به گزارش افکار نیوز به نقل از سایت گل، فجرسپاسی در لیگ برتر ماند تا بعد از بازی آخر این تیم با صبا محمود یاوری بگوید: قول داده بودم که فجر را در لیگ نگه دارم و این موضوع محقق شد. از مدیرعامل باشگاه تشکر میکنم، اما مسئولان استانی باید برای فصل آینده بیش از این از تیم فجر حمایت کنند.یاوری خاطرنشان کرد: برای فصل آینده شرایطی را برای باشگاه گذاشتهام که خیلی ساده است و اگر قبول کنند حتما در این تیم خواهم ماند.

وی با بیان اینکه اگر بمانم فصل آینده فجرسپاسی یکی از سهمیه‌های ایران در آسیا خواهد بود، گفت: شخصیت فوتبال شیراز بالاتر از این است و باید فکری به حال زمین‌های مسابقه و امکانات شیراز کرد.

آنهایی که سرهنگ را می شناسند می دانند هیچگاه به راحتی حاضر نیست وعده بدهد. بعد از این حرفها بود که همه از خود پرسیدند او چگونه بدون شناخت از رقبای فصل بعد، وعده کسب سهمیه آسیا می دهد؟

کنکاش به عمل آمده از درون باشگاه فجر ما را به این نتیجه رساند که شانس ماندن یاوری در تیم فجر زیر ۵ درصد است. او با یک ترفند روحی وروانی این وعده را داده تا در صورت جدایی از تیم، کار را برای جانشین خود سخت کند و بعدها بگوید گفته بودم اگر ماندم تیم را آسیایی می کنم.

رفتن سردار مهدیان فر که رابطه خوبی با شاعلام نداشت از باشگاه و حضور سردار غیب پرور، باردیگر بحثحضور پیروانی روی نیمکت این تیم را بر سر زبان ها انداخته و آنهایی که چندی پیش در مراسم تشییع پدر یکی از شهدای شیراز حضور داشتند می گویند سرهنگ جعفری، سردار غیب پرور و شاغلام دقایق بسیاری را با هم بوده اند.

برخلاف تصورات، جعفری و پیروانی رابطه بسیار خوبی با هم دارند و در این دوسال که این مربی دور از فجر بود، عامل اصلی اش حضور پیروانی در تیم امید به حساب می آمد و فصل دوم هم شرط عقل حکم می کرد که کلانتری که تیم را صعود داده با تیمش بماند. حتی در میانه های فصل و قبل از حضور یاوری هم بحثشاغلام مطرح شد که خودش رسما اعلام کرد اگر برگردم آبادانی ها فکر می کنند به خاطر فجر از تیمشان رفته ام و حاضر به بازگشت نشد.

هفته آینده در نشست هیئت مدیره فجر شروط و برنامه یاوری مورد بررسی قرار می گیرد و به احتمال فراوان مورد تایید قرار نمی گیرد تا این مربی از شیراز برود.

یاوری همه این مسائل را می داند و به همین دلیل وعده کسب سهمیه آسیا را داده است.عدم حضور یاوری در فجر قطعی است. او صبح امروز به همراه بازیکنان در دفتر غیب پرور حضور یافته تا در مراسمی که هم تجلیل است و هم تودیع شرکت نماید. میثاقیان گزینه دوم فجری هاست که در صورت عدم توافق با شاغلام باب مذاکره با او گشوده می شود. تکلیف نیمکت فجر تا پایان خرداد مشخص خواهد شد. از سوی دیگر برخی خبرهای تایید نشده حکایت از مذاکره مدیران مس کرمان با یاوری دارد.