بیوگرافی و زندگینامه کریم بنزما|عکسهای جذاب کریم بنزما

کریم بنزما به عربی:کریم بن زیمةو به فرانسوی: Karim Benzema متولد ۱۹ دسامبر ۱۹۸۷ در لیون فوتبالیست اهل فرانسه و از یک خانواده خیلی مذهبی اهل سنت است.

والدین او الجزائری‌اند.

کریم بنزما (۱۹ دسامبر ۱۹۸۷) اصلیتی مانند زیدان دارد. هر دوی آنها در منطقهٔ کابیلیای الجزایر ریشه دارند. متولد ۱۹دسامبر سال۱۹۸۷ میلادی در رونه آلوز در شهر لیون. در واقع او هم مثل اکثر بازیکنان فرانسوی اصلیت آفریقایی دارد. او الجزایری الاصل است.

شدیداً علاقه دارد که شماره۱۰هر تیم را بپوشد. خیلی کم پیدا می‌شود که بازیکنی را به زین الدین زیدان نسبت دهند اما با ظهور او اکثراً او را زیزو(لقب زیدان) جدید لقب گذاشتند.

کریم بنزما مهاجم مسلمان و فرانسوی اکنون الاتحاد عربستان به مانند سال های گذشته روزه می گیرد.

عکسی از کریم بنزما در حال افطار را مشاده می کنید که نشان می دهد مسلمان است.

کریم بنزما مسلمان است

بیوگرافی کریم بنزما 

کریم بنزما در ۱۹ دسامبر ۱۹۸۷ در لیون فرانسه بدنیا آمد که وی در حال حاضر 33 ساله است.او فوتبالیست اهل فرانسه است و والدین او اصالتاً الجزایری هستند.

بنزما فوتبال حرفه‌ای خود را از باشگاه المپیک لیون آغاز کرد و در سال ۲۰۰۴ میلادی وارد ترکیب تیم بزرگسالان این باشگاه شد و پس از ۵ سال بازی برای این تیم، در فصل ۲۰۰۹-۱۰ به باشگاه رئال مادرید پیوست.

بیوگرافی کریم بنزما

مبلغ انتقال قرارداد او از لیون به رئال ۳۵ میلیون یورو اعلام شد که با توجه به نحوه بازی او و عملکرد مثبتش این قرارداد به تا سقف ۴۱ میلیون یورو نیز افزایش می‌یافت. قرارداد او در سالی وارد باشگاه رئال شد که ستارگانی همچون کریستیانو رونالدو و کاکا نیز در آن سال با این باشگاه مادریدی قرارداد بستند.

بنزما در رئال مادرید

نخستین بازی بنزما برای رئال مادرید یک بازی دوستانه در برابر تیم شامروک روورز جمهوری ایرلند در شهر دوبلین بود که در نیمه دوم وارد بازی شد و تک گل این بازی را نیز در دقیقه ۸۷ به ثمر رساند.

کریم بنزما در ۱۰ دسامبر ۲۰۱۱ میلادی، سریع‌ترین گل تاریخ بازی ال کلاسیکو را در ثانیه ۲۱ به ثمر رساند.

کریم بنزما در رئال مادرید

کریم بنزما در الاتحاد عربستان

کریم بنزما در مراسم معرفی رسمی خود به هواداران الاتحاد و در حضور 60 هزار تماشاگر، از اهدافش برای قهرمانی سخن گفت.

مراسم معرفی کریم بنزما، خرید جدید الاتحاد در ورزشگاه خانگی این تیم در شهر جده برگزار شد. جایی که فوق ستاره فرانسوی از اهدافش برای قهرمانی با تیم سعودی در مسابقات پیش رو خبر داد. 

از ساعت‌ها قبل از شروع مراسم، هواداران الاتحاد در استادیوم الجوهرة حضور پیدا کردند و در دقایق نزدیک به آغاز مراسم، سکوهای ورزشگاه خانگی الاتحاد در شهر جده پر شد و همه چیز برای حضور بنزما روی صحنه آماده بود. 

در لحظه حضور ستاره فرانسوی در دهانه ورودی ورزشگاه، تمام نورافکن‌های ورزشگاه خاموش شدند و بنزما در میان تشویق و رقص نور هواداران به سمت جایگاه رفت. 60 هزار هوادار این تیم در ورزشگاه حاضر شدند تا مراسم معارفه خرید بزرگ خود را مشاهده کنند. 

