یک اتاق فکر علیه تیم ما و توسط استقلالی‌ها ایجاد شده است!

محمود فکری ، سرمربی  تیم فوتبال استقلال تهران  درباره شرایط این تیم و حاشیه‌های ایجاد شده برای استقلال گفت: این حاشیه‌ها و انتقادات از اتاق فکری است که علیه تیم ما و توسط استقلالی‌ها ایجاد شده است؛ آن‌ها فضایی را برای ما به وجود می‌آورند که علیه تیم فشار زیادی را ایجاد کند.

فکری گفت: با توجه به مشکلات زیادی که داشتیم، از تیم ما و از هفته اول بازی زیبا، روان و هوادار پسند می‌خواستند؛ در حالی که برای چنین اتفاقی نیاز به زمان و ابزار لازم بود و زمانی که ما به تیم استقلال آمدیم، تیم مشکلات بسیار زیادی داشت.

او ادامه داد: از طرفی رقیب سنتی ما چند سالی قهرمان لیگ شده و به فینال آسیا رفته بود؛ به واسطه همین اتفاقات فشار زیادی روی بازیکنان ما بود که باعث مشکلات زیادی برای تیم ما شد. ما چنین تیمی را که از لحاظ روحی و جسمی خسته بود، تحویل گرفتیم.

فکری گفت: با توجه به تمام مشکلاتی که بودند؛ کار را شروع کردیم. بازی اول را نیز پیروز شدیم و در بازی دوم هم اتفاقاتی افتادند که بعد‌ها مشخص شد چیزی که در آن بازی ما را اذیت می‌کرد، ماهیت آن کادر فنی بود ( کادر فنی تیم فولاد خوزستان )  و در آن بازی اولین شکست خود را پذیرفتیم و بعد از آن انتقادات شروع شدند.

او افزود: البته هواداران حق دارند؛ چرا که چند سالی است تیم قهرمان نشده است و دلایل متفاوتی نیز دارد. همه این‌ها باعث شده که هواداران تنها انتقاد کنند و متوجه نمی‌شوند که تیم ما چه مشکلاتی را داشته است.

فکری گفت: بعضی از بازیکنان حتی مطالبات سال گذشته خود را نیز دریافت نکرده‌اند و امسال نیز تعدادی زیر ۵ درصد، برخی زیر ۲۰ درصد و البته کادر فنی نیز زیر ۱۰ درصد دریافتی داشته‌اند.

سرمربی استقلال درباره حاشیه هایی که علیه تیم او مطرح می شوند، گفت: این اتاق فکری که علیه تیم ما ایجاد شده است؛ روزی علیه امیر قلعه نویی که پر افتخار‌ترین سرمربی این تیم است، انتقاد می‌کند و می‌گوید او رئیس مافیا است. روزی درباره یک سرمربی می‌گویند که او زود قهر می‌کند. درباره هر سرمربی چیزی می‌گویند و کاری می‌کنند. محمود فکری نیز کنار برود، سپس نفر بعدی و به همین ترتیب فضایی را به وجود می‌آورند تا تیم و کادر ما را به هر مدلی که می‌خواهند زمین بزنند و بکوبند .

فکری ادامه داد: می‌گویند تیم فکری تاکتیک ندارد؛ من نمی‌دانم چرا ما در دقایق پایانی گل می‌زنیم، خلاقیت بازیکن می‌شود و تیم‌های دیگر گل می‌زنند، کار فنی کادر آن تیم است. کار‌های تیم ما دیمی هستند و تیم‌های دیگر تاکتیکی بازی می‌کنند.

محمود فکری درباره حضور حسین حسینی درون دروازه تیم استقلال بعد از چند هفته نیمکت نشینی گفت: بعد از باخت مقابل فولاد و گل‌هایی که البته حسینی تقصیری در آن ها نداشت، دریافت کردیم؛ مظاهری را درون دروازه گذاشتیم و او هم عملکرد خوبی داشت. در کل هر ۲ دروازه بان خوبی هستند؛ اما این موضوع هم همان فضا‌هایی است که علیه تیم ما ایجاد می‌کنند.

او گفت: ما در حال حاضر ۲ دروازه بان داریم و باید آن‌ها را آماده نگه داریم. اگر برای رشید مظاهری اتفاقی پیش ٖآید و آسیب دیدگی برایش به وجود آید؛ آن وقت اگر دروازه بان دوم ما آماده نباشد تیم ما چه می‌خواهد انجام دهد.

محمود فکری درباره حضور در استقلال به عنوان سرمربی گفت: هر کسی که بازیکن استقلال بوده، جزء افتخارات و آرزو‌هایش است که سرمربی استقلال شود؛ اما من واقعا از این موضوع لذتی نبرده‌ام.

فکری گفت: ‌از شروع فصل، تیم ما صدر جدول بوده است و همیشه هم می‌گویند که با شانس در صدر بوده ایم. آقایان استقلالی اصلا می‌خواهیم بدون دانش و شانسی قهرمان لیگ شویم و قهرمانی آسیا را کسب کنیم؛ آیا ایرادی دارد؟!

سرمربی استقلال درباره وضعیت قرارداد میلیچ  با باشگاه استقلال گفت: میلیچ سال گذشته عملکرد خوبی را در تیم داشته و بازیکن تاثیر گذاری بوده است؛ اما در این فصل چه موضوعی بوده که آن آمادگی لازم را در بحث فنی ندارد، مشخص نیست.

او افزود: اگر میلیچ آماده بود، از او استفاده می‌کردیم و جایی هم که نتوانستیم از او استفاده کنیم تنها بحث فنی بود. از طرف دیگر هم به خاطر بحث مالی خود با باشگاه از ایران رفت.

فکری گفت: اگر اعتقاد دارد که پیراهن استقلال را دوست دارد و این پیراهن برایش مهم است؛ این رفتار‌ها بسیار غلط و غیر حرفه‌ای هستند.

محمود فکری درباره صحبت‌های ابراهیم شکوری، سخنگوی باشگاه پرسپولیس گفت: یک واقعیت وجود دارد و آن حمایت از باشگاه پرسپولیس است. تمام لیگ به خاطر تیم پرسپولیس با برنامه نامتعارف مواجه شده اند و بعد پرسپولیسی‌ها هفتگی بازی می‌کنند و ما ۵ روز یک بار! من باید از تیم خودم حمایت کنم.

فکری گفت: من برای شکوری احترام زیادی قائل هستم؛ اما در گفت و گویی گفته است که به خاطر ما و به اعتبار ما بعضی تیم‌ها به آسیا رفتند؛ زمانی که استقلال ۲ ستاره آسیا را گرفت، پرسپولیس در آن زمان و همچنین در زمان حال، در حسرت و آرزوی به دست آوردن همین ستاره مانده است. زمانی که تیم استقلال در آسیا اعتبار به دست آورد، پرسپولیس و شکوری کجا بوده اند؟

فکری گفت: این که من به عنوان مسئول یک باشگاه بخواهم برای تیم رقیب کری بخوانم، خیلی زشت است. یک مدیر و سرمربی باید مقابل خیلی از صحبت‌های غلط را بگیرد؛ نه این که در یک برنامه تلویزیونی چنین حرف‌هایی را بزند.

او افزود: ‌تیم استقلال ۴ فینال آسیا را تجربه کرده، اما این که من بخواهم کری بخوانم بسیار بد و بچه گانه است.

فکری گفت: مشکل ما و خیلی از باشگاه ها با تیم پرسپولیس است که همه نظم لیگ را تنها به خاطر آن ها به هم زده‌اند.