ابهامات استقلال برای بازی دربی 95/ ترکیب احتمالی استقلال در دربی

دربی برای استقلال ، آخرین فرصتی است که وجود دارد تا شانس های قهرمانی باشد و سرنوشت همچنان در دستان این تیم باقی بماند. بنابراین برای مجیدی، بردن دربی برگشت می تواند یک سورپرایز تمام عیار باشد و جایگاهش را محکم تر از همیشه کند. 

استقلال اما برای بازی ای که 48 ساعت دیگر برگزار می شود، ابهام های زیادی دارد؛ از قلب خط دفاع تا پیشانی خط حمله و در تمامی خطوط زمین. 

اگر اسماعیلی نباشد

فرشید اسماعیلی به تمرینات برگشته ولی شرایط شماره 8 اصلا آرمانی نیست و نباید توقع اسماعیلی لیگ قهرمانان را داشت. اگر او در ترکیب اصلی نباشد، چه کسی قرار است بازیساز استقلال باشد؟ شماره 8 مصدوم است و آرش رضاوند هم به دلیل محرومیت نمی تواند در این بازی باشد. اگر اسماعیلی نرسد یا نباشد، مجیدی به احتمال فراوان باید مهدی پور را به جای هافبک دفاعی، یک خط جلوتر ببرد. 

مطهری فیکس یا نیمکت نشین؟ 

فرهاد مجیدی، فصل قبل به این نتیجه رسیده بود که ارسلان مطهری بهتر است به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شود و درست هم فکر می کرد. مطهری دربی اما بازیکن دیگری است؛ بازیکنی که 3 گل در 3 دربی زده و در تنها دربی ای که گل نزده هم زننده پنالتی پایانی و صعود استقلال به فینال بوده. مجیدی در دربی به مطهری، فیکس بازی می دهد و تیمش را با 3 مهاجم می چیند؟ زوج مطهری و قایدی را می بینیم و خبری از شیخ در ترکیب اصلی نخواهد بود؟ یا مطهری به عنوان ژوکر طلایی وارد زمین می شود؟ 

زوج یزدانی؟ 

سیاوش یزدانی در حال سپری کردن بهترین روزهای حضورش در استقلال است؛ لیدری که باید جور مدافع کناری اش را هم بکشد. چه کسی در دربی، زوج یزدانی در قلب خط دفاع خواهد بود؟ عارف غلامی که به طرز عجیبی و غریبی افت کرده و با یکی، دو اشتباه مرگبار هر بازی را تمام می کند؟ محمد دانشگر تازه برگشته به تمرینات که زمان لازم دارد تا از نظر بدنی به شرایط ایده آل برسد؟ محمدحسین مرادمند که فقط بلد بود زیر توپ بزند ولی در استقلال، همین کار را هم یادش رفته؟ 

یک یا دو هافبک دفاعی 

برابر ذوب آهن و در بیشتر بازیهای این فصل استقلال، ثابت شد مسعود ریگی با وجود همه توانایی هایی که دارد، نمی تواند به عنوان تنها هافبک دفاعی در ترکیب، بار استقلال را به دوش بکشد. شماره 6 به یک مکمل نیاز دارد که فصل قبل، علی کریمی بود و این فصل، آرش رضاوند. مجیدی در دربی بازهم ریسک می کند و تیمش را با یک هافبک دفاعی به زمین می فرستد آنهم برابر پرسپولیسی که ترابی و پهلوان را دارد؟ یا اینکه مهدی پور بازهم در کنار ریگی بازی می کند؟ اگر مهدی پور جانشین اسماعیلی و رضاوند، بازیساز باشد؛ آیا مجیدی، مهری را کنار ریگی روانه زمین می کند؟  

کدام استقلال؟ 

کدام استقلال در دربی روانه زمین می شود؟ تیمی که در 2 بازی ابتدایی فرهاد مجیدی، برنده شد و در هر 2 بازی هم کلین شیت کرد؟ یا تیمی که در 2 بازی اخیر با مجیدی دیده شده و نه تنها برنده نشده که گل هم نزده؟ تیم دور رفت لیگ قهرمانان که خوب گل می زد و بد گل می خورد (11 زده در برابر 6 خورده)؟ یا تیم دور برگشت که خوب دفاع می کرد ولی بد گل می زد (3 زده در برابر 2 خورده)؟ 

تمام؟ 

استقلال همین حالا و در فاصله 9 بازی تا پایان فصل، شانس چندان زیادی برای گرفتن  پرسپولیس  و سپاهان و صدر جدول و قهرمانی ندارد. اما باختن در دربی می تواند به معنای پایان لیگ بیستم و وارد سال نهم شدن حسرت قهرمانی در لیگ برتر باشد. 

ژوکر طلایی 

با فرض حضور اسماعیلی و مطهری در ترکیب اصلی، مجیدی روی نیمکت مهره های خوبی برای تغییر ریتم بازی دارد. گزینه اول او در صورت گره خوردن دربی، به احتمال فراوان آرمان رمضانی است که برابر ذوب آهن، چیزی که از او خواسته شده بود را انجام داد. گزینه بعدی می تواند بابک مرادی باشد که مجیدی، علاقه چندانی به او و بازی اش ندارد. اگر هم استقلال به پاس های رو به عقب نیاز داشته باشد، داریوش شجاعیان گزینه خوبی است. 

ترکیب احتمالی: رشید مظاهری، وریا غفوری، محمدحسین مرادمند (عارف غلامی)، سیاوش یزدانی، محمد نادری، مسعود ریگی، مهدی مهدی پور، فرشید اسماعیلی، ارسلان مطهری (هروویه میلیچ)، مهدی قایدی، شیخ دیاباته