عکس کریم بنزما در الاتحاد

پس از حضور بنزما در محل تعیین شده، او جایزه بالن دُر یا مرد سال فوتبال جهان را از دست انمار الحائلی دریافت کرد و در میان تشویق شدید هواداران الاتحاد، آن را بالای سر برد. 

بنزما که با پیراهن شماره 9 الاتحاد در مراسم معارفه حضور پیدا کرده بود، در صحبت‌های کوتاهی اعلام کرد که از حضور در تیم جدید خود خوشحال است و آرزو کرد که با الاتحاد، عناوین زیادی را به دست آورده و باعث خوشحالی اوست که در میان بهترین هواداران حاضر است. 

بنزما گفت: درود بر شما. امیدوارم تا جایی که می‌توانیم، الاتحاد را پیش ببریم. من الاتحاد را انتخاب کردم چون تیم بزرگی است، تیم قهرمانی است و به خاطر اینکه هواداران فوق‌العاده‌ای دارد. من تمام تلاشم را برای دستیابی به دستاوردها و قهرمانی‌ها انجام خواهم داد. 

او سپس به سمت هواداران رفت و سپس توپ‌هایی که در نقاط مختلف ورزشگاه تعبیه شده بود را امضا کرد و آنها را به سمت طرفداران الاتحاد شوت کرد. در لحظه‌ای که بنزما شال گردن تیم جدید خود را از زمین برداشت و به دور گردن انداخت، با تشویق شدید هواداران مواجه شد. 

بنزما در ادامه به تمامی جایگاه‌های هواداران رفت و به ابراز احساسات آنها پاسخ داد. ستاره فرانسوی الاتحاد در ادامه با در دست داشتن تلفن همراه، به گرفتن ویدیوی سلفی با طرفداران حاضر در ورزشگاه مشغول شد. 

در ادامه و پیش از آنکه بنزما ورزشگاه را ترک کند، در صحبت‌های دیگری اظهار داشت: از شما بابت حضور در اینجا تشکر می‌کنم. بی‌صبرانه منتظر شروع دوباره گلزنی در اینجا (اشاره به زمین استادیوم الجوهرة) هستم تا شما را خوشحال کنم. 

برخلاف مراسم معارفه کریستیانو رونالدو در النصر، معرفی بنزما به هواداران الاتحاد زمان بسیار کمتری برد و ستاره فرانسوی پس از صحبت‌های کوتاه و پاسخ به ابراز احساسات هواداران، راهی رختکن شد و هواداران نیز بلافاصله ورزشگاه را ترک کردند.

بنزما همچنین در کنفرانس خبری که پیش از این مراسم گرفته شد، اظهار داشت: احساس فوق‌العاده‌ای است، خوشحالم که به این باشگاه افسانه‌ای پیوستم، مطمئناً این یک چالش جدید و زندگی تازه‌ای برای من است. من برای شروع تمرین هیجان‌زده هستم. او ادامه داد: الاتحاد را انتخاب کردم چرا که یکی از بهترین باشگاه‌های کشور عربستان است و این باشگاه هواداران پرشوری دارد و عناوین زیادی هم دارد. برای این به عربستان آمدم چون من مسلمانم و عربستان هم یک کشور مسلمان است. همیشه دوست داشتم اینجا زندگی کنم. 

بنزما عنوان کرد: این انتقال به من این فرصت را می‌دهد تا زندگی جدیدی داشته باشم و به زبان عربی مسلط شوم. خوش شانس هستم که در عربستان هستم، مکه خیلی به ما نزدیک است، برای منی که مسلمانم این خیلی موضوع مهمی است. 

وی ادامه داد: من برای مادرید بازی کردم و عناوین متعددی را به دست آوردم. افتخار می‌کنم که توانستم برای مادرید بازی کنم و به این ترتیب دوران حرفه‌ای‌ام را در آنجا به پایان برسانم. او تائید کرد: آنچه برای تیم جدیدم آرزو دارم و می‌توانم اضافه کنم، تجربه فوتبالی‌ام است و از همه مهم‌تر امکان کسب عناوین است چرا که من عاشق کسب قهرمانی هستم. 

