کفاشیان براساس کدام نظرکارشناسی حرف زد؟

به گزارش افکارنیوز ، امير عابديني در گفت و گو با فارس در مورد وضعيت تيم فوتبال گهر زاگرس گفت: گهر زاگرس و داماش گيلان متعلق به گروه امير منصور آريا است و با تصميم و دستور مسئولان نظارتي و به خصوص قوه قضائيه هزينه ورزش در اين دو باشگاه امکان ندارد و بايد امتياز آنها واگذار شود.




مشاور مدیرعامل گهر زاگرس اضافه کرد: گهر زاگرس از دسته یک به لیگ برتر آمده و داماش هم با قدرت در لیگ برتر ابقا شد. تیم بسکتبال لنگرود هم به سوپر لیگ آمد ضمن اینکه تیم امید داماش هم قهرمان شد. تمام این اتفاقات در حالی صورت گرفت که مشکلات زیادی مانند بی‌پولی داشتیم اما با همت ورزشکاران و حمایت مسئولان استانی این اتفاقات رقم خورد.

عابدینی تصریح کرد: وضعیت برد در کشور ما همین است و هزار پدر دارد اما شکست همیشه یتیم است. تا دیروز که بازیکنان تیم گهر زاگرس با اتوبوس شرکت واحد به تبریز می‌رفتند هیچ کس نمی‌گفت گهر متعلق به ما است اما امروز که این تیم به لیگ برتر آمده همه از آن سهم می‌خواهند. یکی می‌گوید باید به خرم آباد برود و … اما این تیم متعلق به مردم دورود است و حتی اگر مردم دورود به ما هم سنگ زده‌اند، سنگ وفا زده‌اند و پای ما ایستاده‌اند. آن زمان که هیچ کس فکر نمی‌کرد گهر به لیگ برتر بیاید آنها به ما وفا کردند. پس این تیم برای مردم دورود است.

مدیر عامل داماش گیلان افزود: مدیرکل ورزش استان لرستان گفته ما به گهر کمک کرده‌ایم و یک سال خرج این تیم را داده‌ایم، می‌گوییم چقدر خرج کرده‌اید می‌گوید ۷۰۰ میلیون تومان. این در حالی است که چنین رقمی در مقایسه با وظیفه برای ورزش جوانان و مردم استان رقمی محسوب نمی‌شود. ضمن اینکه فقط ارقام هزینه نمی‌تواند یک تیم را به لیگ برتر بیاورد همانطور که تیم‌های ۵ برابر ما هزینه‌ کرده‌اند اما به لیگ برتر نیامدند. پس این تیم هدایت و مدیریت شده و دلسوزی شبانه روزی پای آن بوده است.

وی که پسرش مدیرعامل باشگاه گهر است، تاکید کرد: اگر داود مهابادی را انتخاب نمی‌کردیم و اگر در اوج بی‌پولی من ۱۰۰ میلیون به این تیم نمی‌دادم تیم اکنون وضعیت دیگری داشت. من هیچ‌وقت نگفتم اولویت ما لیگ برتر و داماش گیلان است بلکه به لیگ یک و تیم گهر هم بها دادم. گهر زاگرس از نظر حقوقی متعلق به گروه امیر منصور آریا است که باید واگذار شود و از نظر معنوی متعلق به مردم دورود است. اولویت واگذاری این تیم استان لرستان است.

عابدینی با اشاره به صحبت‌های رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: علی کفاشیان بحثی را مطرح کرد و گفت برخی تیم‌ها مانند گهر بضاعت ماندگاری در لیگ برتر را ندارند و گهر باید به خرم آباد برود، می‌خواهم بدانم کفاشیان بر اساس کدام نظر کارشناسی چنین حرفی زده است؟ چه کسی را فرستاد تا دورود را ببینید و بعد بگوید ورزشگاه نداریم.



عابدینی اظهار داشت: ورزشگاه خوبی در دورود داریم که ۸ هزار نفری است و فدراسیون می‌تواند ناظران خود را بفرستد و آن ورزشگاه را ارزیابی کند. زمین صنایع دفاع هم در اختیار ما است بنابراین مشکل زمین تمرین هم نداریم، فقط مسئله هتل می‌ماند که تیم‌های میهمان می‌توانند در هتل‌های بروجرد یا اراک ساکن شوند تا هتل‌های ما ساخته شود.

وی یادآور شد: اکنون در لیگ برتر در برخی شهرها هتل‌ها ظرفیت‌ تیم‌ها را ندارند و تیم‌ها مجبورند در ۴۰ کیلومتری شهر مسابقه هتل بگیرند. در دورود هم می‌توانند این کار را کنند اما اگر قرار است بهانه گرفته شود در کل کشور می‌توان بهانه گرفت.

مشاور مدیرعامل گهر زاگرس با اشاره به نامه استاندار لرستان گفت: نامه رسمی آقای حبیب الله ده‌مردی را دارم که در آن نامه تاکید شده گهر زاگرس متعلق به مردم شهرستان دورود باقی می‌ماند. استاندار بر اساس ماده ۴ اختیارات قانونی ریاست عالیه بر اداره‌های کل استان دارد پس اکنون مدیر کل ورزش لرستان چه می‌گوید؟



وی گفت: دوست دارم گهر زاگرس در استان لرستان بماند با این پیش شرط که یک تیم لیگ دسته اولی در دورود باقی بماند. اگر خریدارانی در استان پیدا نشدند آن گاه گهر خارج از استان لرستان فروخته می‌شود و خریدارانی از اصفهان و مشهد خواهان خرید امتیاز گهر زاگرس هستند.

وی با اشاره به اختیارات قانونی خود گفت: نگویند عابدینی چه کاره است که این حرف‌ها را می‌زند. من مشاور مدیر عامل گهر هستم و از طرف مجمع و هیئت مدیره این باشگاه حق دارم که این صحبت‌ها را بکنم.

عابدینی در مورد وضعیت داماش به فارس گفت: داماش هم اکنون خریدار دارد. شورای شهر رشت خواهان خرید امتیاز این تیم است و حسین هدایتی هم که ما گاهی به او زنگ می‌زنیم و زحمت می‌دهیم هم مایل به خرید امتیاز داماش هست. تیم برای فروش به هدایتی زیاد است با این حال هدایتی به خاطر علاقه‌ای که به داماش دارد هنوز خواهان خرید امتیاز این تیم است. ضمن اینکه اکنون تیم راه آهن در تهران آماده فروش است و من شنیده‌ام صبای قم هم می‌خواهد امتیازش را بفروشد.

هدایتی در مورد قیمت امتیاز تیم داماش گفت: قیمت کارشناسی ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که هزینه‌ها هم باید به آن اضافه کرد یعنی رقمی در حدود ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده که البته می‌توان هزینه‌ها را با رفاقت و خواهش و تمنا کمتر کرد.

عابدینی در مورد وضعیت فصل گذشته پرسپولیس گفت: پرسپولیس یک فصل آفت خورده را پشت سر گذاشت. مسئولان باشگاه هم هر چه تلاش کردند آفت و ویروس پیدا نشد. از این اتفاق‌ها در فوتبال دنیا رخ می‌دهد یوونتوس هم به لیگ یک سقوط کرد. با اینکه هواداران در این فصل خیلی اذیت شدند اما باید صبر کنند تا فصل آینده پرسپولیس دیگری ببیند.

وي در مورد اينکه براي پرسپوليس دعا کرد و در ليگ ماند خاطرنشان کرد: آقاي رويانيان گفت من براي خودم دعا کنم و من هم اين کار را کردم و داماش هفتم شد.