عملکرد مسعود شجاعی در بیرون زمین بهتر از درون آن است!

مسعود شجاعی برای نهمین بار هدایت تراکتور را در لیگ برتر برعهده خواهد داشت و باید خودش را برای یک چالش بزرگ آماده کند. شجاعی در اولین تجربه‌های مربیگری خود نتایج عجیبی گرفته که می‌توان به دو برد متوالی اخیر او در خارج از خانه و دو باخت متوالی خانگی تیمش اشاره کرد. باخت به استقلال و آلومینیوم در تبریز بعد از تساوی برابر شهرخودرو باعث شد تا ناکامی‌های شجاعی تکمیل شود. کسب یک برد، یک تساوی و دو باخت از چهار بازی خانگی تراکتور زیر نظر شجاعی عملکرد قابل قبولی نیست اما سه برد خارج از خانه باعث شد، مسعود هنوز در تبریز سرمربی باقی بماند. البته در تفکیک بازی‌های خانگی و خارج از خانه باید به بازی با ماشین‌سازی اشاره کنیم که در جدول یک برد خارج از خانه به حساب می‌آید اما در واقعیت یک بازی خانگی بود که در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز برگزار شد.

تجارب شجاعی به‌عنوان سرمربی در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز نشان می‌دهد او در کنار زمین مؤثرتر از دورن زمین است. شجاعی در دو بازی ابتدایی که تراکتور در ورزشگاه خانگی خود به میدان رفت برنده بازی بود و در هر دو بازی مسعود شجاعی برای تیم خودش بازی نکرد اما برای اولین بار با نظر خودش در بازی با شهرخودرو وارد زمین شد که تأثیری در نتیجه بازی نداشت و تراکتور در خانه متوقف شد. دو بازی پایانی خانگی تراکتور هم مسعود از ابتدا به میدان رفت که در هر دو بازی شاهد شکست تیمش بود.

حالا مسعود باید برای یک دیدار خانگی دیگر تیمش را آماده کند و برابر پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی قرار گیرد. آمارها نشان می‌دهد مسعود اگر دنبال کسب برد خانگی است باید خودش را از جریان بازی درون زمین خارج کند و از کنار زمین برای برد تیمش آماده شود. مسعود برای شجاعی بازیکن نشده و در بازی با استقلال موتور گلزنی آبی‌ها را با پاس به دیاباته روشن کرد و در بازی با آلومینیوم هم نتوانست گره‌گشا شود.