توصیه های نقل و انتقالاتی به پرسپولیس در نیم فصل

 

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره کیفیت فنی تیم‌های فوتبال در بیستمین دوره لیگ برتر اظهار کرد: لیگ بیستم فوتبال مثل سال‌های گذشته جذاب نبود. گل گهر به جز بازی با تیم فوتبال پرسپولیس با ثبات بازی کرد و سپاهان هم عملکرد نسبتا خوبی داشت.

او ادامه داد: استقلال هم نوسان زیادی داشته است، اما پرسپولیس پس از ناکامی در فینال لیگ قهرمانان آسیا کیفیت مطلوبی نداشت و با چند تساوی‌ امتیاز از دست داد، اما درگذشت مهرداد میناوند و علی انصاریان عزیز باعث شد بازیکنان پرسپولیس هم قسم شوند تا قهرمانی لیگ بیستم فوتبال را به این ۲ عزیز از دست رفته تقدیم کنند و توانستند قهرمان نیم فصل اول لیگ بیستم فوتبال شوند، اما به غیر از بازی با گل گهر سیرجان که با پنج گل حریف را شکست دادند در بقیه بازی‌ها با حداقل گل پیروز شدند. در تمامی بازی‌های لیگ برتر هم شاهد بازی‌های پرگلی نبودیم.

پرسپولیس نیازی به جذب مدافع ندارد

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره نقل و انتقالات این باشگاه گفت: پرسپولیس به اندازه کافی در همه‌ی پست‌ها بازیکن دارد، اما یحیی گل محمدی (سرمربی پرسپولیس) برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا نیاز به تقویت تیم خود دارد. با اتمام محرومیت آل کثیر و حضور عبدی وضعیت خط حمله پرسپولیس خوب است و در صورت جذب مغانلو و حضور مهدی ترابی، ترافیک در خطوط جلو‌ی تیم به وجود می‌آید و باید کادر فنی بازیکنانی که نیمکت نشین می‌شوند را مدیریت کنند تا احساس نارضایتی در تیم به وجود نیاید.

فنونی زاده افزود: کامیابی نیا با حضور در خط دفاع عملکرد فوق العاده‌ای داشت و با آمادگی بالای سید جلال حسینی و رفع مصدومیت حسین کنعانی زادگان، سرخپوشان نیازی به جذب مدافع جدید ندارند.

پیشکسوت تیم ملی کشورمان درباره قانون ممنوعیت جذب بازیکنان و سرمربیان خارجی گفت: سرمربیان خارجی اکثرا فوتبال تهاجمی را دنبال می‌کنند در حالی که آن‌ها هم نتیجه گرا هستند، اما سرمربیان داخلی بیشتر فوتبال تدافعی را دنبال می‌کنند چرا که همیشه ترس از اخراج شدن دارند و این باعث کم گل شدن مسابقات لیگ شده است. معمولا تیم‌ها با تاکتیک ضربات ایستگاهی یا پرتاب اوت به دنبال گل زدن هستند و به ندرت شاهد گل‌های تاکتیکی و به قول معروف گل مدرسه‌ای بوده‌ایم.

فنونی زاده درباره مدعیان اصلی قهرمانی لیگ بیستم فوتبال اظهار کرد: پرسپولیس با توجه به بازی‌های اخیرش مثل چند سال گذشته  مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر است، اما سپاهان، استقلال و گل گهر سیرجان هم شانس بالایی برای قهرمانی دارند.

او درباره حضور مربیان جوان در لیگ برتر اظهار کرد: با حضور مربیان جوان در لیگ برتر کاملا موافق هستم، اما مدیران فوتبال باید با تدبیر و به مرور از آن‌ها استفاده کنند. درحالی که پیشکسوتانی مثل درخشان، علیدوستی، عربشاهی و چنگیز خانه نشین هستند، افرادی کم تجربه هدایت تیم‌های لیگ برتری را بر عهده گرفته‌اند. متاسفانه در فوتبال کشورمان شاهد حضور دلالان هستیم.