آمار و ارقام جالب از مربعِ طلایی سپاهان

تیم فوتبال  سپاهان اصفهان  در حالی روز گذشته در حساس‌ترین دیدار هفته پانزدهم موفق به شکست  استقلال  در ورزشگاه نقش جهان شد که توپخانه زردپوشان اصفهانی بار دیگر قدرت خود را به رُخ رقبا کشید و این بار آبی‌پوشان تهرانی را مقهور قدرت خود کرد تا در نهایت با ۲۵ گل در ۱۵ بازی هجومی‌ترین تیم نیم‌فصل اول لقب بگیرد.

سجاد شهباززاده، سیدمحمدرضا حسینی، سروش رفیعی و دانیال اسماعیلی‌فر تاثیرگذارترین بازیکنان سپاهان روی گل‌های این تیم بوده‌اند به طوری که این چهار نفر روی هم ۱۹ گل از این ۲۵ گل را مستقیماً وارد دروازه حریفان کرده‌اند.

هیچ تیم دیگری تا امروز موفق به زدن بیش از ۱۸ گل (استقلال و گل‎گهر) در لیگ برتر نشده تا حتی با وجود دو دیدار عقب افتاده پرسپولیس (۱۶ گل زده) نیز بتوان سپاهان را زهردارترین تیم نیم فصل اول نامید. از سوی دیگر زردپوشان اصفهانی در نیم فصل اول در تمام دیدارهای خانگی موفق به گلزنی شده‌اند تا از این حیث نیز این تیم رکورد جالب توجهی از خود بر جای بگذارد.

البته با احتساب تعداد پاس‌های گل، این ۴ بازیکن روی هم ۲۹ بار تأثیرگذاری مستقیم روی تمام گل‌های سپاهان داشته‌اند تا این مربع طلایی بیش از پیش زهردارتر نشان دهد.