اظهارات جنجالی کی‌روش در ایران/ برنامه لیگ را یک راننده تاکسی نوشته!

دوران حدوداً ۸ ساله کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران با فراز و فرود بسیار زیادی همراه بود. سرمربی پرتغالی سابق تیم ملی که در نخستین روزهای سال ۹۰ توسط علی کفاشیان و عباس ترابیان پا به فوتبال ایران گذاشت، در ادامه با برخی از اهالی فوتبال مشکلات بسیاری پیدا کرد. به بهانه سالروز تولد کارلوس کی‌روش یادی کنیم از جنجال‌های این مرد پرتغالی در فوتبال ایران!

۱- قلعه‌نویی
موضوع: سرمربی وقت استقلال به افت بازیکنان تیمش بعد از اردوی تیم ملی اعتراض داشت. 
کی‌روش: «مردم باید بدانند که برخی از افراد به فوتبال ایران و تیم ملی لطمه وارد کردند، چه مستقیم و چه غیر مستقیم. آنها وقتی تیم باشگاهی‌شان باخت بازیکنان ملی‌پوش را ضعیف قلمداد کرده و آنها را علت شکست‌ها بیان می‌کردند.» 

۲- حمید درخشان
موضوع: درخشان از عملکرد کی‌روش در تیم ملی انتقاد کرد و خواهان اخراج او شد. 
کی‌روش: «او چه اختیاری از نظر فکری دارد که درباره تیم ملی دارد حرف می‌زند؟ تا جایی که می‌دانم او زمانی سرمربی تیم ملی زیر ۱۷ سال ایران بوده و بهترین عملکردی که در آنجا داشته استفاده از بازیکنان صغر سن بوده است. او سرمربی تیم‌های پیکان، شهرداری تبریز و شاهین بوشهر بود که هر سه را به لیگ پایین‌تر فرستاد.» 

۳- پزشک استقلال
موضوع: درخواست کی‌روش برای حضور ملی‌پوشان مصدوم استقلال و ممانعت پزشک استقلال. 
سرمربی تیم ملی در لابه‌لای صحبت‌های خود برای پاسخ به نوروزی از کلمه دکتر چنگیزخان استفاده کرد. 

۴- زهره هراتیان
موضوع‌: اعتراض کی‌روش به چگونگی مدیریت ساختمان PEC توسط زهره هراتیان به عنوان ایفمارک. 
در این ‌باره بارها طرفین به هم تاختند و حتی موضوع به افراد دیگری نیز کشیده شد، به گونه‌ای که همسر هراتیان و مسئولان فدراسیون نیز وارد این معرکه شدند و ماجرا هفته‌ها در رسانه‌ها مورد بحث و بررسی بود. 

۵- عباس ترابیان
موضوع: اختلاف بر سر پوشاک تیم ملی و عقد قرارداد با آل‌اشپورت به عنوان اسپانسر البسه تیم ملی ایران. 
این ماجرا کمتر رسانه‌ای شد اما کی‌روش در یکی از برخوردهایش با ترابیان، به شدت با او درگیر شد و همچنین بعداً مدعی شد ترابیان در راهروهای فدراسیون فوتبال او را «مرتیکه» خطاب کرده است. 

۶- علیرضا اسدی 
موضوع: اعتراض کی‌روش به دخالت دبیرکل در امور تیم ملی فوتبال. 
کی‌روش: «آیا ایشان قهرمان اروپا شده بودند؟ آیا قهرمان جهان شده بودند؟ من را بیشتر به خنده نیندازید چون من دردی دارم که خندیدن تشدیدش می‌کند. یک کارمند فدراسیون که اجازه صحبت درباره مسائل فنی را ندارد.» 

۷- مانوئل ژوزه
موضوع: ژوزه معتقد بود کی‌روش از روی لجبازی با او، بازیکنان زیادی را از تیمش دعوت می‌کند تا موجب ضعیف شدن بیشتر پرسپولیس شود. 
کی‌روش: «بدرفتاری‌های آقای مانوئل ژوزه مستحق یک برخورد جدی و مناسب است. دلیل شرایط امروز پرسپولیس بدون شک، جو حاکم در تیم ملی نیست.»

