ناکامی های مهدی طارمی ادامه دارد

مهدی طارمی مهاجم ایرانی فصل گذشته موفق شد در تیم ریوآوه پرتغال ۱۸ گل به ثمر برساند و این فصل راهی تیم پورتو شد. طارمی هرچند در هفته‌های نخست حضور در پورتو چندان به کار گرفته نمی‌شد، اما به تدریج قابلیت‌هایش را در این تیم به نمایش گذاشت و توانست به یکی از اساسی‌ترین مهره‌های پورتو تبدیل شود.

سرعت رو به رشد طارمی با به ثمر رساندن ۹ گل در لیگ پرتغال، ۵ گل در جام حذفی و در نهایت یک گل در لیگ قهرمانان اروپا به تدریج کم و کمتر شد و شرایط به گونه‌ای پیش رفت که پای او در ۹ بازی گذشته (۸ بازی در پورتو و یک بازی در تیم ملی ایران) به گل باز نشده است.

هرچند طارمی در این مدت هم با پاس گل یا گرفتن پنالتی تاثیر خود را نشان داده است اما افت گلزنی در مهاجمی که از وی به عنوان ماشین گلزنی پورتو یاد می‌شد، باعث تعجب رسانه‌های پرتغال شده است.

روزنامه «ojogo» در گزارشی به این موضوع پرداخته و با کنایه از ناکامی مهاجم ایرانی پورتو در گلزنی، نوشته است: «طارمی با پشت به سمت دروازه می رود».

[طلسم مهدی طارمی ادامه دارد]

این روزنامه با تاکید بر اینکه طارمی در ۹ بازی گذشته خود در پورتو و تیم ملی ایران گلزنی نکرده است، در بخشی از گزارش خود آورده است: «طارمی در بازی با سانتاکلارا بازهم گلزنی نکرد. با احتساب بازی‌های پورتو و تیم ملی ایران، این مهاجم در ۹ مسابقه متوالی موفق به گلزنی نشده است. این اتفاق در بازی دیروز به دلیل کمبود موقعیت نبود: او دو فرصت داشت که دروازه سانتاکلارا را باز کند.»

البته طارمی در بازی با سانتاکلارا یک پنالتی گرفت و همانند گذشته این «سرجیو اولیویرا» بود که پشت ضربه پنالتی ایستاد. در واقع در صورتی که طارمی تا الان زننده پنالتی‌های پورتو بود، شرایط بسیار بهتری در جدول گلزنان لیگ پرتغال داشت و شاید امروز صحبتی از طلسم گلزنی هایش مطرح نمی‌شد.

روزنامه مذکور گزارش خود درباره طارمی را این‌طور به پایان برده است: «این ملی پوش ۲۸ ساله ایران [در اواسط هفته با تیم ملی سوریه بازی کرد] پیش از اینکه به پورتو بیاید، در کشور خود، قطر و ریوآوه بازی کرد اما هرگز چنین قحطی گلی را تجربه نکرده است. فصل گذشته او در تیم ریوآوه حداکثر ۵ بازی بدون گلزنی مانده بود.»

تیم فوتبال پورتو در دیدار بعدی خود، در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا روز چهارشنبه این هفته به مصاف چلسی انگلیس می‌رود. مهدی طارمی به دلیل اخراج در بازی برگشت با یوونتوس در مرحله قبل، از دیدار رفت با چلسی محروم است.