نفوذ کرونا به اردوی تیم مل

 نتایج تست PCR دوم بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی ، دریافت شد که جواب آزمایش سه بازیکن دیگر نیز مثبت است و قرنطینه شدند.

سیامک افروزی اظهار داشت: بر اساس پروتکل‌های تعیین شده، بازیکنانی که وارد اردو شدند، دارای آزمایش منفی کرونا بودند. بر همین اساس، پوریا یلی و علی اصغر مجرد که نتیجه تست‌شان مثبت بود، اجازه ورود نیافتند و قرنطینه شدند.

افروزی با بیان این که برای اطمینان بیش‌تر، دوباره از تمام بازیکنان وارد شده به اردو (۱۸ نفر) در بدو ورود تست کرونا گرفته شد، تصریح کرد: امروز نتایج مشخص شد و متاسفانه نتیجه آزمایش سه نفر دیگر از بازیکنان (پوریا فیاضی، محمدرضا حضرت‌پور و آرمان صالحی) مثبت است.

وی ادامه داد: چون محمدرضا حضرت‌پور دارای علائم کرونا بود، دو هفته به قرنطینه می‌رود. پوریا فیاضی و آرمان صالحی هم که علائم نداشتند، به مدت ۱۰ روز قرنطینه می‌شوند. البته این بازیکنان پس از پایان دوران قرنطینه خود، مجددا تست PCR می‌دهند و در صورتی که نتیجه آن منفی باشد، وارد اردو خواهند شد.

پزشک و فیزیوتراپیست تیم ملی والیبال گفت: بر اساس پروتکل‌های تعیین شده، بازیکنان تا روز ۱۴ فروردین تمرین نخواهند داشت و به دلیل تعطیلی فردا (جمعه) هر بازیکنی که اردو را ترک کند، شنبه قبل از شروع تمرینات باید دوباره تست کرونا بدهد.

وی تاکید کرد: هیچ فرد دیگری داخل اردو درگیر ویروس کرونا نشده است و پنج بازیکنی که اعلام شد، در تعطیلات نوروز مبتلا شده‌اند. همه نفرات حاضر نیز با رعایت دقیق پروتکل‎ها در جمع ملی‌پوشان هستند.

افروزی با بیان اینکه پیگیر دریافت واکسن برای ملی‌پوشان هستیم، افزود: مسئولین کمیته ملی المپیک قول مساعد داده‌اند که به زودی واکسن کرونا برای بازیکنان تیم ملی والیبال اختصاص دهند و امیدوارم این وعده هرچه زودتر عملی شود تا بازیکنان و کادر فنی، با تمرکز بیش‌تری تمرینات خود را پیگیری کنند.

امیرخوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال نیز گفت: با توجه به نتیجه مثبت تست محمدرضا حضرت‌پور و آرمان صالحی و قرنطینه شدن این دو بازیکن، با نظر ولادیمیر آلکنو سرمربی تیم، اسماعیل طالبی نیز در پست لیبرو به جمع ملی‌پوشان دعوت شد. این بازیکن تا روز شنبه دو بار تست خواهد داد که در صورت منفی بودن، وارد اردو می‌شود.

تیم ملی والیبال ایران در سال جاری لیگ‌ ملت‌ها و المپیک توکیو را پیش رو دارد و خود را برای حضور شایسته در این رقابت‌ها آماده می‌کند.