۸- ماجرای مهدی رحمتی و هادی عقیلی
موضوع: مهدی رحمتی از تیم ملی خداحافظی کرد. هادی عقیلی نیز بدون اطلاع کی‌روش، اردوی تیم ملی را ترک کرد. 
کی‌روش: «فدراسیون و کادر فنی کاملاً فرصت عذرخواهی را در اختیارشان قرار داد. ما تا ساعت پنج بعد از ظهر دیروز صبر کردیم اما متأسفانه هر دو بازیکن این فرصت افتخارآمیز را قبول نکردند. پس از این به بعد درهای تیم ملی روی عقیلی و رحمتی کاملاً بسته خواهد بود.» 

۹- جنجال آل‌اشپورت 
موضوع: کارلوس کی‌روش نسبت به کیفیت البسه آل‌اشپورت انتقاد داشت. 
سرمربی تیم ملی در مصاحبه‌های مختلفی عنوان کرد که لباس آل‌اشپورت در شأن تیم ملی نیست و کیفیت لازم را ندارد و در مراسم رونمایی از پوشاک تیم ملی توسط آل‌شپورت نیز شرکت نکرد. 

۱۰- محمود گودرزی وزیر وقت ورزش
موضوع: بعد از جام جهانی، گودرزی در جمله‌ای معروف علیه کی‌روش گفت: «رنج می‌بریم که توسط یک بیگانه و یک نفر تحقیر می‌شویم. کارگر ما، کارفرما شده است.» 
کی‌روش: «احساس می‌کنم فدراسیون فوتبال تحت تأثیر مخالفت وزارت ورزش تمایلی به همکاری طولانی‌مدت با من ندارد و آنها فقط چون زمان زیادی تا جام ملت‌های آسیا (استرالیا ۲۰۱۵) باقی نمانده، می‌خواهند من را حفظ کنند و بعد از جام ملت‌ها در صورتی که هر نتیجه‌ای غیر از قهرمانی کسب شود، اخراجم کنند!.»

۱۱- علی کفاشیان
موضوع: انتقاد کی‌روش از بی‌تفاوتی کفاشیان به امور تیم ملی در AFC.
کی‌روش: «علی کفاشیان که نایب‌رئیس AFC است چرا مانع این چینش داوری نشده است؟»
کفاشیان پس از کنار رفتن از ریاست فدراسیون بارها در موضوعات مختلف مورد حمله‌های کنایه‌آمیز کی‌روش قرار گرفت. 

۱۲- امیر عابدینی
موضوع: امیر عابدینی اعلام کرد که این فدراسیون به کی‌روش درباره ادامه همکاری با ایران اولتیماتوم داده است. 
کی‌روش با اعتراض به عابدینی، از او به عنوان مسئول وقت امور بازاریابی فدراسیون خواست که به جای این صحبت‌ها، دستمزدش را پرداخت کند. 

۱۳ علی فتح‌ا...‌زاده
موضوع: مدیرعامل وقت استقلال گفت که کی‌روش با اردوهایش لیگ را به هم ریخت و همین زمان‌بندی باعث حذف تراکتورسازی و سپاهان شد. 
کی‌روش: «فتح‌ا...‌زاده حق ندارد به من توهین کند. باشگاه استقلال، اینکه باشگاه استقلال باشگاه خوبی است دلیل بر این نیست که فتح‌ا...‌زاده هم مدیرعامل خوبی است.» 

۱۴- درگیری با علی کریمی
موضوع: تصمیم غیر منتظره علی کریمی برای خداحافظی از تیم ملی. 
کی‌روش: «هیچ تردیدی وجود ندارد، شما استعداد را می‌توانید بخرید اما کاراکتر را نمی‌توانید بخرید. این ‌فرد دارد توهین می‌کند به تمام آن ۱۲۴ بازی که در تیم ملی بوده است و همبازی‌هایش.»