ستاره فرانسوی الاتحاد همچنین گفت: فصل جدیدی برای من است و می‌خواهم با وجود پیشرو بودن در پیشرفت باشگاه، به جایگاهی بالاتر از جایگاهی که الان دارد، کمک کنم. واقعاً دوست دارم در پیشرفت باشگاه کمک کنم چون باشگاهی است که اشتیاق زیادی به قرار گرفتن در اوج دارد. 

وی ادامه داد: اینجا یک ورزشگاه استثنایی است و همانطور که گفتم و تکرار می‌کنم، شور و اشتیاق زیادی وجود دارد، که هواداران از همه مهم‌تر هستند و به عنوان یک بازیکن، این اشتیاق به ما انگیزه می‌دهد تا بهترین خودمان را در زمین نشان دهیم. 

بنزما به صحبت درباره ستاره پرتغالی یعنی کریستیانو رونالدو پرداخت و گفت: کریستیانو رونالدو اینجاست و او دوست من است. دیدن او در عربستان سعودی فوق‌العاده است. حضور او در اینجا، نشان دهنده مسیر و پیشرفت عربستان سعودی است و این موضوع در سطح بین‌المللی نیز مورد توجه قرار گرفته است. 

او در پایان خاطرنشان کرد: کسب عناوین بسیار مهم است و بردن آن سخت است اما غیرممکن نیست. در همه موارد، ما هر کاری از دستمان بر بیاید انجام می‌دهیم و دوست دارم به خاطر باشگاه و هواداران به عناوین مختلف برسم. با جاه‌طلبی، رقابت و استعداد می‌توانیم پیروز شویم، حتی اگر سخت باشد.

افتخارات کریم بنزما

لیون

لیگ ۱ (۴ قهرمانی): ۲۰۰۴-۰۵، ۲۰۰۵-۰۶، ۲۰۰۶-۰۷، ۲۰۰۷-۰۸

جام حذفی (۱ قهرمانی): ۲۰۰۷-۰۸

سوپر جام فوتبال فرانسه (۲ قهرمانی): ۲۰۰۶، ۲۰۰۷

رئال مادرید

لالیگا (۱ قهرمانی): ۲۰۱۱-۱۲

کوپا دل ری (۲ قهرمانی): ۲۰۱۰-۱۱، ۲۰۱۳-۱۴

سوپر جام (۱ قهرمانی): ۲۰۱۲

لیگ قهرمانان اروپا (۲قهرمانی): ۲۰۱۳-۱۴(۲۰۱۵_۱۶(

سوپر جام اروپا (۱ قهرمانی): ۲۰۱۴

جام باشگاه‌های جهان( ۲ قهرمانی): ۲۰۱۴

بین‌المللی

جام ملت‌های اروپا زیر ۱۷ سال (۱ قهرمانی): ۲۰۰۴

شخصی

آقای گل لیگ ۱ فرانسه: ۲۰۰۷-۰۸

جایزه براوو :۲۰۰۸

بهترین بازیکن لیگ ۱ فرانسه: ۲۰۰۷-۰۸

بهترین بازیکن سال فرانسه :۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۴

ماجرای زندان کریم بنزما

 بالاخره بعد از ۶ سال کش و قوس، دادگاه ورسای فرانسه حکم نهایی درباره پرونده کریم بنزما و متیو ولبوئنا را صادر کرد. در این پرونده که کریم بنزما متهم به همکاری با افرادی شده بود که قصد اخاذی از ولبوئنا را داشتند، نهایتا مهاجم رئال مادرید به یک سال حبس تعلیقی و البته پرداخت ۷۵ هزار یورو جریمه نقدی محکوم شد. با این حال، قبل از واکنش وکلای کریم بنزما، بهتر است به طور مختصر داستان پیش آمده و جنجالی‌ای که ۶ سال فضای فوتبال فرانسه را تحت تاثیر قرار داده مرور شود.

ماجرای یک ویدیوی جنسی از کریم بنزما

موضوع مربوط به سال ۲۰۱۵ است؛ آن زمان کریم بنزما و متیو ولبوئنا هر دو در تیم ملی فرانسه بازی می‌کردند که خبری در رسانه‌های فرانسه منتشر شد مبنی بر اینکه ویدیویی از متیو ولبوئنا پیدا شده که در آن ارتباط غیراخلاقی‌اش به تصویر کشیده شده است. این موضوع البته بعد از شکایت ولبوئنا به پلیس فرانسه مطرح و عنوان شد که این بازیکن به دلیل تهدید به اخاذی به پلیس فرانسه مراجعه کرده و شکایت کرده که عده‌ای با مطرح کردن در اختیار داشتن فیلمی غیراخلاقی سعی در اخاذی کردن از او دارند.

