بازی پرسپولیس و تراکتور همیشه پر حاشیه خواهد بود

بهنام طاهرزاده درباره پیروزی 2 بر یک پرسپولیس مقابل ماشین‌سازی تبریز اظهار داشت: بُرد روحیه‌بخشی بود و پرسپولیس به آن نیاز داشت. گل اول در دقیقه 25 به ثمر رسید و موهای تنم سیخ شد و حالت عجیبی به من دست داد. متأسفانه مهرداد میناوند خیلی زود از کنار ما رفت. این سه امتیاز از همه لحاظ برای پرسپولیس اهمیت داشت و تیم با این پیروزی می‌تواند امتیازات لازم را جمع کند. بازیکنان با درگذشت میناوند از لحاظ ذهنی به هم ریخته بودند و می‌توانیم از این به بعد، پرسپولیس متفاوتی ببینیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا انتظار داشت گره بازی پرسپولیس با قعرنشین جدول در دقایق تلف شده باز شود یا خیر، تصریح کرد: پرسپولیس با مشکلات زیادی از جمله در بخش مدیریتی درگیر بود. درگذشت میناوند در آستانه مسابقه، شوک سختی به بازیکنان وارد کرد و جمع کردن تیم در این شرایط مشکل است. او با همه بازیکنان و مربیان پرسپولیس ارتباط نزدیکی داشت. با این حال گل‌محمدی و دستیارانش توانستند تیم را جمع کنند. در زمان برانکو پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس بسته بود، اما مدیریت باشگاه این همه حاشیه به وجود نمی‌آورد.

«گل‌محمدی، کادر او و بازیکنان پرسپولیس به تنهایی جلوی حواشی ایستاده‌اند.» پیشکسوت پرسپولیس ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: از پیشکسوتانی که در پرسپولیس بازی کرده‌اند می‌خواهم انتقادات خود از گل‌محمدی را رسانه‌ای نکنند و آنها را به خود مربیان بگویند. پرسپولیس بازیکنان و مربیان بزرگی دارد و نیازمند حمایت همه‌جانبه است. حیف است که پرسپولیس با بزرگانی چون پیروانی، مطهری، گل‌محمدی و باقری قهرمان نشود و بازیکنان تیم از جمله وحید امیری، تمام وجود خود را در زمین می‌گذارند. آنها متوجه می‌شوند پرسپولیس از کجا ضربه می‌خورد.

طاهرزاده در مورد مصاف پنجشنبه هفته جاری شاگردان گل‌محمدی با تراکتور گفت: این بازی همیشه پُرحاشیه و پُرهیجان بوده، اما این تراکتور دیگر تراکتور سابق نیست. این تیم نتوانسته نتایج لازم را بگیرد و دچار مسائل حاشیه‌ای شده است. مسعود شجاعی یکی از بازیکنان پُرافتخار تیم ملی بوده و الان به‌عنوان سرمربی و بازیکن تراکتور فعالیت می‌کند، اما وقتی خودش بازی می‌کند، تمرکز لازم را برای مربیگری ندارد. این یک ضربه به تراکتور به شمار می‌رود. تاکتیک‌ها خارج از زمین به خوبی دیده می‌شود و تراکتور از این بابت دچار ضعف است.

وی با بیان اینکه باشگاه تراکتور در سال‌های اخیر هزینه زیادی کرده، اما نتوانسته انتظارات را برآورده کند، گفت: تراکتور در خط دفاعی آسیب‌پذیر بوده و چند گل بد دریافت کرده است. همچنین فاصله زیادی میان خطوط مختلف تیم تراکتور دیده می‌شود و بازیکن شوتزنی چون احمد نوراللهی می‌تواند از این ضعف‌ها استفاده کند. حریف در کناره‌ها و عمق دفاع به شدت ضعف دارد و فکر می‌کنم پرسپولیس با نتیجه خیلی خوبی از تبریز برمی‌گردد.

پیشکسوت پرسپولیس درباره همگروهی این تیم با گوای هند و الریان قطر، در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: پرسپولیس دو سال پیاپی به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده و شخصیت این باشگاه در آسیا شناخته شده است. حریفان در 20 دقیقه ابتدایی بازی با پرسپولیس از نام این تیم می‌ترسند و فرصت خوبی برای تیم گل‌محمدی است تا در اوایل مسابقه به گل برسند. همه تیم‌ها مقابل پرسپولیس با احتیاط بازی می‌کنند.

طاهرزاده با اشاره به لزوم تقویت پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: گل‌محمدی می‌داند چه بازیکنانی باید به تیم اضافه کند و اگر مهدی ترابی هم به پرسپولیس بیاید، تیم در بخش هجومی قدرتمندتر خواهد شد. پرسپولیس مشکلی برای صعود از مرحله گروهی ندارد و می‌تواند به‌راحتی به دور حذفی برسد.

وی درخصوص احتمال بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس با پرداخت نشدن مطالبات ماریو بودیمیر خاطرنشان کرد: استقلال و پرسپولیس دولتی هستند، پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان می‌رود اما وزارت ورزش به تیم رقیب کمک می‌کند و بدهی‌های تیم مقابل پرداخت می‌شود. پرسپولیس یک قدرت در قاره آسیاست و نمی‌دانم چرا با موفقیت این تیم، بدهی‌های رقیب پرداخت می‌شود. اگر دل مسئولان به حال ورزش می‌سوزد و فرقی بین این دو باشگاه نمی‌گذارند، بدهی پرسپولیس را پرداخت کنند تا پنجره نقل و انتقالاتی بسته نشود و تیم با قدرت به لیگ قهرمانان آسیا برود.