در تیمهای پایه پرسپولیس خبری از شرط بندی نیست

محمد پنجعلی مدیر آکادمی تیم فوتبال  پرسپولیس در خصوص شرط‌بندی در فوتبال پایه‌های کشور اظهار داشت: مطالبی در این مورد شنیده‌ام؛ اما اینکه بگویم دقیقا می‌شناسم فلان بازیکن یا فلان مربی اهل شرط‌بندی هستند نه، اینطور نیست.

وی افزود: می‌گویند فلان تیم برد و باخت‌هایش بر اساس روند طبیعی نیست و شرط‌بندها در نتایجش تاثیر می‌گذارند. این‌ها را مسئولان باید بررسی کنند و ببینند درست است یا غلط.

پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: خدا را شکر در تیم پایه‌های پرسپولیس از این بی اخلاقی‌ها خبری نیست؛ چون مربیان و سرپرست‌هایی که ما انتخاب می‌کنیم رزومه مشخصی دارند و اهل اینجور موارد نیستند. در فوتبال پایه نباید گذاشت واسطه‌ها به سرمربی‌ها و مسئولان تیم نزدیک شوند. وقتی در عرض چندسال به بازیکن هفت و هشت میلیون قرارداد پرداخت می‌کنند طبیعی است که واسطه‌ها با پیشنهاد‌های کلان کار را خراب می‌کنند و بازیکن جوان و کم تجربه ممکن است در دام شرط‌بند‌ها بیفتند.

مدیر آکادمی پرسپولیس در خصوص وضعیت تیم پایه‌های پرسپولیس و نارضایتی سمیعی مدیرعامل این باشگاه از عملکردی این تیم‌ها گفت: آکادمی جای سازندگی است بنابراین نباید توقع نتیجه داشت و بگوییم این تعداد بازی‌های را پایه‌های‌ پرسپولیس مقابل استقلال باخته است. ولی کسی نمی‌گوید یا نمی‌داند در زمستان تیم ما دو دست لباس آستین کوتاه دارد و با این امکانات نباید خیلی توقع داشت. هرچند در جلسه‌ای که با مدیرعامل باشگاه داشتیم مشکلات را به او منتقل کردیم و قول داد تا شب عید ۵۰ درصد قرارداد‌های تیم پایه را پرداخت کنند.

پنجعلی در پاسخ به اینکه چه راهکاری برای حل مشکلات اقتصادی تیم‌های پایه دارد، تاکید کرد: ۴۰ سال است امثال من می‌گویند فوتبال را خصوصی کنید و همه پای این کار بیایند؛ اما فقط حرف خصوصی را زدیم. از مردم می‌خواهم برای رفع مشکلات تیم‌های محبوبشان پیگیر خصوصی سازی باشند. کشور‌های پیشرفته فوتبال و حتی در آسیا مثل کره و ژاپن نگاه صنعتی و درآمدزایی دارند. ۶۰ تا ۷۰ درصد درآمد تیم‌های جهان بابت تبلیغات و حق پخش تلویزیونی است. بروید بررسی کنید چقدر و چه وقت حق پخش تلویزیونی تیم‌ها پرداخت شده! بنابراین طبیعی است که فوتبال ما با مشکل روبه‌رو باشد.