مجلس ودولت مقابل ریخت‌وپاش‌ها درفوتبال سکوت نکنند

به گزارش افکارنیوز ، محمد دادگان در گفتوگو با ايسنا، درباره فصل نقل و انتقالات ليگ ايران و اخباري كه درباره رقمهاي پيشنهادي باشگاههاي دولتي به بازيكنان و مربيان مطرح ميشود، گفت: فوتبال ايران به كدام سمت ميرود؟ مديراني كه در باشگاههاي دولتي هستند براي فوتبال ايران كار ميكنند و يا براي بقاي خودشان؟ چرا وزير ورزش و رييس فدراسيون و نمايندگان مجلس و دولت برابر اين ريخت و پاشها و ولخرجيها سكوت كردهاند. پولي كه در فوتبال خرج ميشود براي مردم است؛ مردمي كه در اين وضعيت اقتصادي از چنين ريخت و پاشهايي دلشان به درد آمده است.

وی افزود: می‌‌خواهم بپرسم خروجی این هزینه‌ها چه بوده است، فوتبال ایران توانسته کدام پدیده را رو کند؟ پولی که مربیان طلب می‌کنند، این روزها به ۷۰۰ ۸۰۰ میلیون تومان رسیده و بازیکنان پیشنهاد یک میلیاردی دریافت کرده‌اند. می‌‌خواهم بپرسم آیا این مدیر برای بقای فوتبال و باشگاهش این خرج‌ها را می‌کند و یا چون می‌خواهد بماند از جیب مردم ولخرجی می‌کند؟ اگر برای باشگاه و فوتبال این کارها را می‌کند، چرا یک تیم پایه درست و حسابی درست نمی‌کند؟

دادگان افزود: واقعا دل مردم به درد آمده که هر ساله پول این ملت با سهل انگاری مسئولان به هدر می‌رود، آن هم در شرایطی که خروجی‌اش‌ هیچ بوده است. مطمئن باشید اگر یک مدیر قرار بود ۱۰ هزار تومان از جیب خودش برای فوتبال خرج کند، هیچ گاه چنین کاری را انجام نمی‌داد. متاسفانه می‌بینیم که این مدیران دولتی مدام به بازیکنان و مربیان وعده می‌دهند که از نهادهای دولتی پول به باشگاه تزریق می‌کنند.

دادگان درباره قانون سقف قرارداد هم گفت: آن‌هایی که درباره سقف قرارداد در سال گذشته و سال‌های گذشته صحبت کرده‌اند، دروغ گفته‌اند. خود آن مسئولان هم می دانند که قانونشان اجرا نشد و شاید بتوان گفت تنها به اندازه انگشتان یک دست بودند کسانی که قانون سقف قرارداد را رعایت کردند، اما متاسفانه در جامعه طوری القا کردند که گویی همه تیم‌ها زیر سقف قرارداد به بازیکنان و مربیان پول داده‌اند. من می‌‌خواهم بپرسم که این فوتبال افسارگسیخته را سال آینده چه کسی می‌تواند مهار کند. چه کسی می‌تواند با این شرایطی که به وجود آمده است و با این پول‌هایی که داده شده فوتبال را مدیریت کند. وقتی یک مربی برای ۱۰ ماه تا ۷۰۰ ۸۰۰ میلیون تومان پول می‌گیرد، با چه مقدار پول راضی می‌شود که به تیم ملی بیاید.

وی افزود: باشگاه‌های سرشناس ما نظیر پرسپولیس، استقلال و سپاهان پول‌هایشان را از کجا می‌آورند؟ تنها رقابت آن‌ها برای بقای خودشان است و من متعجب از دولت و مجلسم که چرا مقابل این هزینه‌ها سکوت کرده‌اند. می‌‌خواهم بپرسم که آیا اگر همین پول در کشورهای دیگر داده می‌شد، آیا باز هم بازیکنانی نظیر علی کریمی، ساموئل یا آندرانیک تیموریان حاضر می‌شدند در ایران بازی کنند؟ حتما پول‌های زیادی به بازیکنان فوتبال در ایران داده می‌شود که حاضرند در فوتبال ایران بازی کنند.

دادگان به وضعیت ورزشکاران المپیکی اشاره کرد و به ایسنا گفت: ما از قهرمانان کشتی، وزنه‌برداری و دوومیدانی در المپیک انتظار کسب مدال داریم اما در فاصله دو ماه تا آغاز این بازی‌ها گلایه این ورزشکاران را می‌شنویم که هنوز به دنبال پاداش‌های خود هستند، آن هم در شرایطی که بازیکنان فوتبال جلوی این ورزشکاران و قهرمانان جهان سالی ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان پول می‌گیرند. درد ورزش ما این تبعیض‌هاست.

رييس سابق فدراسيون فوتبال در ادامه گفت و گو با ايسنا، درباره قانون منع حضور دروازهبانهاي خارجي، گفت: به نظرم آنهايي كه طرفدار حضور دروازهبانهاي خارجي هستند، خيلي به مسايل ملي توجهي ندارند. ميخواهم اين را بدانم وقتي كه يك مدير اصرار ميكند كه دروازهبان خارجي به فوتبال ايران بيايد، به خاطر بقاي خودش اين خواسته را دارد و يا واقعا به فكر فوتبال ايران است. مطمئن باشيد اين مديران تنها به فكر خودشان هستند. در غير اين صورت مگر ما ميتوانيم از دروازهبانهاي خارجي در تيم ملي استفاده كنيم.