دیدار با اینفانتینو برای آزادسازی دلارها

 نامه نگاری فدراسیون فوتبال ایران با AFC و پاسخ دبیر کل این شائبه را برای برخی به وجود آورده است که شاید این تصمیم در روزهای آتی دستخوش تغییر شود اما همان طور که تصمیمات کلان در فوتبال ایران با رای اکثریت اعضای هیات رییسه اتخاذ می شود که 9 نفر هستند در AFC هم تصمیمات به شور گذاشته می شود و تصمیمات اتخاذ شده تصمیمات جمعی است و بعد از اعلام محال است تغییر کند. به واقع انتخاب بحرین به عنوان میزبان بازی های باقی مانده گروه C تصمیم اعضای هیات رییسه AFC است که بیش از 20 نفر هستند و مهدی تاج هم در بین آنها دیده می شود.

با این حال فدراسیون فوتبال ایران در خواست دیدار با رییس فیفا را داشته است. سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال در خصوص نامه اعتراض آمیز فدراسیون فوتبال به AFC و هم چنین درخواست دیدار با رییس فیفا این چنین گفته است:« قرار است فدراسیون فوتبال شفاف عمل کند و قبلاً مکاتبات غیررسمی منتشر می‌شد، ولی الان خود فدراسیون منتشر می‌کند و مشکلی از این بابت وجود ندارد.در مورد دیدار رییس فدراسیون فوتبال ایران با اینفانتینو هم باید بگویم نامه جدیدی نیامده و هیچ زمانی برای برگزاری این نشست اعلام نشده است. تقاضای برگزاری جلسه از سوی ایران ارسال شده است و هنوز زمانی را مشخص نکرده‌اند. »

واقعیت این است که فدراسیون فوتبال ایران هم با میزبانی بحرین کنار آمده است و در حال برنامه ریزی برای حضور شایسته در این بازی ها است بطوریکه حتی برای شبیه سازی در حال برنامه ریزی برای اردوی تدارکاتی است. قرار شده تیم ملی خرداد ماه و پیش از حضور در بحرین در کیش اردوی تدارکاتی برپا کند. البته اگر شرایط زمین تمرین در این جزیره مناسب باشد؛ در غیر اینصورت تیم ملی برای برپایی اردو به امارات یا قطر می رود. اما دیدار عزیزی خادم با اینفانتینو حتی اگر موجب تغییر میزبانی بحرین نشود می تواند یک دستاورد بزرگ برای ایران داشته باشد.

آزاد سازی دلارهای فدراسیون فوتبال که چند سال است به خاطر تحریم های خزانه داری آمریکا مسدود شده است. و البته اعتراضات فدراسیون فوتبال ایران به تصمیمات کنفدراسیون فوتبال آسیا ممکن است در آینده و در خصوص اعطای میزبانی در جام ملت های 2027 آسیا به سود ایران تمام شود.

عزیزی خادم به تازگی در دیدار با دکتر ظریف وزیر امور خارجه ایران هم موضوع آزاد سازی درآمدهای فدراسیون فوتبال نزد فیفا را مطرح کرد که در این زمینه هم وزارت امور خارجه به فدراسیون فوتبال قول همکاری داد و قرار شد با مشورت های دکتر ظریف فدراسیون فوتبال از طریق مذاکره با اینفانتینو گام های اساسی را برای حل این مشکل بردارد.