به گزارش افکارنیوز، وحید طالبلو در گفتگو با مهر ضمن بیان این مطلب در خصوص شرایط جسمانیاش پس از جراحی گفت: مصدومیتم بهتر شده و گچ دستم را باز کردهام. فعلا دستم را آتل بستهام و تا ۲ هفته دیگر با اجازه پزشک معالجم فیزیوتراپی را آغاز خواهم کرد.

وی در خصوص آغاز به کار اتحادیه بازیکنان فوتبال ایران گفت: جلسه‌ای که ما روز یکشنبه داشتیم شروع یک اتفاق مهم، مثبت و خوب در فوتبال ایران است. این اتحادیه به افرادی خاص تعلق ندارد و همه بازیکنان فوتبال به ویژه جوانانی که در آستانه ورود به سطح اول فوتبال کشور هستند، عضوی از آن به شمار می‌آیند.

دروازه بان تیم فوتبال شاهین بوشهر تشکیل اتحادیه بازیکنان را عاملی در جهت هدفمندتر شدن فعالیت بازیکنان و خروج آنها از بلاتکلیفی عنوان کرد و گفت: با فعالیت قانونمند اتحادیه بازیکنان دیگر هرکس نمی‌تواند ساز خود را بزند و برای دور زدن قانون اقدام کند. با تشکیل این اتحادیه همدلی و اتحاد بین بازیکنان به وجود می‌آید.

طالب‌لو افزود: قطعا اگر در قوانینی که برای بازیکنان درنظر گرفته می‌شود، نظرات آنها را نیز جویا شوند، مواردی چون مالیات، مسائل فنی، سقف قرارداد و … دیگر هیچ حرف و حدیثی باقی نمی‌ماند و همه به قانونی که تصویب شده است تن می‌دهند. در این بین با خردجمعی تصمیماتی گرفته می‌شود که در نهایت به سود فوتبال خواهد بود.

وی در ادامه یادآور شد: چنین سال پیش باچند نفر از دوستان در خصوص راه اندازی اتحادیه بازیکنان فوتبال باهم گفتگو کردیم اما در نهایت روز یکشنبه تعدادی از بازیکنان گردهم آمدند و با حضورشان فعالیت رسمی اتحادیه آغاز شد. امیدوارم با جلسات کارشناسی بیشتر در نهایت تصمیماتی اصولی به سود فوتبال گرفته شود. قطعا این اتحادیه تشکیل نشده که علیه کسی یا تصمیماتی موضع بگیرد، چرا که جزیی از فوتبال ما خواهد بود و برای کاهش مشکلات آن تشکیل شده است. به همین خاطر از مسئولان، رسانه‌ها و … می‌خواهیم مقابل اتحادیه بازیکنان فوتبال موضع گیری نکنند.

دروازه بان تیم فوتبال شاهین بوشهر در خصوص قانون ممنوعیت حضور دروازه بانان خارجی در فوتبال ایران گفت: من بارها در این خصوص صحبت کرده‌ام و اعتقاد دارم قانون ممنوعیت حضور دروازه بانان خارجی به رشد دروازه بانان جوان کمک کرد.

وی افزود: در این رابطه برخی‌ها پست دروازه بانی را با دیگر پست‌ها مقایسه می‌کنند. بطور مثال در پست دفاع چهار بازیکن فرصت حضور در میدان را پیدا می‌کنند که اگر یک نفر از آنها خارجی باشد، سه بازیکن ایرانی می توانند کنار او بازی کنند. اما در پست دروازه بانی اگر یک دروازه بان خارجی را به کار بگیرید، دروازه بان جوان داخلی کنارش فرصت بروز توانایی هایش را پیدا نمی‌کند.

طالب‌لو تاکید کرد: پست دروازه بانی پستی است که یک بازیکن تنها با کسب تجربه می‌تواند در آن موفق باشد. یک دروازه بان جوان اگر بازی نکند، چطور می‌تواند به یک دروازه بان کامل تبدیل شود؟ دروازه بان جوانی که فرصت بازی پیدا نکند، خیلی هم که خوب زندگی کند و توانمند باشد در نهایت می‌تواند یک گلر ذخیره خوب باشد.

دروازه بان تیم فوتبال شاهین بوشهر به تاثیر قانون ممنوعیت حضور دروازه بانان خارجی بر رشد دروازه بان داخلی اشاره کرد و گفت: با توجه به این قانون بیشتر تیم‌ها روی دروازه بانان جوان داخلی آوردند. مثلا در تیم سایپا پس از آنکه حسین آشنا مصدوم شد، اگر ورود دروازه بان خارجی آزاد بود، دروازه بان جوان این تیم فرصت بازی پیدا نمی‌کرد. خوشبختانه این دروازه بان جوان بازی کرد، خوب هم بازی کرد و رشد و پیشرفت او را در سال آینده خواهید دید.

وی حضور دروازه بانانی چون علیرضا حقیقی، حامد لک، محسن فروزانی، شهاب گردان، محمدباقر صادقی و … در سطح اول فوتبال کشورمان را ناشی از قانون ممنوعیت حضور دروازه بانان خارجی در فوتبال ایران عنوان کرد و گفت: اگر عیسی اندوی در ذوب آهن می‌ماند، گردان و صادقی کی می‌توانستند در این تیم بازی کنند؟ من زمانی که برای نخستین بار درون دروازه استقلال در اصفهان قرار گرفتم، آقای بابازاده مربی دروازه بانان تیم در تهران مانده بود تا از یک گلر خارجی تست بگیرد، شاید اگر من در آن بازی بد عمل می‌کردم، آن دروازه بان خارجی جایم را می‌گرفت و اصلا فرصت بازی در استقلال را پیدا نمی‌کردم.

طالبلو در خاتمه تصریح کرد: راحت ترین کار جذب دروازه بان خارجی است اما برای رشد دروازه بانان باید از یک جایی جلوی کار گرفته شود. در این بین با برگزاری کلاسهای مربیگری و هم اندیشی، تبادل اطلاعات با مربیان بزرگ خارجی و یکسان کردن روش تمرینات در تیمهای ملی و باشگاهی و ... میتوانیم دروازه بانانی باکیفیتتر داشته باشیم.