ضعف بزرگی که تیم پرسپولیس در آسیا دارد

اسماعیل حلالی  پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره باخت سرخپوشان برابر تیم الوحده امارات در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: انگیزه بازیکنان تیم پرسپولیس به خاطر پیروزی‌های قبلی خود در این بازی کم بود، اما حریف اماراتی با تمام توان خود  در زمین مسابقه حضور یافت و به برد این بازی نیاز مبرمی داشت که به هدف خود دست یافت.

او ادامه داد: انگیزه، تمرکز و دقت بازیکنان پرسپولیس در بازی با الوحده کم بود و آن‌ها بعد از دریافت گل با استرس بالا  بازی می‌کردند. همچنین هر کدام از بازیکنان دوست داشتند که خودشان گل بزنند و همین موضوع باعث شد که موقعیت‌ها را به راحتی از دست بدهند.

باخت به الوحده در ادامه مسیر به پرسپولیس کمک می‌کند 

حلالی بیان کرد:  تیم پرسپولیس مالکیت بازی را در اختیار داشت، اما تیم الوحده فضا‌ها را بسته بود و این تیم در ضد حملات هم برای زدن گل دوم تلاش نمی‌کرد و بازیکنان این تیم  وقت بازی را تلف می‌کردند. به هر حال سرخپوشان موقعیت‌های زیادی برای گلزنی داشتند و چند بار توپ  با بدشانسی به تیرک خورد و وارد دروازه حریف اماراتی نشد. همچنین در روزی که پرسپولیسی‌ها تمرکز، انگیزه و دقت لازم را نداشتند، نتیجه بازی را واگذار کردند. به نظرم برخی از شکست‌ها شیرین است و  این باخت در ادامه مسیر می‌تواند به پرسپولیس کمک کند.

پرسپولیس در استفاده از موقعیت‌ها ضعف دارد 

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه سرخپوشان موقعیت‌های زیاد گلزنی را از دست می‌دهند، گفت: تیم پرسپولیس چند سال است که مشکل گلزنی دارد و اکثر بازی‌های خود را با یک گل پیروز می‌شود و به تیم‌های ضعیف‌تر از خودش می‌تواند گل‌های زیادی بزند. سرخپوشان در استفاده از موقعیت‌های گلزنی ضعف دارند. در بازی‌های قبلی از طریق ضربات ایستگاهی و شروع مجدد‌ها گل می‌خوردیم، اما این اولین بار بود که  در جریان بازی برابر الوحده  گل دریافت کردیم.

او افزود: هیچ تیمی در آسیا  مثل پرسپولیس ۱۲ امتیاز ندارد و اگر این تیم بازی آخر خود برابر الریان را پیروز شود با بالاترین امتیاز به مرحله بعد صعود می‌کند. البته اعضای کادر فنی باید با بازیکنان صحبت کنند تا انگیزه شان را از دست ندهند.

حلالی بیان کرد: شنیده می‌شود که پرسپولیس برابر الوحده باخت تا به فلان تیم برخورد نکند، اما تیمی که برای قهرمانی می‌جنگد نباید برایش اهمیت داشته باشد که حریف بعدی اش چه تیمی است.

او درباره احتمال برگزاری دربی سرخابی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا گفت: شاید تیم‌های استقلال و پرسپولیس با هم رو به رو شوند و برگزاری دربی سرخابی‌ها به زیبایی فوتبال آسیا می‌افزاید.

حضور در آسیا تجربه خوبی برای فولاد بود 

حلالی درباره حذف فولاد از لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: به نظرم حضور در آسیا  تجربه خوبی برای  فولاد است و در آینده می‌توانند از آن استفاده کنند.

پیشکسوت فوتبال درباره تساوی تراکتور برابر تیم پاختاکور گفت: تیم تراکتور باید در دیدار پایانی خود با تمام توان حضور یابد تا برابر شارجه پیروز شود و با کسب ۸ امتیاز به عنوان تیم دوم به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. البته خیلی بعید است که این اتفاق رخ بدهد.

فوتبال ایران بالاتر از آسیا است 

او درباره عملکرد نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا گفت: هر ۴ نماینده کشورمان در آسیا از لحاظ فنی عملکرد فوق العاده‌ای داشتند و با نتایجی که کسب کردند به‌ای اف سی نشان دادند که سهمیه فوتبال ایران باید در آسیا بیشتر از این باشد. من سهمیه ۲+۲ فوتبال کشورمان در آسیا را قبول ندارم، چون فوتبال‌مان به غیر از امکانات،  بالاتر از آسیا است.

حلالی درباره اینکه کدام یک از تیم‌های ایرانی به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کنند، خاظر نشان کرد: تیم پرسپولیس که به مرحله بعد آسیا  صعود کرده، به طور حتم تیم استقلال هم در ادامه مسابقات صعودش قطعی می‌شود. امیدوارم تراکتور هم بازی پایانی خود را پیروز شود تا ۳ نماینده در مرحله بعدی آسیا داشته باشیم.