قدرت اول فوتبال کشور چه کسی است؟

این تکه‌های پازل را کنار هم بگذارید تا بدانید قدرت اول فوتبال کشور چه کسی است: 

یک مربی تعداد زیادی انتصاب انجام می‌دهد. از تیم‌های صنعتی تا تیم شمال کشور. از این باشگاه‌ها خبر می‌رسد که هیچ عزل و نصبی بدون نظر و اراده این‌ فرد انجام نمی‌شود. همه از او می‌ترسند چون ارتباطات بسیار زیادی دارد و دوستانش مدام برایش تیم پولدار انتحاب می‌کنند. نفر اول یک صنعت پولساز و پولدار، رفیق صمیمی او بوده و هست و برای همین هر کاری او بخواهد برایش انجام می‌دهد. آن مدیر، نفوذ زیادی در تیم‌های صنعتی دارد. 

چنین مربی بانفوذی قطعاً آنقدر قدرت دارد که فدراسیون قدرت مقابله با او را نداشته باشد. اصلاً فدراسیون بی‌رئیس ما در حدی نیست که بخواهد برابر قدرت‌ها بایستد. به‌خصوص حالا که مجمع را در پیش داریم و رأی باشگاه‌ها مهم است و همه آرا هم در اختیار یک نفر است. 

یک مربی هر توهینی بخواهد به داوران انجام می‌دهد و داوران را مقابل دوربین‌ها، بی‌شرف می‌خواند و به داور اول کشور که یکی از ۵ داور برتر فیفا ست، می‌گوید آقا قلدره‌ اما کوچکترین واکنشی از سوی فدراسیون به دنبال ندارد. صلاح همه در این است که این توهین‌های زشت را زیرسبیلی رد کنند چون قدرتی به اندازه برخورد با قدرت اول وجود ندارد و همه از او می‌ترسند. 

یک مربی بعد از چند هفته ناکامی، دو هفته، برنامه یک شبکه مهم را در اختیار می‌گیرد و آن شبکه کاملاً در خدمت این مربی قرار می‌گیرد و برایش کلیپ تهیه می‌کند تا او را مظلوم و موجه جلوه دهد. این مربی نام چند داور را می‌گوید که دوست‌شان ندارد. او توقع دارد هرچه می‌گوید انجام دهند و اتفاقاً همان می‌شود که او فرموده. در اولین بازی، داوری انتخاب می‌شود که در فهرست مغضوبان او نیست و اتفاقاً بازی را می‌برد. در این فضا کلاً چه کسی توان مقابله با قدرت برتر را دارد؟‌

کانال‌های در اختیار، به یک‌باره خبر می‌دهند در بازی بعد اگر فلان تیم نتیجه نگیرد، سرمربی آن تیم اخراج می‌شود و قدرت اول به جای او قرار خواهد گرفت. کسی نپرسید که در کجای دنیا سرمربی تیم بالانشین اخراج می‌شود و سرمربی تیمی که چند رده از آن پایین‌تر است، جایگزین می‌شود؟ اینها فقط در این فوتبال اتفاق می‌افتد چون قدرت اول فقط یک نفر است و هیچ‌کس توان مقابله با او را ندارد.