توضیح معاون اجتماعی ساترا درباره خبر توقیف برنامه تبلیغاتی علی کریمی

خبرهایی در فضای مجازی مبنی بر جلوگیری از پخش برنامه تبلیغاتی علی کریمی در یک آی پی تی وی و یک پلتفرم پخش سریال و فیلم سینمایی منتشر شده بود که دیروز رنگ جدی به خودش گرفت.

در خبرها اعلام شده بود که سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی صدا و سیما به نام ساترا، به برنامه تبلیغاتی علی کریمی مجوز نداده است اما ظاهرا ماجرا چیز دیگری است. 

علی کریمی در مناظره ضبط شده شبکه سه سیما برنامه فوتبال برتر شرکت نکرد و آن را نمایشی خواند و قول داد تا در فضای دیگری برنامه هایش را اعلام کند. او خبر داد که برنامه هایش از یک برنامه اینترنتی در اختیار مخاطبان قرار می گیرد. برنامه ای که قرار بود همزمان با مناظره یا همان نشست کاندیداها منتشر شود اما این اتفاق نیفتاد. 

به همین دلیل خبرهای توقیف برنامه توسط ساترا منتشر شد. علی سعد، معاون اجتماعی ساتر در توییتر به این اتفاقات واکنش نشان داد و نوشت: "درخواست این برنامه اینترنتی (تی‌وی‌تاک) در مسیر رسیدگی است. ضمن تکذیب خبر منتشره مبنی بر عدم صدور مجوز در برخی از رسانه‌ها اعلام می‌شود، یکشنبه 3 اسفند‌ماه درخواستی از سوی فیلیمو برای پخش برنامه یکی از کاندیداهای فدراسیون فوتبال به دبیرخانه ساترا وصول شد که در مسیر معمول برای این برنامه‌ها قرار دارد. این برنامه به دلیل ساختار حرفه‌ای و نمایشی در دستور کار دبیرخانه قرار گرفته و فرایند در نظر گرفته شده برای همه محتواهای نمایشی حرفه‌ای یکسان است که در خصوص برنامه همرفیق و سریال‌های قورباغه، خوب بد جلف و... طی شده و رسانه‌های صوت و تصویر برنامه‌های خود را طی این فرایند منتشر کرده‌اند. در صورتی که برنامه در دسته‌بندی نمایشی حرفه‌ای قرار نمی‌گرفت، امکان پخش از صفحات شخصی افراد در رسانه‌های کاربر محور را داشت و به فرایند فوق الذکر نیاز نداشت."

برخی نسبت به مجوز آی پی تی وی هم خبرهایی منتشر کرده بودند که این آی پی تی وی مجوزهای لازم برای پخش را ندارد و به همین دلیل پخش آن به فیلیمو واگذار شده است. به نظر می رسد برنامه تبلیغاتی علی کریمی در روزهای آینده بتواند مجوز پخش بگیرد.