واکنش پیشکسوت پرسپولیس به گروه سرخپوشان در لیگ قهرمانان آسیا 2021

اسماعیل حلالی درباره هم گروهی تیم فوتبال پرسپولیس با تیم‌های الریان قطر، گوای هند و برنده الوحده امارات و الزوراء عراق در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: تیم الزوراء با وجود اینکه در یکی دو سال اخیر شرایط بهتری داشته اما نسبت به زمان بازی خود ما بسیار ضعیف تر شده‌ است. البته شرایط پرسپولیس در سال‌های اخیر به شکلی بوده که حتی کشورهای دیگر هم آن را به عنوان یک مدعی اصلی فتح جام و دست کم چهار تیم مرحله نیمه نهایی می دانند.

وی افزود: این موضوع با وجود افزایش اعتماد به نفس بازیکنان و مربیان پرسپولیس سبب می‌شود حریفان کمربند خود را سفت بسته و با نگرش خاصی به این تیم نگاه کنند. البته اگر خودمان کار حرفه ای انجام ندهیم موفقیت مان مقطعی می‌شود و در راس کار آسیب می‌بینیم. پرسپولیس از لحاظ کمبود بازیکن، بدهی، نبود آرامش و تغییرات مدیریتی مشکلات زیادی دارد که سبب می‌شود به ثبات و آرامش نرسد و نتواند با جذب بازیکنان خوب و با کیفیت، قهرمان آسیا شود و در لحظه آخر کم می‌آورد.

پیشکسوت تیم پرسپولیس تصریح کرد: دلیل کم آوردن ما در لحظه پایانی برای کسب جام، فنی نیست بلکه هزینه‌هایی است که رقیبان انجام می دهند و از این طریق 4-3 بازیکن در کلاس جهانی و خیلی متفاوت تر جذب می‌کنند. بازیکنان خارجی هم که به خدمت می‌گیریم خودمان فوتبالیست‌شان می ‌کنیم که در نهایت به سطح بازیکنان ایرانی می‌رسند. نمونه‌اش بشار رسن بود که وقتی به پرسپولیس آمد، حتی خیلی از عراقی‌ها هم این بازیکن را نمی‌شناختند و در ایران پرورش یافت. مثل حریفان‌مان نمی‌توانیم سراغ جذب بازیکنان چندین میلیون دلاری و یورویی برویم

حلالی ادامه داد: الریان تیمی‌ است که با سرمایه‌گذاری زیاد مربی‌ای مثل لوران بلان را به خدمت گرفته است. اکنون هم دو سال تا شروع جام جهانی فاصله داریم و تمام تیم‌های قطر با انگیزه و سرمایه‌گذاری خیلی خوب،  می‌خواهند خودشان را در سطح جهان و آسیا مطرح کنند. از رویارویی شجاع خلیل زاده با پرسپولیس خوشحال نیستم اما نسبت به تیم‌های دیگر کشورمان و گروه خود پرسپولیس در سال گذشته، تیم‌های آسان تری مقابل این تیم قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به تیم گوا هند توضیح داد: این کشور هم کاری که کشورهای عربی، ژاپن، کره جنوبی و آمریکا چندین سال قبل انجام دادند را حدود 7-6 سال است آغاز کرده و برخی بازیکنان شاخص را با سرمایه‌گذاری زیاد به هند آورده است. سطح لیگ هند بسیار بالاتر رفته اما گوا تیم ناشناخته‌ای است که باید بازی‌هایش را ببینیم و سپس درباره کیفیتش نظر بدهیم.

هافبک اسبق پرسپولیس ادامه داد: از پلی‌آف به نظر من الوحده امارات صعود می‌کند که تیمی شناخته شده است. قطعا الریان نسبت به تیم های الزوراء و الوحده سطح بالاتری دارد. اگر خودمان باشیم این تیم‌ها حریف ما نمی‌شوند.

حلالی درباره هم‌گروهی تراکتور با شارجه امارات، پاختاکور ازبسکتان و برنده الوحده عربستان با نیروهوایی عراق توضیح داد: تراکتور حتی از پرسپولیس هم در گروه راحت‌تری قرار گرفته و پس از چندین سال می‌تواند ناکامی‌های قبلی‌اش در دور مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا را با برنامه‌ریزی خوب جبران کند. البته بالا و پایین این تیم زیاد است و بیشتر از درون ضربه می‌خورد.

وی اضافه کرد: فعالیت همزمان مسعود شجاعی به عنوان سرمربی و بازیکن خیلی اید‌ه‌آل نیست. وی تمرکز کافی برای کار به عنوان سرمربی را ندارد و در رقابت‌های آسیایی هم فشار و استرس روی مسعود زیاد تر می‌شود. شاید از زمان سرمربیگری‌اش بهتر از قبل بازی می‌کند که آن هم به دلیل افزایش مسئولیت و تعهدش است. من در گذشته چنین حالتی را در شجاعی ندیده بودم. این موضوع سبب افزایش توان فنی‌اش شده اما تمرکزی که باید برای هدایت تیم در خارج از زمین داشته باشد ندارد. 

هافبک اسبق تراکتور تصریح کرد: تراکتور به دلیل تمرکز نداشتن سرمربی‌اش که خودش درون زمین است، در نیمه دوم بیشتر بازی‌های اخیرش دچار مشکل شده است. امیدوارم مسعود یک کار را انتخاب کند زیرا با این شرایط کار سختی دارد. 

حلالی ادامه داد: از بین هم‌ گروه‌های تراکتور هم تیم پاختاکور را حریف قابل احترام و بهتری می‌بینم. همانگونه که تیم ازبکستانی در یک چهارم نهایی فصل قبل هم نشان داد کیفیت مناسبی دارد و پس از 10 نفره شدن نتیجه را به پرسپولیس واگذار کرد. تراکتور در صورت داشتن آرامش و برگزاری تمرینات خوب، به جز کار سختی که مقابل پاختاکور دارد، سایر تیم‌های هم گروه را به راحتی شکست می‌دهد. تا زمان شروع لیگ قهرمانان هم آب و هوای تبریز بهتر می‌شود و بازیکنان تراکتور تمرینات بهتری انجام می دهند.  برخلاف خودمان که در یک متر برف تبریز تمرین کرده و نتایج خوبی می‌گرفتیم شاید بازیکنان جدید تراکتور از این موضوع زیاد خوش‌شان نیاید.