آذری: اگر بمانم اولویتم حفظ نکونام است

سعید آذری درباره پیروزی یک بر صفر تیم فوتبال فولاد خوزستان مقابل گل‌گهر سیرجان اظهار داشت: با توجه به اینکه سه مسابقه آخر در آسیا را با همه شایستگی‌ها واگذار کرده بودیم این احساس وجود داشت که از لحاظ روحی بچه‌ها بار منفی داشته باشند ولی جواد نکونام و همکارانش تیم را هم از لحاظ روانی و هم از لحاظ بدنی بازسازی کردند و خداراشکر تیم دیشب (شنبه) در شرایط خوبی ظاهر شد. 

فولاد به دنبال اثبات توانمندی‌‌هایش بود

وی با اشاره به اتفاقاتی که بعد از عدم صعود فولاد به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، رخ داد تصریح کرد: درست است که از یک گروه دشوار صعود نکردیم ولی تیم خیلی عالی کار کرد و همه کارشناسان فنی از فولاد به نیکی یاد کردند. برابر گل گهر نیز تیم به دنبال اثبات توانمندی‌هایش بود و خدا را شکر مقابل یک تیم سختکوش موفق به کسب پیروزی شدیم. 

بازی مقابل تیم‌های قلعه‌نویی همیشه سخت است

وی با اشاره به تیم گل‌گهر خاطرنشان کرد: قلعه‌نویی پرافتخارترین مربی ایران است و بازی مقابل تیم‌های او همیشه سخت است، مخصوصاً اینکه مربیان ما زمانی شاگرد قلعه‌نویی بودند و ایشان تفکرات آنها را به خوبی می‌شناسند. گل‌گهر یک تیم توانمند است و مطمئن باشید این تیم از این به بعد پیروزی‌های چشمگیری در لیگ به دست می‌آورد. 

ناهماهنگی‌ها در برنامه‌ریزی مسابقات آدم را ناامید می‌کند

آذری درباره انتقاد جواد نکونام از سازمان لیگ بابت عدم تغییر زمان بازی فولاد - گل‌گهر، گفت: قبلاً نامه زدیم و درخواست کردیم که بازی‌های 4 نماینده آسیایی ایران، در لیگ برتر همزمان باشد. یعنی ما هم باید امشب در کنار پرسپولیس، استقلال و تراکتور بازی می‌کردیم. این ناهماهنگی‌ها برخی اوقات آدم را ناامید می‌کند. حق با نکونام است. ما نامه زدیم که هر 4 تیم آسیایی باهم بازی کنند اما با این درخواست موافقت نشد. هرچه بود، ختم به خیر شد ولی انتظار داشتیم، به ماهم به اندازه سه تیم دیگر اهمیت داده شود.

فقط یک عضو فولاد از عربستان بازنگشته است

وی درباره وضعیت بازگشت کرونایی‌های فولاد در عربستان، یادآور شد: از بین اعضای تیم فولاد فقط احمد ظهیری عضو تدارکات تیم هنوز در عربستان است و سایر بچه‌ها با منفی شدن تست‌هایشان به اهواز بازگشته‌اند. ظهیری امروز دوباره تست داده و در صورت منفی بودن جواب فوراً به کشور برمی‌گردد.

من و نکونام تا آخر فصل قرارداد داریم

آذری درخصوص اینکه گفته می‌شود او و جواد نکونام از فولاد جدا خواهند شد، تصریح کرد: هر دوی ما تا آخر فصل قرارداد داریم و تا روز آخر با قدرت به کارمان ادامه می‌دهیم. تاکنون کسی به ما نگفته که برویم ولی واقعیت این است که در چند ماه گذشته تغییرات مدیریتی زیادی در شرکت فولاد رخ داده است. بعد از آقای علی محمدی که پایه گذار موفقیت‌های فولاد بود و باید دست ایشان را ببوسم، آقای قلعه‌نوی هم برای تیم تلاش زیادی کردند. حالا نیز آقای ابراهیمی مسابقات باشگاه را دنبال می‌کند و نگاه خوبی به ورزش دارد.

عقلانیت حکم می‌کند برای تداوم موفقیت ثبات وجود داشته باشد

وی ادامه داد: ابتدای فصل گفتم که ان‌شاءالله فولاد بازهم پرچمدار فوتبال خوزستان خواهد بود. صنعت نفت و نفت مسجدسلیمان هم خیلی تلاش می‌کنند و فوق‌العاده کار کرده‌اند ولی می‌دانیم که فولاد مسؤلیت سنگین‌تری دارد و از این تیم انتظار می‌رود جایگاه خوبی داشته باشند. مدیران عالی رتبه کارخانه هم روی این موضوع مشرف هستند. عقلانیت حکم می‌کند که برای تداوم موفقیت ثبات وجود داشته باشد.  

دور از ذهن نیست تیم‌های مطرح به دنبال نکونام باشند

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در واکنش به اینکه درباره بحث جدایی خودش و نکونام در پایان فصل شفاف‌تر صحبت کند، اظهار داشت: من که در هفت آسمان یک ستاره هم ندارم ولی بابت آقای نکونام دور از ذهن نیست که با عملکرد دو سال گذشته‌اش تیم‌های مطرح به دنبال او نباشند. همیشه در نیم فصل و پایان فصل بحث‌های جدایی وجود دارد ولی الان نکونام با برنامه پیش می‌رود و تا روز آخر از هیچ تلاشی برای موفقیت فولاد دریغ نخواهد کرد. اجازه بدهید شرایط پیش برود و همه چیز درباره آینده مشخص شود.

در فولاد بمانم اولویتم حفظ نکونام است

آذری عنوان کرد: اگر توفیق باشد و من در فولاد بمانم، قاعدتاً اولویتم حفظ نکونام است، چون ادامه حضور نکونام می‌تواند اثرگذار باشد. او در فولاد نهالی کاشته که در دو سال تبدیل به درخت تنومند شده است. درباره وضعیت خودم نیز باید دوباره بگویم خانواده‌ام از هر چیز برایم مهمتر است. تا آخرین روزی که در فولاد هستم با همه وجود کار می‌کنم و این مدیران عالی رتبه کارخانه هستند که باید با بررسی کارنامه باشگاه در دو سال گذشته تصمیمات بعدی را بگیرند. 

برای موفقیت تیم ملی باید همدل باشیم

آذری در خصوص وضعیت فدراسیون فوتبال و انتقاداتی که به برخی انتخاب‌های عزیزی خادم وارد است، گفت: راجع به فدراسیون صحبتی ندارم. الان نیاز به این است که همه همدل باشیم، چون تیم ملی قرار است وارد اردو شود و بازی‌های مهمی پیش‌رو دارد. در این میان اگر نیازی به کمک ما باشد مثل گذشته در خدمت فوتبال ایران هستیم.