اعلام داوران فینال لیگ قهرمانان+عکس

متئو لاهوز، داور اسپانیایی، قضاوت دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا بین دو تیم منچستر سیتی و چلسی را برعهده خواهد داشت.

رفته‌رفته به پایان این فصل از رقابت‌های باشگاهی در فوتبال اروپا نزدیک می‌شویم. اما در این فصل لیگ قهرمانان اروپا تیم های انگلیسی نمایش قدرتمندانه ای داشتند و نهایتاً این چلسی و منچسترسیتی بودند که به فینال چمپیونزلیگ راه یافتند.

قرار است دو تیم منچستر سیتی و لیورپول در تاریخ 29 می یعنی 17 روز دیگر به مصاف یکدیگر بروند؛ جدال حساسی که در آن منچستر سیتی به دنبال فتح اولین جام لیگ قهرمانان خود با پپ گواردیولا خواهد بود و در سمت مقابل چلسی می خواهد با سرمربی موفق خود یعنی توماس توخل برای دومین بار این جام را برای باشگاه به ارمغان بیاورد.

در همین راستا دقایقی پیش یوفا به شکل رسمی از داور بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا رونمایی کرد. بر این اساس متئو لاهوز، داور سرشناس اسپانیایی، قضاوت این مسابقه حساس را برعهده خواهد داشت. لاهوز در این فصل قضاوت های مهمی چه در لالیگا و چه در لیگ قهرمانان انجام داده است که از جمله آن می‌توان به دیدار رفت بین دو تیم بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن نیز اشاره کرد.

اما نکته جالب درباره انتخاب لاهوز به عنوان داور فینال لیگ قهرمانان اروپا به چالش چند فصل پیش او و پپ گواردیولا، سرمربی حال حاضر منچسترسیتی بازمی‌گردد؛ جایی که در جریان بازی سیتی و لیورپول در فصل 18-2017 لیگ قهرمانان یک درگیری لفظی بین این دو نفر شکل گرفت و نهایتاً منجر شد تا لاهوز هم وطن خود را اخراج کند. حالا تقابل دوباره این دو نیز می تواند یکی دیگر از جذابیت های فینال لیگ قهرمانان باشد.

همچنین بر اساس اعلام یوفا کلمنت تورپین، داور فرانسوی، دیدار فینال رقابت‌های لیگ اروپا بین دو تیم منچستر یونایتد ویارئال قضاوت خواهد کرد.

داور فینال لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا