چرا اسکوچیچ رامین رضاییان را به تیم ملی دعوت نکرد؟

در اردوهای گذشته تیم ملی فوتبال ایران چه در دوران کی‌روش، ویلموتس و اسکوچیچ بازیکنان زیادی در سمت راست خط دفاعی تیم ملی آزمایش شده‌اند؛ تغییرات پرشمار و انتخاب چند بازیکن که باعث شد تا انتقاداتی علیه کادرفنی مطرح شود.

به ویژه در چند اردوی گذشته با حضور دراگان اسکوچیچ که بازیکنانی مثل مهدی شیری، مجتبی نجاریان و جعفر سلمانی در این پست دعوت شده‌اند و از سوی دیگر بازیکنانی چون وریا غفوری و رامین رضاییان جایی در فهرست تیم ملی نداشتند.

آن‌هم در شرایطی که مهره فیکس تیم ملی از نظر دراگان اسکوچیچ، صادق محرمی است که در تیم دیناموزاگرب بازی می‌کند و در اردوی گذشته تیم ملی به دلیل  مصدومیت نتوانسته حاضر شود.

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شب گذشته در برنامه «فوتبال برتر» در واکنش به انتخاب دفاع راست تیم ملی از بین وریا غفوری و رامین رضاییان بدون آن‌که اسم بازیکنی را مطرح کند، گفت: من توضیح داده‌ام، من به دنبال یک دفاع راست هستم؛ دفاع راستی که بتواند در زمین بازی گل بزند، البته که خیلی خوب است و من خوشحال می‌شوم یک دفاع راست گل بزند اما وظیفه دفاع راست چیز دیگری است.

وی افزود: یا هم این اتفاق می‌افتد که دفاع راست 20 تا 30 متر با دفاع وسط‌ها فاصله دارد و متوجه این فاصله نیست، خیلی وقت‌ها در بحث انتقال از حمله به دفاع خیلی وقت‌ها دفاع راست‌ها توپ را که از دست می‌دهند، بر نمی‌گردند؛ وقتی توپ‌های قطری از سمت مقابل می‌آید بازیکنان کناری‌مان نمی‌روند تیرک دروازه را بگیرند و این مشکلاتی است که وجود دارد.

اسکوچیچ در ادامه توضیحات خود گفت:  احترام کامل من برای تمام بازیکنان است، انتخاب اول برای دفاع راست بازیکنی است که در دفاع شرکت کند؛ اگر در حمله هم شرکت کند، موفق و خوب باشد اما اگر در میانه راه سردرگم باشد و نه در دفاع خوب باشد و نه در حمله، خوب نیست.