چرا داوران ما سیستم رادیویی ندارند؟

صمد مرفاوی بعد از تساوی تیمش مقابل مس رفسنجان اظهار داشت: بازی خوبی انجام دادیم و بعد از یک شروع مجدد گل خوردیم. همین مساله روحیه تیم ما را پایین آورد ولی بازیکنان مسائلی که در رختکن گفته بودیم یک مقدار انجام دادند تا به گل رسیدیم. متاسفانه نشد این بازی را ببریم و برنامه ریزی کردیم اما تیم حریف در زمین خودش بسته بازی کرد و کار سخت شد. نهایتا بازی مساوی شد و امیدوارم در ادامه نتایج خوبی کسب کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کند استقلال مشکل بدنی دارد یا خیر عنوان کرد: اگر مشکل بدنی داشتیم تا دقیقه 94 حمله نمی‌کردیم. دیدید که ارسلان آن فرصت را در دقیقه آخر از دست داد. ما مشکل بدنی نداریم و حتی بیشتر از تیم مس دوندگی داشتیم. آنها سعی می‌کردند از ضد حملات استفاده کنند و بیشتر در زمین خودشان بازی می‌کردند.

مربی استقلال در خصوص اینکه دلیل تعویض‌های این تیم که 2 بازیکن را همزمان وارد زمین کردند چه بود گفت: تعویض را برای چه گذاشته‌اند؟ ما 5 تعویضی داشتیم و تعویض را برای این گذاشتند که هر وقت تاکتیک عوض کنیم از نفرات جدید استفاده کنیم. فکر می‌کنم سوال شما چندان به جا نبود.

مربی استقلال در خصوص پیشرفت فوتبال در کرمان گفت: خودم در اینجا مربیگری کردم و این شهر پتانسیل خوبی دارد. تیم‌های این شهر به لحاظ اقتصادی شرایط خوبی دارند و شرکت مس ورزشگاه‌های خوبی احداث کرده است. اینها همه توانمندی استان را نشان می‌دهد و امیدوارم تیم‌های کرمانی بیشتر در فوتبال کشور نمایان باشند.

مرفاوی در خصوص داوری گفت: نمی‌دانم چگونه داوران ما سیستم رادیویی ندارند و آیا کمیته داوران این موضوع را می‌داند یا خیر. مثلا اگر یک پنالتی اتفاق بیفتد کمک داور باید به داور وسط کمک کند ولی سیستم رادیویی وجود نداشت، یا مثلا توپ‌ها را دیر به زمین می‌فرستادند. تعجب می‌کنم وقتی تیمی خوب بازی می‌کند چه دلیلی دارد توپ جمع کن توپ را دیر به زمین بفرستد یا بازیکن این تیم خودش را به زمین بیندازد؟ من داور بازی امروز را مقتدر ندیدم، به داور چهارم می‌گویم چرا سیستم رادیویی ندارید و او گفت: ما مقصر نیستیم. سوال من این است داور خط کرنر را چرا گذاشته اند؟ آنها پرچم که ندارد پس با چه وسیله‌ای باید به داور وسط کمک کند.

وی تاکید کرد:اگر حرفی بزنیم می‌گویند می‌خواهند داوران را تضعیف کنند در حالی که خودشان داوران را ضعیف می‌کنند. این مسائل باید حل شود و اینکه یک رئیس بیاید و برود چه فایده دارد. رئیس فدراسیون باید به این مسائل توجه کند. آیا داور کنار خط برای نمایش است؟فقط امیدوارم این مسائل در فوتبال حل شود.

مربی استقلال در خصوص حواشی هفته گذشته استقلال و نبود قائدی در تمرینات که منجر به ایجاد حواشی شد عنوان کرد: ما کار خودمان را انجام می‌دهیم و ممکن است مشکلات درون خانوادگی داشته باشیم اما مدیریت باشگاه و مسئولان در حال پیگیری مسائل هستند. قرار نیست مسائل درون خانواده را به بیرون ببریم، اگر مشکلاتی وجود داشته باشد ولی تمام ذهن ما این است که شرایط تیم را بهتر کنیم. می‌جنگیم تا بهتر شویم.

وی در خصوص شایعه معاوضه دانشگر با مهری گفت: اصلا این موضوع نبود. دانشگر مدافع است و مهری هافبک. چند نفر مد نظر ما هستند ولی فعلا کار آنها تمام نشده است. سجاد آقایی را به نساجی دادیم و گل‌محمدی را هم از نساجی گرفتیم.