فوتبالیست‌های معروفی که از یکدیگر متنفر بودند

سایت "اسپورتستر" در گزارشی ۱۵ گروه از بازیکنان بزرگ جهان فوتبال را که از یکدیگر متنفر بوده و یا هستند ، منتشر کرده است.

در این گزارش آمده: فوتبال ورزشی است که میلیون‌ها نفر را گرد هم می‌آورد و جهانی‌ترین ورزش روی کره زمین  است؛ بیشتر به دلیل سادگی آن و این که شما می‌توانید با کمترین امکانات آن را انجام دهید.

با این وجود، جهان فوتبال با درگیری و اختلاف نیز همراه است.

فوتبال در سطح حرفه‌ای ورزشی رقابتی و مهیج، مملو از تکبر و اختلاف نظر‌ها است. بنابراین جای تعجب نیست که بعضی از بازیکنان همدیگر را تحقیر کنند یا حتی از هم متنفر باشند.

بازیکنانی هستند که به خاطر داشتن خلق و خوی تند معروف هستند و برای کسانی که فوتبال را دنبال می‌کنند، حضور برخی از بازیکنان در این فهرست تعجب آور نیست؛ اما از سوی دیگر بازیکنان آرامتری نیز هستند که بنا به دلایلی تعجب آور و اغلب عجیب و غریب از هم تیمی‌های خود یا بازیکنان تیم‌های رقیب خوششان نمی‌آید.

۹ نفر از این ۱۵ گروه در مقاطعی از دوران بازی خود کنار یکدیگر بازی می‌کردند. گاهی اوقات درگیری آن‌ها اثرات مخربی روی تیمشان داشت؛ در حالی که گروهی دیگر اختلاف خود را به خارج از زمین بازی محدود کرده بودند.

زنان، سیاست و نژادپرستی ۳ دلیل عمده‌ای هستند که باعث تنفر این بازیکنان از یکدیگر شده اند و همین طور مسائل به ظاهر کم اهمیت هم بین آن‌ها بوده اند.

بازیکنان متنفر از یکدیگر عبارتند از :

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو

ممکن است تنفر بین این ۲ ستاره خیلی زیاد نباشد؛ در حالی که در ۱۴ گروه دیگر این مسئله بسیار بیشتر است.

جای هیچ گونه تردیدی نیست که بین این ۲ نفر که بهترین بازیکنان دنیا هستند، اختلاف‌هایی وجود دارد و احتمالا وجود این اختلافات هم مفید بوده است.

در بیشتر این سال‌ها یکی از این ۲ بازیکن بر جهان فوتبال سلطه داشته است، اما هر کدام از این ۲ نفر مجبور بود دائما تلاش کند تا بهتر از دیگری باشد. این موضوع به بهبود بازی هر دوی آن‌ها کمک می‌کرد. در بین این ۲ نفر، رونالدو غالباً متکبر‌تر نشان داده می‌شود و به نظر می‌رسد مسی علاقه چندانی به این رقابت ندارد. آن‌ها روی هم رفته ۱۱ بار فاتح توپ طلا شده اند، مسی ۶ و رونالدو ۵ بار.

زلاتان ابراهیموویچ و رافائل فان درفارت

زلاتان بازیکنی است که فراتر از انتظارات بوده و رویکردش به زندگی، باعث محبوبیت بی حد و حصر او شده؛ اما بدخواهانی نیز داشته است. او در زمین فوتبال شخصیتی تند خو و پرخاشگر است و بازیکنان رقیب تمایل دارند او را عصبانی کنند.

زمانی که درگیری زلاتان و فان در فارت شروع شد، آن‌ها در آژاکس هم تیمی بودند. اگرچه این درگیری در جریان بازی برای آژاکس نبود. در دیدار دوستانه سوئد و هلند، فان در فارت مصدوم شد. این بازیکن هلندی معتقد بود که زلاتان عمدا او را مصدوم کرده و در مصاحبه‌های خود این موضوع را در مطبوعات گفته است.

در بازگشت به آژاکس آن‌ها با هم به اختلاف خوردند و زلاتان تهدید کرد که هر ۲ پای فان در فارت را خواهد شکست.

