نقطه ضعف سپاهان مقابل پرسپولیس چیست؟

ضیا عربشاهی  پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره بازی سرخپوشان برابر تیم سپاهان اظهار کرد: این بازی مهم و ۶ امتیازی  است و حساسیت بالایی دارد. تیم سپاهان یکی از تیم‌های خوب لیگ برتر فوتبال است و به جرات می‌توانم بگویم یک باشگاه حرفه‌ای به تمام معنا محسوب می‌شود. علاوه بر این، باشگاه سپاهان زیرساخت‌های قوی و مدیر توانمندی دارد.  

او افزود: همچنین تیم پرسپولیس  از عمق دفاع سپاهان می‌تواند به نتیجه برسد، چون تمام پست‌های این تیم اصفهانی  خوب هستند، اما در عمق دفاع مشکل دارند. ناگفته نماند که تیم سپاهان هم برنامه برای این بازی دارد و هدفش این است که این بازی ۶ امتیازی را برنده شود و خودش را در کورس قهرمانی نگه دارد. امیدوارم یک بازی خوب و قابل قبول هر ۲ تیم انجام بدهند و دل هواداران خود را شاد کنند.

 حضور سپاهان در صدر جدول بیخودی نیست 

پیشکسوت پرسپولیس گفت: یحیی گل محمدی باید با ترکیب خوبی تیمش را وارد زمین مسابقه کند، چون همه مهره‌های سپاهان خوب هستند و نتایج خوبی تاکنون گرفته اند و در صدر جدول قرار دارند. بازیکنان پرسپولیس باید از کار‌های انفرادی دور شوند و کارتیمی و مالکیت توپ را سرلوحه خود قرار بدهند و با حوصله بازی کنند تا بتوانند به گل برسند. البته هر ۲ تیم نحوه بازی یکدیگر را آنالیز کردند و آن‌ها نقاط ضعف و قوتی دارند. به طور کلی سپاهان تیم خوبی است و بیخودی در صدر جدول نیست و  این تیم اصفهانی توانمندی بالایی دارد. همچنین تیم سپاهان کادر مدیریتی قوی، ساختار باشگاهی و تیمی قدرتمندی  دارد.

عربشاهی بیان کرد: به نظرم  عمق دفاع نقطه ضعف تیم سپاهان است. همچنین ۲ مهاجم پرسپولیس باید  نزدیک به هم بازی کرده و یا به قول مطهری در باکس بازی کنند و کناره‌های زمین نروند و داخل ۱۸ قدم حضور داشته باشند و فضا سازی برای یکدیگر کنند. همچنین هافبک‌های چپ و راست در زمان  حمله اضافه شوند در آن صورت پرسپولیس  می‌تواند به هدف خود و کسب ۳ امتیاز این بازی  نزدیک شود. معتقدم پرسپولیس باید  از خط جلو  عمل پرسینگ را انجام بدهد و  اجازه فکر کردن به تیم سپاهان داده نشود تا سرخپوشان در این بازی به موفقیت برسند.

عربشاهی گفت: تیم پرسپولیس از لحاظ مهره‌ای کمبودی ندارد و  چیدمان نفرات مهم است که چطور نفرات در زمین قرار بگیرند و به نحو احسن از آن‌ها بهره برد. امیدوارم نفرات حاضر در بازی بتوانند یک بازی مالکانه و هوشمندانه ارائه بدهند و کار‌های ترکیبی و فضا سازی برای ۲ مهاجم انجام بدهند و خط هافبک توپ‌های لازم را به مهاجمان بدهند تا  آن‌ها بتوانند از موقعیت‌ها  به نحو احسن استفاده کنند.