واکنش سازمان لیگ به درخواست پرسپولیس برای تغییر زمان بازی هایش

سهیل مهدی امروز یکشنبه درباره برنامه بازی‌های استقلال و پرسپولیس در هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال گفت: امکان دارد تغییر در برگزاری یک یا دو بازی را پیش رو داشته باشیم چون برنامه تیم ملی نیز ناگهانی تغییر کرده است.

وی ادامه داد: متأسفانه پس از مخالفت دادگاه عالی ورزش با درخواست ایران در خصوص میزبانی بازی‌های مقدماتی جام جهانی قطر، برنامه‌های تیم ملی زودتر شروع می‌شود و ممکن است که ساعت و تاریخ بازی‌ها ما یک یا دو روز جابه‌جا شود و فشردگی مسابقات بیشتر شود.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در گفتگو با رادیو تهران درباره تاریخ دقیق پایان رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر تاکید کرد: تاریخ پایان لیگ را از مدت‌ها پیش مشخص کردیم. متمرکز شدن مسابقات AFC و فیفا پیش آمد که باعث تغییر شد. دیروز قرارمان بر این بود حداکثر اول یا دوم مرداد لیگ برتر و تا نیمه مرداد جام حذفی را به اتمام برسانیم اما با تغییرات برنامه تیم ملی ممکن است این کار با یکی دو هفته تأخیر انجام شود. اگر تیم‌ها با موفقیت به ایران بر می‌گردند باید به ما هم در برگزاری منظم بازی‌ها کمک کنند.

او درباره درخواست پرسپولیس برای تغییر زمان بازی‌هایش گفت: شرایط همه را می‌بینیم و برنامه‌ریزی مسابقات برای ۱۶ باشگاه است و بعد از یک تورنمنت برنامه را برای یک تیم عوض نمی‌کنیم. مگر اینکه مثل برنامه تیم ملی تغییری پیش بیاید، تغییراتی داشته باشیم، ما برای همه کار می‌کنیم نه برای پرسپولیس و یک تیم خاص اما تلاش می‌کنیم که طوری برنامه‌ریزی کنیم که تیم‌ها حداقل آسیب را ببینند.

سهیل مهدی در خصوص ترتیب مسابقات فصل جاری یادآور شد: ترتیب مسابقات به همان صورت است ولی با توجه به تغییر برنامه تیم ملی ممکن است یکی دو روز جابه‌جایی داشته باشیم. ما قصد داشتیم تا قبل از اردوی تیم ملی تا هفته ۲۲ و ۲۳ مسابقات را برگزار کنیم ولی الان ممکن است تغییراتی داشته باشیم.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان و مسائل مربوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای این تیم‌ها تاکید کرد: ما دیدیم که در خلال مسابقات گزارشگران تلویزیونی از کار خوب AFC صحبت کردند و اینکه غیر از سرمربی تمام اعضای کادر فنی ماسک می‌زنند، این ابلاغیه‌ای است که ما یک سال و نیم پیش به تیم‌ها دادیم و پروتکل‌ها را اعلام کردیم.

او درباره قرنطینه پرسپولیس تصریح کرد: بحث رعایت قرنطینه و ضدعفونی کردن رختکن‌ها و … این درخواست‌ها را داشته‌ایم ولی وقتی AFC انجام می‌دهد تمام رسانه‌ها به آن می‌پردازند ولی کار ما ساده‌انگاری می‌شود. واقعیت این است که انتظار داریم کار ما هم دیده شود. اگر ما لیگ را در سال گذشته با تمام سختی‌هایش برگزار نمی‌کردیم، تیم‌های ما در این تورنمنت فشرده نمی‌توانستند موفق باشند و نتیجه برگزاری منظم و فشرده در سال گذشته این بود که تیم‌های با کادر و بازیکنان ایرانی بهترین نتیجه را گرفتند. انتظار داریم این کارهایمان هم دیده شود.

مهدی در پاسخ به این سوال که برنامه مسابقات هفته ۲۳ تا ۲۶ را چه زمانی اعلام می‌کنند؟ گفت: ما در حال حاضر ۱۴ هفته معوقه داریم اگر بتوانیم برنامه این مسابقات را تکمیل کنیم، بعد از آن می‌توانیم برنامه هفته‌های آینده را اعلام کنیم.