اگرچه آن زمان جزئیات زیادی درباره این پرونده بحث برانگیز به رسانه‌ها درز نکرد، ولی وقتی پلیس فرانسه سراغ کریم بنزما، مهاجم تیم ملی فرانسه و هم‌تیمی ولبئونا در اردوی تیم ملی رفت، شرایط کاملا دگرگون شد و رفته‌رفته جزئیات زیادی از این ویدیوی جنجالی منتشر شد. در آن زمان متیو ولبئونا به پلیس فرانسه گفته بود که کریم بنزما با آن‌هایی که قصد اخاذی کردن از او را داشته‌اند در ارتباط است و آن‌ها را می‌شناسد. بنزما، اما این موضوع را در حضور پلیس تکذیب کرد و گفت که ولبوئنا ماجرا را درست شرح نداده است.

داستان، اما از این قرار بود که یکی از دوستان کودکی کریم بنزما به اسم کریم زناتی به سراغ مهاجم تیم ملی فرانسه می‌رود و به او می‌گوید عده‌ای از آشنایانش گفته‌اند فیلمی از ولبوئنا در اختیار دارند که قرار است به زودی آن را منتشر کنند. زناتی به بنزما پیشنهاد می‌دهند که می‌تواند جلوی انتشار این فیلم را بگیرد به شرط اینکه ولبوئنا حاضر شود مبلغی را بپردازد. بنزما در اردوی تیم ملی به سراغ ولبوئنا می‌رود و به او می‌گوید دوستی دارد که می‌تواند این مشکل را بدون سروصدا حل و فصل کند. بنزما به ولبوئنا پیشنهاد می‌دهد به دیدن این دوستش برود و ماجرا را با هم فیصله دهند. اینجا همان موضوع محل بحث است؛ ولبئونا مدعی شده از سوی کریم بنزما تحت فشار قرار گرفته که با افرادی که قصد اخاذی کردن از او داشته‌اند همکاری کند. بنزما، اما مدعی است که چنین چیزی اصلا صحت ندارد و فقط تلاش کرده به عنوان یک دوست، به هم‌تیمی‌اش کمک کند.

قصد و نیت کریم بنزما در این پرونده، سوژه اصلی این داستان ۶ ساله است که قاضی دادگاه برای رسیدن به رای نهایی نیاز به سند و مدرک بیشتری داشته است.

رفقای کریم بنزما

در این میان مساله‌ای که دادگاه روی آن دست گذاشته و نقش کریم بنزما را پررنگ کرده، این است که مهاجم رئال مادرید درباره افرادی که قصد اخاذی داشته‌اند تمام واقعیات را نگفته است. به عنوان مثال از ارتباطش با مصطفی زوائویی در این پرونده چیز زیادی نگفته که مشخص شده ارتباط بیشتری در این پرونده با یکدیگر داشته‌اند. در پرونده کریم بنزما و متیو ولبوئنا که نهایتا منجر به جدایی هر دو نفر از تیم ملی فرانسه برای زمان طولانی مدت شد، پای ۴ نفر دیگر هم در میان است. این ۴ نفر همان‌هایی هستند که از سوی دادگاه به عنوان متهمان اصلی معرفی شده است. اتفاقا یکی از آن افراد همین کریم زناتی است که بنزما او را به عنوان دوست دوران کودکی‌اش معرفی کرده است. به غیر از کریم بنزما، دو متهم اصلی این پرونده اکسل آگنو و مصطفی زوائوی هستند که به ترتیب به ۲ سال و ۲ سال و ۶ ماه حبس قطعی محکوم شده اند. البته که هنوز دو نفر دیگر هم هستند؛ کریم زناتی به ۱۵ ماه حبس قطعی و یونس اوئاس هم به ۱۸ ماه حبس تعلیقی محکوم شده‌اند. کریم زناتی و مصطفی زوائویی همان دو نفری هستند که عنوان شده در این پرونده از کریم بنزما استفاده کرده اند تا از ولبوئنا اخاذی کنند.

