بی ثبات‌ترین تیم سال ۹۹

تیم فوتبال تراکتور سال ۹۹ هم مثل سال‌های قبل با یک سرمربی شروع کرد و با یک سرمربی دیگر به پایان رساند. 

 در مجموع  سال ۹۹ برای تیم تراکتور سالی پر فراز و نشیب همراه با قهرمانی بود.  سرخپوشان تبریزی لیگ نوزدهم فوتبال را با رتبه چهارم به پایان رساندند، اما  با کسب قهرمانی جام حذفی توانستند سال ۹۹ را به سال مثبت و موفق برای خود تبدیل کنند.

سال ۹۹ فصلی بود که تراکتوری ها با منصوریان شروع کردند و با مسعود شجاعی ادامه داده و با رسول خطیبی به پایان رساندند.

قهرمانی در جام حذفی باعث شد تا هواداران تراکتور بعد از مدت‌ها طعم جام  را چشیده و اولین قهرمانی تراکتور بعد از واگذاری به محمدرضا زنوزی رقم بخورد.

۴  سرمربی در طول یک سال روی نیمکت تراکتور 

سرخپوشان تبریزی سال ۹۹ را با ساکت الهامی شروع کردند و با پایان لیگ نوزدهم با این مربی قطع همکاری کردند و با علیرضا منصوریان لیگ بیستم را شروع کردند. بعد از پنج هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بود که منصوریان نیز برکنار شد و مسعود شجاعی تا پایان نیم فصل اول هدایت تراکتوری‌ها را برعهده گرفت. در حال حاضر آن‌ها سال ۹۹ را با سرمربیگری  خطیبی به پایان می‌رسانند. در مجموع ۴ سرمربی در یک فصل هدایت تراکتور را برعهده داشتند.

عملکرد تراکتور در سال ۹۹ نوسان زیادی داشت. اگر از فصل نوزدهم خارج شده و بررسی خود را معطوف لیگ بیستم کنیم، تراکتوری‌ها در سالی که کرونا باعث جدایی از هواداران از آنها شده بود، عملکرد بسیار ناامید کننده‌ای در خانه داشتند. در حالی که تراکتور همواره میزبان خوبی برای حریفان بود در سال ۹۹ و لیگ بیستم شاهد ۴ شکست خانگی این تیم تبریزی بودیم.

اتفاقات ویژه تراکتور در سال ۹۹

حضور مسعود شجاعی به عنوان سرمربی- بازیکن یکی از اتفاقات ویژه تراکتور در سال ۹۹ بود. شجاعی یکی از ستاره‌های فوتبال ایران که حضور در تراکتور را بعد از یک دهه بازی در فوتبال اروپا پذیرفته بود، در سومین حضورش در این تیم تبریزی و در مقطعی که علیرضا منصوریان اخراج شده بود ریسک بزرگ را به جان خرید و هدایت سرخپوشان تبریزی را برعهده گرفت.

در ابتدا تصور می‌شد که سرمربیگری شجاعی به چند هفته محدود شود، اما این چهره شناخته شده فوتبال ایران تا پایان نیم فصل هدایت تراکتور را برعهده گرفت. تراکتور با شجاعی شروع خوبی داشت، اما در ادامه شکست برابر پرسپولیس، آلومینیوم و استقلال نشان داد که شجاعی هنوز برای نشستن روی نیمکت یک تیم لیگ برتری نیاز به تجربه‌ دارد.

باخت‌های حقوقی در سال ۹۹ یکی دیگر از اتفاقاتی بود که به شدت باشگاه تراکتور را تحت الشعاع قرار داد.