیم‌های فوتبال آلومینیوم اراک و پرسپولیس تهران از ساعت ۱۵ و در ورزشگاه امام خمینی (ره) به مصاف هم می‌روند.

تیم‌های فوتبال آلومینیوم اراک و پرسپولیس تهران در حالی باید روز دوشنبه به مصاف هم بروند که چند روز گذشته خبری مبنی بر شکایت هیئت دوومیدانی اراک از باشگاه فوتبال آلومینیوم به گوش رسید که آلومینیومی‌ها به خاطر عدم پرداخت اجاره نمی‌توانند دیدار با پرسپولیس را در ورزشگاه امام خمینی(ره)  برگزار کنند و شاید این دیدار لغو شود اما باشگاه آلومینیوم این خبر را تکذیب کرد.

آلومینیومی‌ها هم اکنون با ۱۲ امتیاز در رده سیزدهم جدول و سرخ پوشان با ۱۵ امتیاز و ۲ بازی معوقه در رده هفتم جدول هستند.

شاگردان یحیی گل محمدی که در آخرین دیدار خود در تهران موفق شدند تیم فولاد خوزستان را با نتیجه ۲-۱ شکست دهند، حالا باید در اراک به مصاف شاگردان رسول خطیبی بروند و سرخ پوشان برای صعود به بالای جدول باید از این بازی دست پر به تهران برگردند.

یحیی گل محمدی در این بازی محمد حسین کنعانی زادگان را به علت مصدومیت در ترکیب ندارد و احتمالا  سید جلال حسینی   و  کمال کامیابی نیا  نیز به بازی نرسند. در میان بازیکنان آلومینیوم نیز تنها محسن ربیع خواه به علت عمل نازک نی پا در این دیدار حاضر نخواهد بود.

شاگردان رسول خطیبی در هفته یازدهم در دیداری خانگی به مصاف تیم گل گهر سیرجان رفتند و در پایان نیز امتیازات بین خطیبی و قلعه نویی با نتیجه صفر-صفر تقسیم شد.

آلومینیومی‌ها تا کنون توانسته‌اند ۹ گل در لیگ به ثمر رسانده و ۱۱ گل نیز دریافت کنند، اما سرخ پوشان با ۱۰ گل زده فقط ۵ گل خورده اند. آن‌ها لیگ برتر را با یک باخت سنگین در خانه شروع کردند. نساجی مازندران در هفته اول میهمان اراکی‌ها بود و توانست با نتیجه ۳-صفر آلومینیوم اراک را شکست دهد.

در آن طرف میدان سرخ پوشان پایتخت لیگ برتر را با تساوی بدون گل مقابل سایپا شروع کردند. شاگردان یحیی گل محمدی لیگ بیستم را خوب شروع کردند و در هفته‌های ابتدایی صدر نشین بودند، اما به یک باره بعد از باخت و نایب قهرمانی در فینال لیگ قهرمانان آسیا، تیم یحیی گل محمدی طلسم شد و آن‌ها در ۴ هفته توانستند فقط ۴ امتیاز کسب کنند که این نتایج باعث خشم هواران قرمز شده بود. تا این که بازی فولاد سر رسید و پرسپولیسی‌ها در این بازی پیروز شدند.

شاگردان خطیبی یکی از بهترین برد‌های خود در لیگ برتر را در هفته پنجم و بازی با ماشین سازی تبریز به دست آوردند. تیم فوتبال ماشین سازی تبریز در این بازی با نتیجه ۴-۱ از آلومینیوم اراک شکست خورد. اراکی‌ها طعم آخرین پیروزی لیگ برتری را در هفته هفتم و رویارویی با صنعت نفت با نتیجه ۱-صفر حس کردند. آن‌ها بعد از تیم فوتبال ذوب آهن، با ۷ مساوی تا به اینجا رکورد دار گرفتن مساوی در لیگ برتر فوتبال بیستم هستند.

در انتها ترکیب احتمالی دو تیم را بررسی می‌کنیم.

ترکیب احتمالی پرسپولیس

حامدلک، میلاد سرلک، سیامک نعمتی، سعید آقایی، احمد نورالهی امید عالیشاه، احسان پهلوان، مهدی عبدی، وحید امیری، علی شجاعی، سید جلال حسینی (آرمان رمضانی)

ترکیب احتمالی آلومینیوم اراک

حسین پورحمیدی، شاهین توکلی، امیرمحمد هوشمند، اسماعیل شریفات، میثم مجیدی، رامتین سلیمان‌زاده، مصطفی احمدی، سید مهدی حسینی، پوریا آریاکیا، میثم آقایی، حامد پاکدل