خط و نشان استقلال برای بازی در عربستان

 آنها خیلی راحت می‌توانند با مثبت اعلام کردن جواب آزمایش کرونا استقلالی‌ها زمینه برای محروم کردن مهره‌های کلیدی یا حتی سرمربی آبی‌پوشان ایرانی را فراهم کنند و دردسرهای بزرگی از این بابت برای نماینده کشورمان داشته باشند. این مسئله‌ای است که مدیران ارشد باشگاه استقلال از روز جمعه روی آن تأکید دارند و معتقدند تحت هیچ شرایطی نباید به سعودی‌ها اعتماد کرد. 

نمونه‌گیری توسط افراد غیرعربستانی 
هنگامی که لیگ قهرمانان به صورت متمرکز در کشور قطر برگزار می‌شد، چند تیم پزشکی که به صورت مستقیم با کنفدراسیون فوتبال آسیا کار می‌کردند، وظیفه نمونه‌گیری از بازیکنان را برعهده داشتند و حتی از ایران نیز پزشکانی در جمع آنها حضور داشتند ولی حالا با توجه به خوش‌رقصی کنفدراسیون برای عربستانی‌ها کاملاً بدیهی است که دیگر نمی‌توان به تصمیمات اتخاذ شده در کمیته پزشکی لیگ قهرمانان نیز اعتماد کرد. البته با این وجود باز هم استقلالی‌ها مدعی‌اند اگر برای برگزاری مسابقات راهی عربستان شدند، تک‌تک پزشکان و پرستارانی که می‌خواهند از اعضای کاروان این تیم تست کرونا بگیرند، باید حتماً غیرعربستانی باشند و هیچ پزشک، پرستار و بهیاری از اتباع این کشور حق نزدیک شدن به آبی‌ها را ندارد. 

دردسر اصلی درون آزمایشگاه 
حتی اگر هنگام نمونه‌گیری شیطنتی صورت نگیرد و همه چیز براساس عدالت پزشکی جلو برود، باز هم دردسر اصلی و خطر بزرگ‌تر همچنان به قوت خود باقی است. خطر بزرگی به نام آزمایشگاه. یکی از مسئولان باشگاه استقلال در این رابطه به خبرنگار ما گفت‌: قطعاً نمونه‌های اخذ شده از تمام بازیکنان و مربیان در اختیار آزمایشگاه‌ها و وزارت بهداشت عربستان قرار می‌گیرد. دقیقاً از همین جا دردسر اصلی شروع می‌شود چون امکان دارد با اضافه کردن ویروس به نمونه‌های اخذ شده از ما، خیلی راحت جواب آزمایش هر کسی را که بخواهند، مثبت اعلام کنند. از نظر پزشکی هم جوابی که ارائه می‌شود، صحیح است ولی کسی به این مسئله توجه نمی‌کند که نمونه‌های ما احتمالاً توسط خود عوامل کشور میزبان آلوده شده‌اند. استقلال حتماً باید در آزمایشگاهی که نمونه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، نماینده داشته باشد هرچند حتی در صورت اتخاذ چنین شیوه‌ای باز هم احتمال فریب‌کاری عربستانی‌ها به صفر نخواهد رسید و باید تحت هر شرایطی تضمین‌های لازم از سعودی‌ها گرفته شود. 
گفتنی است احمد مددی مدیرعامل باشگاه استقلال مدعی شده بازیکنان این تیم قبل از مسافرت به عربستان باید واکسن کرونا بزنند تا دایره تحرکات میزبان علیه نماینده ایران کاهش پیدا کند.