اعتراض وکلای کریم بنزما

از قریب به یک ماه پیش مشخص بود که پای کریم بنزما به صورت قطعی در این پرونده گیر است و او قرار است محکوم شود. همان زمان رسانه‌های فرانسوی از این نوشتند که بنزما احتمالا به ۱۰ ماه حبس تعلیقی و البته ۷۵ هزاریورو جریمه محکوم شود. حالا که رای صادر شده همه چیزش مطابق با انتظار است به غیر از اینکه حبس تعلیقی بنزما از ۱۰ ماه به یک سال تبدیل شده است. این موردی است که البته وکلای کریم بنزما بعد از رای نهایی به آن اعتراض کرده و گفته‌اند که انصاف در حق موکلشان رعایت نشده است. به عقیده آن‌ها کریم بنزما فقط به هم‌تیمی‌اش خبر داده و هیچ فشاری به او برای پرداخت پول وارد نکرده است. وکیل بنزما از این گفته که حتی موکلش به ولبوئنا نگفته که اگر پولی ندهد، ویدیو منتشر می‌شود. وکلای بنزما گفته‌اند به رای صادره اعتراض دارند و باید وجهه موکلشان در این پرونده بیشتر مدنظر قرار بگیرد.

وضعیت بنزما در تیم ملی فرانسه

کریم بنزما به دلیل همین پرونده چندین سال را از تیم ملی فرانسه دور ماند. این مهاجم ۳۳ ساله، اما به تازگی به تیم ملی فرانسه دعوت شده و حالا یکی از مهره‌های ارزشمند دیدیه دشان در پیشانی خط حمله «آبی ها» است. با این وجود، اما این سوال مطرح می‌شود که آیا حکم حبس تعلیقی بنزما، روی سرنوشتش برای بازی کردن در تیم ملی فرانسه تاثیر می‌گذارد یا خیر؟ نوئل لوگرت، رئیس فدارسیون فوتبال فرانسه، ۴ روز پیش و همان زمان که شایعه حبس تعلیقی کریم بنزما در رسانه‌ها مطرح شده بود، در پاسخ به همین سوال به «لو پاریزین» گفت: «رای دادگاه هیچ تاثیری روی حضور کریم بنزما در تیم ملی فرانسه نخواهد داشت. حتی اگر او حبس تعلیقی هم بگیرد باز مشکلی برای بازی‌اش در تیم ملی فرانسه نخواهد بود. هرچند که رای نهایی برای انتخاب بازیکنان را سرمربی تیم ملی می‌دهد، ولی از این نظر هیچ مشکلی کریم بنزما را تهدید نخواهد کرد».

کریم بنزما چند بار توپ طلا گرفت؟

کریم بنزما، ستاره فرانسوی برای اولین بار در دوران حرفه ای خود برنده جایزه توپ طلا شد اما او اولین بازیکن اهل فرانسه نبوده است که جایزه توپ طلا را به دست می آورد چرا که پیش از او بازیکنان دیگر هم از فرانسه برنده توپ طلا شده اند.

 کریم بنزما پنجمین بازیکن اهل فرانسه است که برنده توپ طلا می شود. پیش از او ریموند کوپا، پاپین، میشل پلاتینی و زین الدین زیدان از فرانسه برنده جایزه توپ طلا شده بودند.

زیدان در سال 1998 برنده جایزه توپ طلا شده بود و آخرین بازیکن فرانسوی بود که این جایزه را به دست می آورد. اکنون کریم بنزما طلسم توپ طلا نبردن فرانسوی ها را شکسته است و بعد از زیدان موفق شده جایزه توپ طلا را به دست بیاورد.

رئال مادرید هم پس از لوکا مودریچ که در سال 2018 موفق شد جایزه توپ طلا را به دست بیاورد، دیگر بازیکنی نداشت که برنده توپ طلا شود و اکنون پس از چهار سال، کریم بنزما توپ طلای 2022 را به دست آورده است.

از میان بازیکنان فرانسوی، به نظر می رسد کیلیان امباپه شانس خوبی دارد تا در سال های آینده تبدیل به یکی دیگر از فرانسوی هایی شود که توپ طلا را به دست می آورد.

حجم ویدیو: 2.22M | مدت زمان ویدیو: 00:00:30