الیور کان و ینس لمان

الیور کان و لمان هر ۲ دروازه‌بان‌های بسیار خوبی بودند که در تیم ملی آلمان هم تیمی بودند. کان معمولاً گزینه اول بود و لمان نمی‌توانست شکایتی داشته باشد؛ زیرا در آن دوران الیور کان استثنایی بود، اما وقتی یورگن کلوپ هدایت آلمان را قبل از جام جهانی ۲۰۰۶ بر عهده گرفت  روش دیگری را انتخاب کرد.

کلینزمن گفت دروازه بان شماره یک وجود ندارد و هر ۲ باید برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی بجنگند. لمان با این حرف کاملا موافق بود، اما   این تصمیم به مذاق کان خوش نیامد. این ۲ دروازه بان در طول سال‌ها بار‌ها با هم دچار اختلاف شدند. لمان ادعا می‌کرد که او فشار بازی را بهتر تحمل می‌کند اما  وقتی که ینس لمان نیمکت نشین مانوئل نویر شد، کان او را مسخره کرد.

دیگو مارادونا و پله

رقابت بین این ۲ بازیکن هم مانند رقابت بین رونالدو و مسی، از توانایی‌های آن‌ها سرچشمه می‌گرفت.. این ۲ بازیکن که بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال محسوب می‌شوند از وقتی که بازنشسته شدند اظهار نظر‌های بسیاری درباره یکدیگر داشتند. بیشترین اظهارنظر‌های خصمانه توسط ال دیگو انجام شده است؛ اگر چه پله نیز در بعضی مواقع آن را ادامه داد.

پس از صحبت‌های پله درباره اعتیاد مارادونا به مواد مخدر، این ستاره آرژانتینی واکنش تندی نشان داد. این اواخر‌ آن‌ها درباره این که از بین مسی و نیمار کدام یک بهتر است، با هم اختلاف داشتند.

رابرت لواندوفسکی و یاکوب بلاژیکوفسکی

این ۲ بازیکن که در تیم ملی لهستان و و باشگاه بورسیا دورتموند همبازی بودند؛ بیش از ۷ سال در کنار هم بازی کردند، اما این امر هم باعث نشد که آن‌ها از هم متنفر نباشند.

بعضی گزارش‌ها حاکی از آن است که اختلاف نظر این ۲ بازیکن ابتدا بر سر مسائل سیاسی بوده، اما هنوز هم مشخص نشده است آن مسائل چه چیزی بودند. بلاژیکوفسکی زندگی خاصی داشت. او شاهد بود که پدرش مادرش را با چاقو کشت و او توسط پدربزرگ و مادربزرگش نگهداری شد.

وقتی که بلاژیکوفسکی مصدوم شد، لواندوفسکی بازوبند کاپیتانی تیم ملی لهستان را بر بازو بست و با توجه به این که لواندوفسکی به مربی تیم گفته بود دوست دارد همچنان بازوبند را در اختیار داشته باشد؛ سرمربی لهستان ترجیح داد با وجود بهبود بلاژیکوفسکی، به خاطر ترس از اختلاف بین آن‌ها دیگر ستاره دورتموند را به تیم ملی فرانخواند.

تدی شرینگهام و اندی کول

یکی از بهترین زوج‌های خط حمله تاریخ لیگ برتر انگلیس این ۲ بازیکن هستند؛ اما باید گفت که آن‌ها در تمام دوران حضور در منچستریونایتد با هم کنار نیامدند. اختلاف بین این ۲ نفر وقتی شروع شد که اندی کول اولین بازی ملی خود را برای انگلیس انجام داد. او به عنوان جانشین تدی شرینگهام وارد زمین شد. کول معتقد است که شرینگهام کنار خط با او برخورد سردی داشته و بابت این رفتار خود بعدها هرگز عذرخواهی نکرده است و به همین دلیل آن‌ها در طول تمام ۴ سالی که در اولد ترافورد بودند، هرگز با هم صحبت نکردند.

جای تاسف است که این مسئله کوچک باعث اختلافی طولانی مدت شد، اما هواداران منچستریونایتد خوشحال بودند که این اختلاف تاثیر منفی روی عملکرد این ۲ بازیکن نداشت.