دوست ندارند پنجمین قهرمانی پرسپولیس را ببینند

بهنام طاهرزاده درباره شرایط پرسپولیس پیش از بازی مقابل ذوب‌آهن اظهار داشت: پرسپولیس بعد از بازگشت از مسابقات آسیایی، بازی‌های سنگین و فشرده‌ای را انجام داد و خستگی در ساق بازیکنان دیده می‌شود. شاگردان گل‌محمدی مقابل سپاهان فرصت خوبی داشتند تا سه امتیاز کامل را کسب کنند، ولی متأسفانه در دقایق آخر روی یک اشتباه فرصت پیروزی در اصفهان از بین رفت. در بازی بعدی هم مقابل استقلال، سرخپوشان سه امتیاز درخشانی را به دست آوردند که قطعاً می‌تواند در پایان فصل کمک ویژه‌ای برای قهرمانی کند. 

وی با اشاره به حاشیه‌ها و اتفاقات دو بازی سپاهان و  استقلال  تصریح کرد: متأسفانه در اصفهان اتفاقاتی افتاد که زیبا نبود، اما سؤالی که پیش آمده این است که کمیته انضباطی بر اساس کدام تصویر، فیلم و یا گزارشی سیدجلال حسینی را محروم کرده است. حسینی کاپیتان پرسپولیس است و باید به عنوان بزرگتر و سرگروه تیم وقتی اتفاقی پیش می‌آید و حاشیه‌ای به وجود می‌آید با داور صحبت کند.

پیشکسوت پرسپولیس گفت: در پایان بازی با سپاهان هم هیچ صحنه‌ای وجود نداشت که نشان‌دهنده درگیری سیدجلال با بازیکن حریف و یا شخص دیگری باشد، اما می‌بینیم محرومیتی که برای مدافع سپاهان در نظر گرفتند، کاپیتان پرسپولیس را هم به همان میزان جریمه کردند.

«دوستان در فدراسیون و کمیته انضباطی مشاوران خوبی دارند و می‌دانند که از کجا به پرسپولیس ضربه بزنند.»، بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس با بیان این جمله عنوان کرد: سرخپوشان چهار سال است که پی در پی قهرمان ایران می‌شوند و طبیعی است که هیچکس دوست ندارد دوباره قهرمانی این تیم را ببیند، به خاطر همین به هر روشی دست می‌زنند تا سد راه موفقیت پرسپولیس شوند. از همین رو، نگاه می‌کنند که تیم گل‌محمدی در کدام قسمت دچار ضعف است و از آن ناحیه به تیم ضربه می‌زنند. وقتی می‌بینند کنعانی‌زادگان و سیامک نعمتی مصدوم هستند، می‌آیند سیدجلال حسینی را هم محروم می‌کنند تا پرسپولیس در خط دفاعی با کمبود بازیکن مواجه شود. 

طاهرزاده افزود: گل‌محمدی می‌داند که در سخت‌ترین شرایط هم چگونه از نفراتش استفاده کند. بازیکنان هم می‌دانند که پرسپولیس در شرایط حساسی قرار دارد و باید با حفظ آرامش و تمرکزشان فقط به بازی‌های پیش رو فکر کنند و به مسائل حاشیه‌ای توجهی نداشته باشند. در بازی‌های گذشته شاهد بودیم که برخی از بازیکنان در حین بازی عصبانی بودند که این عصبانیت آنها باعث می‌شد تا کیفیت فنی‌شان پایین بیاید. من خواهشی هم که از مدیران و مسئولان تیم به ویژه افشین پیروانی دارم این است که به هیچ‌ عنوان وارد حاشیه‌ای که حریفان ایجاد می‌کنند نشوند و تمرکزشان را از دست ندهند، چون هر چقدر که بیشتر جواب حاشیه‌سازها را بدهند، پرسپولیس بیشتر وارد حاشیه می‌شود. پرسپولیس باید حرفش را در زمین بزند نه مثل حریفانش بیرون از زمین.

وی در خصوص بازی با ذوب‌آهن در اصفهان خاطرنشان کرد: سرخپوشان بازی سختی در اصفهان دارند، ذوب‌آهن هم شرایط خوبی در جدول ندارد و با انگیزه مقابل پرسپولیس بازی خواهد کرد. از طرف دیگر این تیم همشهری سپاهان است و شاید مقابل پرسپولیس برای سپاهان بازی کند تا کمکی برای قهرمان شدن شاگردان نویدکیا باشد. شرایط در بالای جدول به گونه‌ای است که رقابت اصلی بین پرسپولیس و سپاهان است. شاگردان گل‌محمدی نگاه‌شان فقط باید به بازی‌های آینده خود باشد و به نتایج سایر بازی‌ها کاری نداشته باشند. پرسپولیس برای قهرمانی باید در تمام بازی‌هایش پیروز شود، چون با توجه به شرایط ممکن است هم ذوب‌آهن و هم استقلال در بازی‌های رو در رو برای سپاهان بازی کنند تا سد راهی برای پنجمین قهرمانی پرسپولیس باشند.